2 צפייה בגלריה
דנה כשדי יאיר נתניהו
דנה כשדי יאיר נתניהו
דנה כשדי ויאיר נתניהו
(צילום: אבי מועלם, EPA)
עורכי דינה של דנה כשדי, שתובעת חצי מיליון שקל בגין לשון הרע מיאיר נתניהו, ביקשו לחייב אותו בהוצאות הדיון היום (שלישי) בבית המשפט, לאחר שלא התייצב אליו. נתניהו שוהה כעת בארצות הברית ולדבריו שכח מהדיון, ולכן ביקש להצטרף בוידיאו, בקשה אליה עורכי הדין של כשדי הסכימו. בסופו של דבר, הוא אכן עלה בוידיאו אך לא שמע את מה שנאמר באולם עקב תקלה.
השופט רונן פלג קבע כי אי ההתייצבות של נתניהו היא "ללא ספק התנהלות לא תקינה מצד הנתבע", אך דחה את הבקשה לחייב אותו בהוצאות. פלג אמר כי "הוצאות ההתנהלות של הצדדים במשפט תיקבע בעת מתן פסק הדין, אז בית המשפט עשוי להביא בחשבון את אי התייצבותו של הנתבע".

בתביעה שהגישה בחודש אוגוסט 2020, כשדי, שהייתה פעילה במפלגת כחול לבן לקראת הבחירות לכנסת ה-23, טענה כי נתניהו ניצל צילום שגרתי של התובעת עם שר הביטחון בני גנץ כדי לייצר רמיזות בוטות לכך שהיא וגנץ ניהלו קשר רומנטי ומיני. בכתב התביעה נכתב: "התובעת הוצגה על ידי הנתבע, שכלל אינו מכיר, כבחורה קלה דעת ומופקרת, כמי שהיא עוד אחת ברשימת כיבושיו של גנץ, כמובן ללא כל בירור עמה, ללא הכרות איתה ובלי שיש בדברים ולו קורטוב אמת".
תחילה נתניהו לא הגיש כתב הגנה וחויב לשלם לכשדי חצי מיליון שקלים. לאחר מכן, בית המשפט ביטל את הפסיקה כשהוא נענה לטענת נתניהו כי לא קיבל את כתב התביעה. בדיון המקדמי הראשון בתביעה בחודש מרץ האחרון, השופט הציע כי הנתבע יפרסם התנצלות וישלם לה פיצוי בסכום של עד 50 אלף שקל בגובה שבית המשפט יקבע. נתניהו הסכים לפרסם התנצלות, אך סירב לשלם פיצוי ואף איים כי יתבע את כשדי על כך שכתבה עליו לפני כשבועיים שהוא "פרי ביאושים".

כשדי סיפרה בעדותה בדיון המקדמי כי "באותה תקופה הייתי פעילה בכחול לבן. לילה אחד גיליתי מה אני עושה עם גבר שיכול להיות אבא שלי, יותר מבוגר מאבא שלי. הנתבע פרסם עליי פרסום בטוויטר. ראיתי שם רצף של פרסומים על מאהבות ופרשיות מין של בני גנץ, ובתוך הרצף הזה לנתבע היה חשוב לשאול מי אני.
"הוא פרסם תמונת מסך של פרופיל הפייסבוק שלי, כולל תמונה והשם שלי. היו תגובות של אנשים שהבינו מה הוא רצה לעשות, ניסה והצליח. הוא ניסה לקשור אותי לפרשיות המין של בני גנץ. ואז בפרסום העוקב הייתה עוד תמונה שלי עם גנץ ועל התמונה מישהו הטביע ציטוט שכאילו אני אמרתי. הוצפתי בפניות ברשתות החברתיות עם הצעות מיניות. השתדלתי לא לצאת מהבית בתקופה הזו".
2 צפייה בגלריה
דנה קסידי
דנה קסידי
"גיליתי מה אני עושה עם גבר שיכול להיות אבא שלי". ציוץ שהעלה יאיר נתניהו על דנה כשדי
(מתוך דף הטוויטר של יאיר נתניהו)
יאיר נתניהו אמר בעדותו באותו היום: "אני כותב מאות ציוצים ביום. ראיתי פעילת שמאל שהצחיק אותי הטענות שלה בנוגע לסיבות שגנץ צריך להיות ראש הממשלה. הטיעון שלה היה שהוא צריך להיות ראש הממשלה כי הוא נחמד. זה הצחיק אותי. ולכן העליתי תמונה פומבית שלה מהפייסבוק וכתבתי 'מי זאת?'. זה הכל.
"למחרת אבא שלה כתב פוסט דיבתי ומלא בלשון הרע כלפיי. הפוסט הזה זכה להמון שיתופים ותגובות. היו בו תגובות שקראו לרצוח אותי, את אבא שלי, ולאנוס את אמא שלי. אז היא מדברת על תגובות? דנה כשדי הלכה להתראיין בכל ערוץ טלוויזיה ודיברה על רומן עם בני גנץ. אני לא כתבתי את זה. זה מראה שהיא ביקשה רק פרסום".