יו"ר ועדת העבודה והרווחה בכנסת, ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה, מאשים את נגיד בנק ישראל אמיר ירון באי-בלימת האינפלציה, דוחה כל טענה לאחריות של הממשלה לכך - ודורש שיתפטר. אייכלר טען כי "הוא (הנגיד) העלה את הריבית ולא עצר את האינפלציה. הוא כשל בהעלאת הריבית. הוא צריך לעמוד לדין הציבור על כך שלא הצליח - וחייב להתפטר. למה רק איש ציבור צריך לעמוד לדין ולבחירה?".
2 צפייה בגלריה
ישראל אייכלר
ישראל אייכלר
אייכלר. מאשים את הנגיד
(צילום: אלכס קולומויסקי )
אייכלר, שהתראיין לכיכר השבת לקראת העלאת הריבית הצפויה היום, הוסיף: "אנשי (מעמד) הביניים נקרעים פה. אברכים באים אליי עם הריבית של המשכנתא. זה נורא ואיום. נגיד החליט להעלות את הריבית כדי לעצור את האינפלציה, כולם יודעים את זה. וזה לא עזר בכלום. האינפלציה דוהרת. בעניין המוניטרי הוא עצמאי לחלוטין".
כשנשאל אם לממשלה אין תפקיד בבלימת האינפלציה ובקירור השוק, השיב אייכלר: "שמעתי אתמול את ניר ברקת. יש לו תוכניות טובות מאוד כדי לשבור את המונופולים והמאפיה".
2 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה בנושא תקציב המדינה 2023-2024
ישיבת הממשלה בנושא תקציב המדינה 2023-2024
נגיד בנק ישראל אמיר ירון. לא הפעם הראשונה שמותקף מהקואליציה
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
את האשמה הוא שב והטיל על פקידי משרדי הממשלה. "השלטון בידיהם, לא בידינו. אנחנו טוענים שנים שהשלטון בידי הפקידים שמקבלים משכורת על לא לעבוד. השלטון בידי הדיפ סטייט. הכוחות הכלכליים הגדולים במשק. זה בידיהם. זה משחק של דּוּמָה (בפרלמנט הרוסי), שיושבים באולם ומי שמחליט זה פוטין. פה יש הרבה פוטינים שיושבים במשרדים ממשלתיים. אלה לא השרים או סגני השרים, אלה הפקידים".
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף בישיבת סיעתו בצהריים את אייכלר, ואמר כי "הוא משתלח בנגיד בנק ישראל ורוצה לפטר אותו. בנוסף לכל הפגיעות בשמה הטוב של ישראל מבחינה כלכלית, להוסיף את סיפור ההשתלחות והפגיעה - אחרי ששר החוץ דרש משר האוצר להתערב בשיקולי העצמאות. זה מדרדר אותנו בכל הקהילה הכלכלית בעולם. אני מצפה ששרי הכלכלה והאוצר יקראו לסדר. זו פגיעה בכל הקהילה העסקית של מדינת ישראל".
זו לא הפעם הראשונה שנגיד בנק ישראל נמצא במוקד המתקפות של חברי הקואליציה. עם מי שהשמיע אמירות נגד מדיניות הנגיד ומעשיו נמנים שר החוץ אלי כהן, שר התפוצות עמיחי שיקלי, שר התקשורת שלמה קרעי וגם ח"כ דני דנון, שתהה בעבר "איפה הנגיד היה בהתנתקות". בפברואר האחרון ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו מחברי הליכוד לחדול ממתקפות על הנגיד.