חיפושים אחרי אם צעירה מעכו, בן זוגה נעצר

המשטרה הרחיבה הבוקר את החיפושים והחקירה בעקבות היעלמותה של ספיר נחום (23) מעכו, שנעדרת מאז יום חמישי בבוקר. החקירה הועברה ליחידה המרכזית במחוז חוף, והערב תבקש המשטרה מבית המשפט להאריך את מעצרו של בן זוגה של נחום, ואבי ילדיה. במשטרה אמרו כי הם מאמינים שבן הזוג מעורב בהיעלמותה של הצעירה.
10 צפייה בגלריה
ספיר נחום כוחות הביטחון בחיפוש אחר הנעדרת ספיר נחום מעכו
ספיר נחום כוחות הביטחון בחיפוש אחר הנעדרת ספיר נחום מעכו
ספיר נחום וכוחות הביטחון בחיפוש אחריה
(צילום: דוברות המשטרה)
10 צפייה בגלריה
כוחות הביטחון בחיפוש אחר הנעדרת ספיר נחום מעכו
כוחות הביטחון בחיפוש אחר הנעדרת ספיר נחום מעכו
(צילום: דוברות המשטרה)
נחום, אם יחידנית לשני ילדים, יצאה ביום חמישי בבוקר מביתה ברחוב הרצל בעכו, והשאירה את בתה בת השנתיים במעון. בהמשך היא תועדה נכנסת לרכבו של תושב העיר ויוצאת ממנו. השניים היו בזוגיות לסירוגין בשנים האחרונות. מדובר באדם מוכר למשטרה מתחום עבירות הוונדליזם וכן עבירות הסמים. החשוד מוכר גם לציבור, מאחר שהוא מתעד את פעולותיו בטיקטוק.
החיפושים נערכו בין היתר באזור היישובים רכסים, אבטין ושפרעם שליד קריית אתא השתתפו עשרות שוטרים ומתנדבים, אנשי יחידת הכלבנים ואנשי מג"ב. במקביל, הופעל גם מסוק שסרק מהאוויר. במשטרה התמקדו בחיפושים באזור אבטין בעקבות "אינדיקציות שונות" שבידיהם. ל-ynet נודע כי במסגרת חלק מפעולות החקירה, ניסו החוקרים לשחזר את צעדיו של החשוד בשעות שלאחר היעלמותה של נחום.

דיווח: "מדען איראני הורעל בארוחת ערב, המארח נמלט מאיראן"

כלי תקשורת קטנים באיראן דיווחו אתמול בבוקר (שבת) על מותם של שני מדענים איראנים: איוב אנטזארי, מדען תעופה בכיר שהיה אחראי על כמה פרויקטים גדולים במכון המחקר והפיתוח "AIO" בעיר יזד שבמרכז איראן, וקמרן מלאפור, מדען גרעין שעבד במתקן בנתנז – שבו אירעו כמה פיצוצים בעבר שיוחסו לישראל. נסיבות מותם של השניים אינן ברורות מהדיווחים. לגבי אנטזארי, בחלק מהדיווחים נטען כי הסיבה למותו הייתה "הרעלת מזון". לפי כמה דיווחים מדען התעופה אנטזארי עסק בפיתוח כטב"מים וטילים.
10 צפייה בגלריה
איוב אנטזארי (ימין) וקמרן מלאפור, שני המדענים שמותם מצטרף לשורת תקריות מסתוריות באיראן בחודש האחרון
איוב אנטזארי (ימין) וקמרן מלאפור, שני המדענים שמותם מצטרף לשורת תקריות מסתוריות באיראן בחודש האחרון
איוב אנטזארי (ימין) וקמרן מלאפור, שני המדענים שמותם מצטרף לשורת תקריות מסתוריות באיראן בחודש האחרון
הבוקר דיווח אתר החדשות המזוהה עם האופוזיציה האיראנית, "איראן אינטרנשיונל", כי אנטזארי הורעל באופן מכוון בארוחת ערב שאליה הוזמן, ולאחר מכן שב לביתו, החל לחוש ברע – ומת בבית חולים בעיר יזד. עוד דיווח האתר מפי כמה מקורות כי מי שאירח את אנטזארי לארוחת הערב נמלט מהמדינה. בהודעה הרשמית האיראנית תואר כי הוא מת ממחלה, ונאמר כי מי שהפיץ את הידיעות הוא קרוב משפחתו שהחליט להפיץ שמועות על חשדות סביב מותו.

ההבהרה הישראלית: לא אנחנו הרגנו בכיר בכוח קודס

הדיווחים על מותם של שני המדענים האיראנים מגיעים על רקע שורה של תקריות חריגות באיראן בשבועות האחרונים, האחרון שבהם הוא המוות המסתורי של בכיר במשמרות המהפכה, עלי איסמעיל זאדה, בכיר ביחידה 840 של כוח קודס – אותה יחידה שבה שירת קולונל חסן סיאד חודאי, שחוסל לפני שבועיים בטהרן.
10 צפייה בגלריה
חודאי שחוסל והלווייתו ההמונית בטהרן
חודאי שחוסל והלווייתו ההמונית בטהרן
חודאי שחוסל והלווייתו ההמונית בטהרן. לפי הדיווחים, קצין איראני אחר חוסל כי הדליף מידע שסייע להרוג את חודאי
(צילום: רויטרס)
בצל דיווח ולפיו משמרות המהפכה אחראים למותו והחליטו להרוג אותו בעקבות חשד שהדליף מידע שהוביל להתנקשות בחסן סיאד חודאי, אמש אמרו גורמים ישראליים ל"ניו יורק טיימס" כי זאדה "נפל או הופל אל מותו" – אך לא חוסל בידי ישראל.

אסדת כריש מגיעה לישראל, בלבנון מאיימים: "לא ניתן לחזות את ההשלכות"

אחרי לא מעט עיכובים, אסדת כריש מגיעה לישראל - ומעוררת את חמתם של הלבנונים. הסיבה לכך נעוצה בסכסוך על הגבול הימי הכלכלי בין ישראל ללבנון, אזור עם פוטנציאל למציאת מאגרי גז שעשויים לשפר דרמטית את מצבה הכלכלי הרעוע של ארץ הארזים.
10 צפייה בגלריה
אזור הסכסוך הימי בין ישראל ללבנון
אזור הסכסוך הימי בין ישראל ללבנון
אזור הסכסוך הימי בין ישראל ללבנון
ראש ממשלת המעבר בלבנון, נג'יב מיקאתי, כינה בצהריים את ההגעה הצפויה של האסדה "פלישה של האויב הישראלי למרחב העושר הימי", וטען כי מדובר ב"צעד חמור ומסוכן ביותר". לדבריו, "הניסיון של ישראל לכפות עובדה מוגמרת באזור שנתון במחלוקת עלול להצית מתיחות שלא ניתן לחזות את השלכותיה".
בתוך כך, כוח צה"ל ירה הבוקר באוויר באזור רכס רמים אחרי שכוחות לבנוניים הגיעו למקום וחצו את הקו הכחול. אחרי הירי התרחקו הלבנונים ולא נרשמו נפגעים. בצה"ל ציינו כי פעילים לבנונים שלבשו בגדים אזרחיים, לצד חיילי צבא לבנון שהבחינו בפעילות כוח צה"ל, חצו את הקו הכחול במספר מטרים בודדים, והתרחקו בעקבות הירי.

ביקור ביידן בישראל נדחה ליולי

ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל, שתוכנן להתקיים בסוף החודש הנוכחי, נדחה לחודש יולי. כך אמרו בלילה שבין שישי לשבת כמה גורמים לרשת NBC. הבית הלבן, כך אמרו מקורות לרשת האמריקנית, מתכנן כעת ביקור רחב יותר של הנשיא במזרח התיכון בחודש הבא.
10 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן נשיא ארצות הברית ארה"ב נאום
ג'ו ביידן נשיא ארצות הברית ארה"ב נאום
הביקור בישראל נדחה ליולי. ביידן
(צילום: רויטס)
גורם ישראלי בכיר אישר את הדיווח, אך טען כי אין קשר למצב הפוליטי בישראל. עם זאת, לפי ההערכות, הדחייה תאפשר לאמריקנים להבין טוב יותר מה גורלה של ממשלת בנט. בבית הלבן חוששים שהממשלה תיפול בסמוך לביקור של ביידן, מה שיצייר את הנשיא כמי שמתערב בפוליטיקה הישראלית ומנסה להשפיע עליה.

מתקפת-נגד אוקראינית בדונבאס, זעם על מקרון שקרא "לא להשפיל את רוסיה"

לראשונה מאז אפריל, פיצוצים הרעידו הבוקר את בירת אוקראינה קייב, יממה אחרי שהצבא האוקראיני פתח במתקפת-נגד בעיר סברודונצק, שעומדת במרכז הלחימה בחבל דונבאס. ראש העיר קייב ויטלי קליצ'קו אמר כי כתוצאה מהמתקפה הרוסית נפצע אדם אחד, אולם לא דווח על הרוגים. ברוסיה אמרו כי תקפו בטילים לטווח ארוך טנקים מדגם T-72 ורכבים משוריינים שנתרמו לאוקראינה ממדינות המערב והועברו אליה ממזרח אירופה.
10 צפייה בגלריה
מלחמה רוסיה אוקראינה קייב עשן
מלחמה רוסיה אוקראינה קייב עשן
עשן מיתמר באזור קייב, הבוקר
(צילום: רויטרס)
10 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פגישה ב מוסקבה עם נשיא צרפת עמנואל מקרון משבר אוקראינה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פגישה ב מוסקבה עם נשיא צרפת עמנואל מקרון משבר אוקראינה
מקרון ופוטין. נשיא צרפת קרא "לא להשפיל את רוסיה"
(צילום:AP, רויטרס )
גם בזירה הדיפלומטית התחוללה ביממה האחרונה סערה. נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי חשוב להימנע מ"השפלה" של מוסקבה. "אסור לנו להשפיל את רוסיה, כדי שביום שהלחימה תיפסק נוכל לבנות דרך יציאה באמצעים דיפלומטיים", אמר מקרון בריאיון לעיתונים מקומיים בצרפת. הוא הוסיף כי הוא "משוכנע שממקומה של צרפת להיות מתווכת", כלשונו. דבריו של מקרון גררו תגובה חריפה מצד אוקראינה, והנשיא וולודימיר זלנסקי אמר: "ההשלכות הנוראיות של המלחמה הזו יכולות להיפסק בכל רגע, אם אדם אחד במוסקבה פשוט ייתן את ההוראה. העובדה שעדיין אין הוראה כזו, היא לחלוטין השפלה לעולם כולו".

בזמן עליית היהודים: המשטרה נעלה פלסטינים בהר הבית, הם השליכו אבנים

כוחות הביטחון נעלו הבוקר באחד המסגדים ברחבת הר הבית קבוצת פלסטינים שתכננה לפתוח בעימותים לאחר תחילת עליית היהודים להר לרגל חג השבועות. הפלסטינים התבצרו במסגד, וכוח משטרה הותיר אותם שם במהלך עליית היהודים. הם, מצידם, החלו להשליך אבנים וכיסאות מתוך המבנה ודרך החלונות. לא היו נפגעים.

המלכה הפתיעה בסרטון עם הדוב פדינגטון

מלכת בריטניה אליזבת השנייה הפתיעה אמש את הקהל במופע לכבוד החגיגות לציון 70 שנה לשלטונה בארמון בקינגהאם, במערכון אנימציה שבו שתתה תה עם הדוב פדינטון, דמות מסדרת ספרים וסרטים בריטית. הדוב המצויר הופיע במערכון שהוקלט מראש לפני שלהקת "קווין" פתחה את המופע, שבו נאמו גם בנה הנסיך צ'ארלס ונכדה הנסיך וויליאם. המלכה עצמה לא נחכה במופע, אחרי שבתום החגיגות שנערכו לכבודה ביום חמישי הודיע הארמון כי חשה "חוסר נוחות".

נחשף תא ניאו-נאצי ש"חיפש יהודים" בצרפת

משטרת צרפת חשפה שלשום במחוז אלזס שבמזרח המדינה תא ניאו-נאצי שהחזיק כמויות נשק "מבהילות": 41 אקדחים, 120 אלף קליעים, 30 ק"ג של אבק שריפה וחומרים נוספים שייתכן שאמורים היו לשמש להכנת חומרי נפץ. גורמים במשטרה המקומית אמרו כי ארבעה בני אדם שהיו חלק מהתא נעצרו. לידי שירותי המודיעין הצרפתיים הגיע מידע לפיו חברי התא השתתפו ב"מצוד אחר יהודים", כדברי התובעת המקומית, במהלך משחק כדורגל שהתקיים בעיר שטרסבורג.

בן 9 מירכא ננשך ע"י כלב ונפצע בינוני, הבעלים נעצר

ילד בן 9 מהכפר ירכא שבגליל המערבי ננשך ביום שישי על ידי כלב ונפצע באורח בינוני. הילד פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה על-ידי אמבולנס חיאן, והוכנס לניתוח. במשטרה אמרו כי בעלי הכלב, תושב ירכא בן 32, הובא לחקירה בתחנה, וכשהוחלט לעצור אותו השמיע איומים קשים כלפי שוטר. הווטרינר המקומי לקח את הכלב להסגר.
10 צפייה בגלריה
הכלב שתקף את הילד בירכא
הכלב שתקף את הילד בירכא
הכלב שתקף את הילד בירכא
(צילום: דוברות המשטרה)

רבבות יצאו לטייל, ומה התחזית?

עשרות אלפי מטיילים ניצלו את מזג האוויר החם ויצאו לטייל בחופים, בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים במהלך השבת והחג. בכמה אתרים נרשמו עומסים כבדים. בקיבוץ עין זיוון שבצפון רמת הגולן, למשל, הגיעו משפחות רבות לחגוג את פתיחת עונת קטיף הדובדבן המתוק בבוסתן בראשית.
10 צפייה בגלריה
חוף צמח המחודש
חוף צמח המחודש
רוחצים בכינרת, אתמול
(צילום: דנה בכר, איגוד ערים כינרת)
מחר תורגש ירידה קלה בטמפרטורות, ובשלישי לא צפוי שינוי. בשעות הבוקר קיים סיכוי לערפל באזורי החוף, השפלה וצפון הנגב. ביום רביעי שוב יתחמם.