האם ההזמנה להפגנה שקיימה פעילת הימין אורלי לב מול ביתה של משפחת פרקש השכולה יצאה מבית ראש הממשלה בקיסריה? פעילי המחאה נגד נתניהו רומזים שכן, בעוד יאיר נתניהו מכחיש.
2 צפייה בגלריה
תומכי נתניהו מפגינים מחוץ לבית משפחת פרקש בקיסריה
תומכי נתניהו מפגינים מחוץ לבית משפחת פרקש בקיסריה
תומכי נתניהו מפגינים מחוץ לבית משפחת פרקש בקיסריה, ביום שלישי
באותה הפגנה נזכיר, מחו כמה מתומכיו של נתניהו נגד המשפחה ששכלה את בנה תם פרקש ז"ל במלחמת לבנון השנייה, במחאה על כך שאפשרה לפעילים נגד נתניהו להפגין מגג ביתה, הסמוך לביתו הפרטי של נתניהו בעיר. אחד מתומכיו של נתניהו אף איחל למשפחה שתאבד בן נוסף, ובהמשך פרסם התנצלות, בצל הגינויים מקיר לקיר נגד ההפגנה הזו, גם מצד ראש הממשלה עצמו.
איש השב"כ לשעבר ופעיל "קריים מיניסטר", עורך הדין גונן בן יצחק, העלה היום (שבת) סדרת ציוצים בטוויטר ובה "תהיות" באשר לגורם העומד מאחורי ההפגנה מול בית משפחת פרקש בקיסריה ביום שלישי האחרון.
בן יצחק צירף לציוצים שלו צילום מסך של הזמנה ששלחה פעילת הימין אורלי לב לתומכי נתניהו, הזמנה שלה צורפה מפה מגוגל מפות, שאמורה הייתה לסייע לפעילים לנווט את דרכם לבית פרקש. בן יצחק טען שבמפה מופיעה נקודה כחולה, המסמנת כנראה את מיקומו של מי שמחפש, מעל ביתו הפרטי של נתניהו.
"מדובר במפה שצולמה על ידי צילום מסך של מפות גוגל", כתב בן יצחק. "הנקודה האדומה היא בית משפחת פרקש. אבל רגע... אתם שמים לב לנקודה הכחולה??? במפות גוגל הנקודה הכחולה מסמלת את המיקום של מי שפתח את המפה לניווט. במקרה של המפה שאורלי לב שולחת לפעילים, הנקודה הכחולה נמצאת בבית משפחת נתניהו בקיסריה. עכשיו עולה השאלה איך אורלי לב שולחת מפת מיקום שבה הנקודה הכחולה נמצאת בבית משפחת נתניהו? האם מישהו מיושבי הבית בקיסריה העביר לה את המפה? מפעיל אותה? שלח אותה למשימה?".
בן יצחק הוסיף: "התהיות מתגברות לאור הציוץ של יאיר נתניהו שטען שהוא עבר ליד בית משפחת פרקש ולטענתו הם אמרו עליו דברים קשים. מדובר פה באירוע של ביזוי קשה של משפחה שכולה. נדמה לי שהציבור הישראלי זכאי לתשובות ברורות".
אל"מ במיל' נרי ירקוני, מפעילי המחאה נגד נתניהו, היה נחרץ יותר וטען שמי שחיפש את המפה שהה באותו הזמן בבית משפחת נתניהו בקיסריה. "די פשוט: מי שחיפש שהה *באותו הרגע* בבית נתניהו בקיסריה (עיגול כחול). למיטב ידיעתי - ברירת המחדל בגוגל", כתב ירקוני.
למשפחת נתניהו לקח שעות ארוכות להגיב לתהיות שהלכו וצברו תאוצה במשך השבת. התגובה פורסמה מטעמו של יאיר נתניהו: "גונן בן יצחק עשה דבר חמור ביותר כשפרסם לכל העולם בציוץ בטוויטר את מפת גוגל שמראה את מיקומו המדויק של בית ראש הממשלה בקיסריה, ובכך חשף את ראש הממשלה לאיום ביטחוני מצד ארגוני הטרור. הטענה שיאיר נתניהו או מישהו ממשפחת נתניהו הם היוזמים או המארגנים של הפגנות התמיכה בהם - היא שקרית.
עוד נמסר כי "כמו כל משפחת נתניהו, יאיר נתניהו מגנה בתוקף פגיעה בזכרם של חללי צה"ל, בין אם מדובר בסרן תם פרקש ז"ל או דודו סא"ל יוני נתניהו ז"ל, שגונן בן יצחק וחבריו מבזים את זכרו בהפגנות פעם אחר פעם. קריאה כזו שמבזה את זיכרו של יוני נתניהו ז"ל הושמעה ע"י מפגיני השמאל בשבוע שעבר בהפגנה במרחק 30 מטר מבית ראש הממשלה בקיסריה, תוך הפרה גסה של פסיקת בג"ץ שקובעת שאין להפגין במרחק של פחות מ-300 מטר מבית נבחר ציבור, וזאת בשעה שצירי הגישה למפגיני הימין נחסמו. יאיר נתניהו חושב שיש לאכוף את החוק באופן שוויוני ושגונן בן יצחק חייב להסיר את הציוץ שמהווה איום ביטחוני על ראש הממשלה".
2 צפייה בגלריה
הווילה של נתניהו בקיסריה
הווילה של נתניהו בקיסריה
הווילה של נתניהו בקיסריה
(שאול גולן, "ידיעות אחרונות" )
למרות טענות יאיר נתניהו, כתובת בית המשפחה פורסמה פעמים רבות בעבר גם באישור הצנזורה, וניתן למצוא אותה בקלות בגוגל.
בתוך כך, גם הערב הפגינו כמה מאות בני אדם נגד נתניהו בקיסריה. כמה מהם הפגינו ליד בית משפחת פרקש לאות תמיכה בה. גם תומכי נתניהו הגיעו להפגין שם, וברשתות החברתיות נטען כי הללו הפנו הפעם קריאות נגד אורה לפר-מינץ, ששכלה את בנה רז מינץ ז"ל ב-2001. תומכי נתניהו נסעו ברכבים, ולא ברור אם ידעו למי הם מפנים את הקריאות. בתיעוד שהופץ נראו נוסעים מרכבים שמהם הונפו דגלי הליכוד צועקים קריאות גנאי שונות נגד המפגינים נגד נתניהו, כמו "יא שרמוטה הביתה", ערבים מניאקים" ו"עוכרי ישראל".