ניצב משנה אלי לוי, דובר המשטרה, התראיין הבוקר (שני) לאולפן ynet והתייחס לראשונה לביקורת שהופנתה כלפי המשטרה בפרשת שי אביטל, ולטענות על התנהלות המשטרה בתיקים מסוג זה. לוי הסביר מדוע אביטל, ששוהה עדיין בחו"ל, טרם זומן לחקירה: "אתמול הוגש לראשונה חומר החקירה לעיון הפרקליטות. ברגע שהחוקרים יחליטו, הם יזמנו אותו לחקירה". הוא הסביר כי "כרגע זה עדיין מוקדם, אנחנו באיסוף העדויות והתלונות. זה יכול לקרות היום, זה יכול לקרות בימים הקרובים".
לוי התייחס לטענותיה של משתתפת "האח הגדול" לשעבר, גל גברעם, שמתחה ביקורת על היחס שקיבלה בעת שהגיעה לתחנת המשטרה כדי להגיש תלונה נגד אביטל: "גל גברעם הגיעה לתחנת המשטרה במחוז ת"א והגישה את התלונה שלה. היא קורבן לתקיפה מינית ואנחנו כמשטרת ישראל נהיה הראשונים לכבד אותה".

על רקע העימות שהיה בימים האחרונים בין גל גברעם למפקד מחוז ת"א, ניצב עמיחי אשד, לאחר שטען כי לא אמרה אמת כשהתלוננה על היחס שקיבלה, אמר לוי: "אף אחד ממשטרת ישראל לא התעמת עם קורבן לתקיפה מינית, ולא עם גל גברעם, שהתלונה שלה נחקרת. מפקד מחוז ת"א נתן את הפרטים המדויקים להשתלשלות האירועים, זה לא היה כחלק מעימות חלילה".
"אני דוחה את הקביעה שהתקבלה בזלזול", סיכם לוי והוסיף: "גברעם הגיעה, וקודם לכן נקבעה איתה פגישה. היא הגיעה לבסוף בשעה 23:00 בלילה. אותו שוטר פנה לגל גברעם ואמר לה שהיא יכולה מצד אחד להגיש תלונה מקוונת ומצד שני להמתין לחוקרת שתגיע ולפגוש את החוקרת, כל מי שטורח ומגיע יקבל את המענה שלו".
בנוגע לנהלי המשטרה בנושא, אמר דובר המשטרה כי "זה לא אומר שבעקבות האירוע הזה עם גל גברעם שינו את הנהלים ואת ההנחיות, אלא חידדו אותם. החקירה מתבצעת בצורה המקצועית ביותר, הרגישה ביותר".
2 צפייה בגלריה
גל גברעם ועמיחי אשד
גל גברעם ועמיחי אשד
"מפקד המחוז נתן את הפרטים המדויקים, לא כחלק מעימות". ניצב עמיחי אשד וגל גברעם
(צילום: מיכה לובטון, יובל חן )
לוי התייחס לאכיפת המשטרה בנושא נגיף הקורונה וסיפר על עבודת המשטרה בימים אלה: "ניתנו למעלה מ-1,400 דו"חות בחודש יולי. רק אתמול ניתנו עשרות דו"חות גם על אי עטיית מסכות ועל הפרת ההנחיות לשהות בבידוד". לוי אמר כי המשטרה תאכוף את הנחיות התו השמח באולמות האירועים וגם במקומות בילוי. "נראה בימים הקרובים יותר שוטרים, לא רק בשעות היום אלא גם בשעות הערב והלילה. רק אתמול היו ארבעה דו"חות במסגרת התו השמח".
בנוסף, הדובר התייחס לאירועי ה"פרוטקשן" שהיו לאחרונה בעיקר באזור הצפון, בהם מסעדות נורו וניזוקו על ידי אלמונים שלפי החשד רצו לסחוט מהן דמי חסות. לוי הבהיר כי "מדובר באירועי תגובה כנגד המשטרה, העבריינים רוצים לסמן למשטרה 'הנה אנחנו עדיין בשטח'. יש מעצרים, ויש יותר מ-20 כתבי אישום תוך פחות משנה בנושא גביית דמי חסות".
"אנחנו נכה בעבריינים מכה קשה", התחייב הדובר. "מפכ"ל המשטרה משקיע ימים ולילות בנושא הזה של טיפול בפשיעה החקלאית וב'פרוטקשן', גם בצפון וגם בדרום. אתם תראו תוצאות".