שבת של אסונות בכבישים ובחופים: שלושה בני אדם נהרגו ביממה האחרונה בכבישים ושניים טבעו למוות בחופי הים התיכון. בהתנגשות בין שתי מכוניות ליד צומת גבעת זאב בכביש 443 אמש (שישי) נהרגו חולה אבו רמוז (45) ובאסם אבו רמוז (22) ממזרח ירושלים, ובהתהפכות ג'יפ הלילה בכביש 40 ליד מצפה רמון נהרג עודה אלאטרש (20). בתאונות נפצעו גם כמה בני אדם בדרגות פציעה שונות. לאורך השבוע נהרגו שמונה בני אדם בכבישי הארץ.
12 צפייה בגלריה
גבר טבע בחוף דור
גבר טבע בחוף דור
חוף דור, היום. שניים טבעו למוות בים
(צילום: דוברות מד"א )
בחופי הים התיכון, טבעו למוות היום שני בני אדם. אחד מהם, כבן 70, טבע בחוף לא מוכרז בין חוף ימית לחוף זבולון בקריית ים. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה, אך שם נקבע מותו. שעות לאחר מכן טבע גבר בשנות ה-50 לחייו בחוף דור. מותו נקבע במקום. באותן שעות נהרג גם רוכב אופניים במדבר יהודה. הוא רכב בשטח פתוח סמוך לים המלח, ומסיבה שטרם ברורה נפצע ואיבד את הכרתו. מותו נקבע במקום.

יורו 2020: כוכב נבחרת דנמרק התמוטט במשחק

כוכב נבחרת דנמרק בכדורגל, כריסטיאן אריקסן, התמוטט הערב על כר הדשא באמצע משחק נבחרתו נגד נבחרת פינלנד. אריקסן, שחקנה של קבוצת אינטר האיטלקית, עבר פעולות החייאה וקיבל מכות חשמל על הדשא. צוותי הרפואה פינו אותו כעבור 10 דקות מהמגרש באלונקה.
12 צפייה בגלריה
כריסטיאן אריקסן מפונה על אלונקה
כריסטיאן אריקסן מפונה על אלונקה
אריקסן מפונה מהמגרש עם עיניים פקוחות
(צילום: AFP)
12 צפייה בגלריה
שחקני דנמרק בהלם
שחקני דנמרק בהלם
צוותי הרפואה במגרש לצדו של אריקסן
(צילום: רויטרס)
12 צפייה בגלריה
כריסטיאן אריקסן מקבל טיפול על כר הדשא
כריסטיאן אריקסן מקבל טיפול על כר הדשא
(צילום: רויטרס)
הקהל באצטדיון בקופנהגן נראה בהלם מוחלט, ושחקני הנבחרת הדנית עמדו יחד והסתירו בדמעות את פעולות צוותי הרפואה הרבים שסייעו לאריקסן. אחרי התמוטטותו המשחק הופסק ולא יחודש. בהודעה רשמית כחצי שעה אחרי התמוטטותו נמסר כי מצבו יציב.

נתניהו וקושנר נגד המלך עבדאללה?

העיתון האמריקני "וושינגטון פוסט" דיווח הבוקר שמאחורי מעצרו של הנסיך חמזה בן חוסיין בירדן לפני כחודשיים, עמדה "מזימה" רחבה יותר שמטרתה הייתה להרחיק את המלך עבדאללה מהשפעה בירושלים - כדי לאלץ את הפלסטינים להסכים ל"עסקת המאה" של דונלד טראמפ. בטור שעליו חתום הפרשן הבכיר דיוויד איגנשיוס נטען כי ייתכן שראש הממשלה בנימין נתניהו היה בסוד העניינים, יחד עם יועצו הבכיר של טראמפ ג'ארד קושנר ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן.
12 צפייה בגלריה
המלך עבדאללה, נדב ארגמן, יוסי כהן, בנימין נתניהו, בן סלמאן
המלך עבדאללה, נדב ארגמן, יוסי כהן, בנימין נתניהו, בן סלמאן
מסר מהמוסד והשב"כ?
(צילום: AFP, AP, אוהד צויגנברג, gettyimages, הדר יואביאן)
נציגים של המוסד ושב"כ, כתב איגנשיוס, העבירו מסר למלך עבדאללה ולפיו הם אינם חלק מאותה מזימה. על פי בכיר לשעבר במודיעין האמריקני שנחשף לאותו מסר כתוב, המוסד ושב"כ רמזו למלך: "זה לא אנחנו, זה מגיע מעלינו". לפי איגנשיוס, כוונתם הייתה ככל הנראה לנתניהו. לטענת איגנשיוס, טראמפ שאף ש"עסקת המאה" תביא לאחדות בין שני בעלי בירתו החשובים במזרח התיכון - נתניהו ובן סלמאן, אך עבדאללה הצטייר בקרב הממשל כגורם שתוקע את קידום "עסקת המאה".

סוכל ניסיון פיגוע בקלנדיה: פלסטינית נורתה למוות

מאבטח אזרחי זיהה היום מחבלת פלסטינית בת 28 שהגיעה אל המעבר ורצה עם סכין בידה - וירה בה למוות. מדוברות מג"ב נמסר כי הוא קרא לה לעצור, אולם היא המשיכה בריצה אל עבר הכוחות כשהיא קוראת כמה קריאות. המאבטח ירה לעברה כמה כדורים, ומותה נקבע במקום.

לפני פרסום תחקיר: מורה רוחני מוכר התאבד

ארז ארג'ונה כרמל, מורה רוחני מוכר בעל עשרות אלפי מעריצים, נמצא אמש ללא רוח חיים ביער אלונה. על פי החשד הוא שם קץ לחייו לאחר שנודע לו כי בימים הקרובים עומד להתפרסם תחקיר מטעם גוף התקשורת הפמיניסטי-אקטיביסטי "פוליטיקלי קוראת", ובו טענות נגדו ולפיהן תקף מינית לכאורה עשרות נשים.
12 צפייה בגלריה
ארז ארג׳ונה
ארז ארג׳ונה
ארז ארג'ונה כרמל
(מתוך עמוד הפייסבוק )
הבשורה על מותו של כרמל הכתה בתדהמה כפולה את קהל מעריציו שמונה רבבות שלא ידעו על המעשים המיוחסים לו - וברשתות נכתבו מאות פוסטים המביעים צער על מותו מחד, והלם טוטלי על הנסיבות שגרמו לכך מאידך.

פוטין: רוסיה תספק לוויין לאיראן? פייק ניוז

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכחיש הלילה דיווח של ה"וושינגטון פוסט", ולפיו מוסקבה תספק לאיראן לוויין מתקדם שיוכל לסייע לה לעקוב אחר בסיסים ישראליים ואחר מטרות נוספות במזרח התיכון. בריאיון לרשת NBC האמריקנית נשאל הנשיא הרוסי על הדיווח, ואמר כי "אלה שטויות, פייק ניוז". לקראת הפסגה הראשונה שלו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בשבוע הבא הוסיף פוטין כי יחסי רוסיה וארה"ב הידרדרו בשנים האחרונות "לשפל הנמוך ביותר".
12 צפייה בגלריה
ולדימיר פוטין וחסן רוחאני  בסוצ'י רוסיה
ולדימיר פוטין וחסן רוחאני  בסוצ'י רוסיה
פוטין ונשיא איראן. הדיווח על הלוויין - "פייק ניוז"
(צילום: AP)
"יש לנו תוכניות שיתוף פעולה עם איראן, כולל שיתוף פעולה צבאי וטכני", אמר פוטין על הדיווח. "אני לא יודע כלום על דבר כזה, מי שמדבר על זה אולי יידע יותר בנושא. אלה פשוט שטויות". על יחסי רוסיה עם ארה"ב, שלדבריו הגיעו לשפל, אמר פוטין: "יש לנו מערכת יחסים דו-צדדית שהידרדרה לנקודת השפל הנמוכה ביותר בשנים האחרונות". מנגד, הוא ציין כי הוא מעריך שיוכל לעבוד עם ביידן. הנשיא הרוסי גם שיבח את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ואמר שהוא "אדם יוצא דופן, מוכשר וצבעוני".

ציון לשבח לנערה שתיעדה את רצח פלויד

כשנה אחרי ששלפה את הטלפון הנייד שלה וצילמה את המעצר האלים של ג'ורג' פלויד, גבר שחור בן 46, שנחנק למוות תחת רגלו של דרק שובין, שוטר במשטרת מיניאפוליס שכרע על צווארו וריתק אותו למדרכה, זכתה אתמול דרנלה פרייז'ר בציון לשבח מוועדת פרסי פוליצר.
12 צפייה בגלריה
דרנלה פרייזר תיעדה את רצח ג'ורג' פלויד וזכתה בציון לשבח בפרס פוליצר
דרנלה פרייזר תיעדה את רצח ג'ורג' פלויד וזכתה בציון לשבח בפרס פוליצר
פרייז'ר (במכנסיים הכחולים). ציון לשבח מפוליצר
(צילום: AP)
בנימוקי מתן הציון לשבח, כתבה הוועדה כי פרייז'ר "תיעדה באומץ את הרצח של ג'ורג' פלויד". הוועדה קבעה כי זהו "סרטון שחולל מחאה נגד אלימות משטרתית מסביב לעולם, והדגיש את התפקיד החיוני של אזרחים במסע של עיתונאים לאמת ולצדק".

נדאל הפסיד ברולאן גארוס, לינוי אשרם מחוץ לפודיום באליפות אירופה

אחרי שנה של המתנה וציפייה, טורניר יורו 2020 נפתח אתמול במשחק בין איטליה לטורקיה. האיטלקים, שאירחו את המשחק באצטדיון האולימפיקו ברומא, שלטו מהפתיחה וניצחו 0:3 את הטורקים. השער הראשון היה שער עצמי של מרי דמירל, ואת השניים האחרים כבשו לזכות האיטלקים צ'ירו אימובילה ולורנצו אינסינייה. בצהריים התקיים המשחק השני ביורו, והוא הסתיים ב-1:1 בין וויילס לשווייץ. כאמור, הדרמה הגדולה אירעה הערב - עם התמוטטו של אריקסון.
12 צפייה בגלריה
אימובילה חוגג
אימובילה חוגג
צ'ירו אימובילה חוגג. פתיחה חלקה לאיטלקים ביורו
(צילום: רויטרס)
12 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ' מנסה לענות לנדאל
ג'וקוביץ' מנסה לענות לנדאל
חצי גמר הרולאן גארוס אתמול. ג'וקוביץ' (באדום) הדיח את נדאל
(צילום: AFP)
12 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
לינוי אשרם. 40 יום לאולימפיאדה
(צילום: אורן אהרוני)
במקביל, מלך החימר הודח בחצי גמר הרולאן גארוס בטניס אחרי ארבע זכיות רצופות. נובאק ג'וקוביץ', המדורג 1 בעולם בטניס העולמי, הדיח את רפאל נדאל בחצי הגמר ויפגוש ביום ראושן את סטפנוס ציציפאס בקרב על התואר. זה היה ההפסד השלישי בלבד של נדאל ב-108 משחקים בגראנד סלאם בבירת צרפת, ואילו היה זוכה - היה זה המייג'ור ה-21 שלו בקריירה, אחד יותר מרוג'ר פדרר, שנמצא איתו במקום הראשון ברשימה.
בגמר הקרב-רב באליפות אירופה בהתעמלות אמנותית, פספסה המתעמלת הישראלית לינוי אשרם מדליה. היא סיימה את התחרות, שהתקיימה 40 יום לפני פתיחת אולימפיאדת טוקיו, במקום הרביעי. אשרם רשמה ביצוע לא-נקי בתרגיל הסרט, וצברה בסך הכול 106.8 נקודות. במדליית הזהב זכתה ארינה אברינה הרוסייה עם 109.1 נקודות, בוריאנה קליין הבולגרייה סיפקה שואו אדיר לקהל המקומי ודורגה שנייה עם 107.625 נקודות. אחותה התאומה של ארינה, דינה אברינה, הסתפקה במקום השלישי (107.325).