דונלד טראמפ ג'וניור, בנו הפרובוקטיבי-משהו של נשיא ארצות הברית לשעבר, הצליח ביממה האחרונה לעורר סערה חדשה ברשת, אחרי שהחל למכור חולצות הלועגות לשחקן הקולנוע אלק בולדווין על התקרית הטראגית שבה ירה למוות בשוגג בצלמת הלינה הצ'ינס במהלך צילומי הסרט Rust. החולצה, שנמכרת באתרו של טראמפ ג'וניור תמורת 27.99 דולר, נושאת את הכיתוב: "רובים לא הורגים אנשים, אלק בולדווין הורג אנשים".
3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ ג'וניור ואלק בולדווין
דונלד טראמפ ג'וניור ואלק בולדווין
טראמפ ג'וניור (משמאל) ובולדווין עם בתמונה הערוכה עם הכיתוב "בולדווין הורג אנשים"
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ ג'וניור מוכר באתר שלו חולצה שלועגת ל אלק בולדווין
דונלד טראמפ ג'וניור מוכר באתר שלו חולצה שלועגת ל אלק בולדווין
החולצה "אלק בולדווין הורג אנשים" באתר האינטרנט של טראמפ ג'וניור
הכיתוב על החולצה מבוסס על הסיסמה "רובים לא הורגים אנשים – בני אדם הורגים אנשים", שבה נוהגים גורמים שמרניים להשתמש כדי לטעון שכדי להיאבק במסעות הירי הרצחניים בארה"ב אין צורך למנוע מכירת נשק כמעט לכל דורש, אלא במקום זאת יש לוודא שרובים אינם נמסרים לידי אנשים מסוכנים-במיוחד או מעורערים בנפשם.
את החולצה פרסם תחילה טראמפ ג'וניור בחשבון האינסטגרם שלו, בעזרת תמונה שעברה עריכה כך שבולדווין עצמו נראה לובש לכאורה את הכיתוב המקומם. "השיגו לכם אחת כזו עכשיו", כתב טראמפ ג'וניור.
גולשים ברשת תקפו את טראמפ ג'וניור וטענו כי המעשה מבזה את זכרה של הצ'ינס וטופל האשמת שווא לבולדווין, שכלל לא היה מודע לכך שמהאקדח שנמסר לידיו לצורך צילומי הסצנה נשקפת סכנה. פרד גוטנברג, שבתו בת ה-14 ג'יימי נרצחה בטבח בבית הספר פרקלנד ב-2018, כינה את טראמפ ג'וניור "חלאה" ואמר שהוא בא מ"משפחה אומללה".
טראמפ ג'וניור מאשים את התקשורת כי היא מגינה על בולדווין ועוטפת אותו בחום מאז התקרית רק משום שהיא מזדהה עם עמדותיו הפוליטיות. בולדווין הוא דמוקרט, ובין השאר גילם את דמותו של הנשיא טראמפ בתוכנית הסאטירה Saturday Night Live.
3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ ג'וניור בוועידה הרפובליקנית
דונלד טראמפ ג'וניור בוועידה הרפובליקנית
צעק ליד הבית הלבן: "זו כבר לא המפלגה הרפובליקנית שלכם!". טראמפ ג'וניור
(צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ ג'וניור הפך בשנים האחרונות לאחת הדמויות הנערצות ביותר במחנה הרפובליקני, וסקרים מלמדים כי אם יתמודד בעתיד בפריימריז הרפובליקניים לנשיאות סיכוייו להיבחר גדולים מאוד. הוא נוהג להשתלח בכל מי שתוקף את אביו, והיה נואם בולט באירוע שערך הנשיא טראמפ ליד הבית הלבן שעה קלה לפני שהמוני תומכיו פרצו לקונגרס בינואר. בנאומו שם שלהב טראמפ ג'וניור את המפגינים והכריז בין השאר בצעקות: "האירוע הזה צריך לשלוח מסר לרפובליקנים בקונגרס – שזו כבר לא המפלגה הרפובליקנית שלהם, זו המפלגה הרפובליקנית של דונלד טראמפ!". האלפים קראו קצובות: "להילחם למען טרמאפ! להילחם למען טראמפ!". זמן קצר אחר כך החלה המהומה הקטלנית בגבעת הקפיטול.
טראמפ ג'וניור הוא תומך אדוק של התיקון השני לחוקה, המתיר לאזרחים האמריקנים לשאת נשק. בנובמבר אשתקד, כשהתברר כי נדבק בקורונה, הצהיר כי את תקופת הבידוד הוא מתכוון לנצל לניקוי אוסף כלי הנשק שלו. "יש כל כך הרבה אקדחים שאני יכול לנקות לפני שאשתעמם", אמר אז.