שובאל בן גביר (18), בנו הצעיר של השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, נוטה להתבטא רבות ברשתות החברתיות, לצדד בפעולות של אביו וגם לתקוף את מי שמדבר עליו רעות - בכיר או זוטר ככל שיהיה. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שעמד במוקד הציוץ המביש שבו נכתב בלגלוג "חשוב להעלות את המודעות לאלצהיימר", כבר "זכה" בעבר לביקורת מצידו של בן גביר הבן. אלו כמה מהאמירות של שובאל בן גביר:
4 צפייה בגלריה
מתוך סרטונים של בן גביר הצעיר בטיקטוק
מתוך סרטונים של בן גביר הצעיר בטיקטוק
מתוך סרטונים של בן גביר הצעיר בטיקטוק
(מתוך טיקטוק)
מאז שפרצה המלחמה, הבן של השר הגביר את קצב הפרסומים שלו. כשהשר בני גנץ, ח"כ יאיר לפיד וחברי מפלגותיהם קראו לאב "שר הטיקטוק והפיתות", שובאל הזכיר בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלו שבחשבונות של יושבי הראש של המחנה הממלכתי ויש עתיד עלתה כמות סרטונים כפולה מזו של אביו.
על יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הוא כתב "בלתי נסבלת", ועל שר הפנים משה ארבל מש"ס שאישר שמחבל לא יהיה אזוק בזמן ניתוח הוא כתב בציניות: "כל הכבוד, קיבלת כפיים מהשמאל". בדצמבר האחרון, אחרי שח"כ מירב בן ארי מיש עתיד יצאה נגד התנהלות השר בן גביר בכל הנוגע לחלוקת נשקים במשרדו, כתב הבן שובאל: "מי הח"כ עם רמת עם רמת המשכל הכי נמוכה בכנסת ולמה זאת מירב בן ארי".
4 צפייה בגלריה
הציוץ של שובאל בן גביר נגד ג'ו ביידן
הציוץ של שובאל בן גביר נגד ג'ו ביידן
הציוץ של שובאל בן גביר נגד ג'ו ביידן
שבועיים לאחר מכן שובאל כתב שוב נגד בן ארי: "אין מצחיק כמו הח"כים חסרי הכישרון, שרוצים להישאר עוד קדנציה, אז הם יוצאים על אבא שלי כדי להתחנף לבוס (הסיבה היחידה שהוא לא יזרוק את האנשים הלא-מועילים האלה". בפוסט אחר הוא כתב לה: "שבי בשקט ותפסיקי להפריע למי שעובד".
על השר גנץ כתב בן גביר הבן שהוא מוכן לסכן חיילי צה"ל בשביל יחסי ציבור, וגם לעג לגנץ על כך שלטעמו אין ליו"ר המחנה הממלכתי דעה אחת או תפיסת עולם שהוא מחזיק בה. שובאל הצעיר התבטא לא מעט גם נגד מערכת המשפט, והביע תמיכה במהפכה המשפטית שניסתה לקדם הממשלה עם אביו. במהלך המלחמה רמז בן גביר הבן נגד מדיניות הממשלה, בדיוק כמו אביו, וכתב: "לא מנצחים מלחמה עם מוסר מזויף".
4 צפייה בגלריה
 יוכבד ליפשיץ בבית החולים איכילוב, לאחר ששוחררה משבי חמאס
 יוכבד ליפשיץ בבית החולים איכילוב, לאחר ששוחררה משבי חמאס
יוכבד ליפשיץ אחרי שחרורה משבי חמאס
(צילום: AP Photo/Ariel Schalit)
והיה גם מסר לחטופים ששוחררו משבי חמאס ולבני משפחותיהם של אלו שעדיין נמצאים בעזה. יוכבד ליפשיץ (85), ששוחררה מהשבי שבועיים וחצי אחרי שנחטפה מקיבוץ ניר עוז, עוררה למחרת סערה כשאמרה בריאיון לתקשורת שמחבלי חמאס התייחסו אליה טוב.
שובאל בן גביר אמר אז בתגובה בסרטון בחשבון הטיקטוק שלו שאסור לראיין משוחררים שעדיין יש להם מקורבים בשבי. "אני מניח שאתם אומרים לעצמכם 'אנחנו מדינה דמוקרטית, אסור שיפגעו בחופש הביטוי'. אז לא, אם הדמוקרטיה הזאת פוגעת בביטחון המדינה או באינטרסים של המדינה, אסור לתת לזה לקרות. שלא תבינו לא נכון, אין שום האשמות לשבויה הזאת, אבל ברגע שזה פוגע בנו כמדינה - אסור לנו לתת לזה לקרות".
בהמשך התבטא בן גביר הבן גם נגד ההפגנות למען שחרור החטופים, בטענה שהן אינן מקדמות את המטרות להשיבם. "התלבטתי אם לעשות את הסרטון הזה, כי זה נושא של קל לדבר עליו, אבל בסוף החלטתי שכן כי זה נושא חשוב", אמר שובאל בסרטון נוסף שפרסם בחשבון הטיקטוק שלו. "אני מבין ומרגיש את הצורך לעשות דברים למען החזרת החטופים, אבל זה שמפגינים זה לא יעזור להחזיר את החטופים. בסוף לכולנו יש את אותה מטרה".
בן גביר הבן אמר עוד בסרטון: "כל אחד מ-120 חברי הכנסת, אולי חוץ מטיבי ועבאס והמפלגות שלהם, רוצה להחזיר את החטופים. כולנו עם אותו רצון ואותה מטרה, זה שמפגינים זה לא עוזר לקדם את המטרה. אני באמת מאמין שאם ייקחו את הכסף והזמן וינסו לתרום אותו ולעזור לצה"ל ולמפונים, זה הרבה יותר יעזור להחזיר את החטופים מאשר ההפגנות".
מוקדם יותר היום פורסם כאמור כי בן גביר הבן פרסם ב-X ציוץ מביש שבו צירף לתמונת נשיא ארה"ב ביידן את הדברים הבאים: "בימים קשים אלה חשוב להעלות את המודעות לאלצהיימר, מחלה ניוונית של המוח המהווה את הגורם השכיח ביותר לירידה קוגניטיבית ודמנציה בגיל המבוגר. מחלה קשה, הפוגעת בתפקיד האדם וביכולתו להתנהל". כמה שעות לאחר מכן, שובאל מחק את הציוץ ופרסם התנצלות: "אדוני הנשיא, סליחה!".
שלושה ימים מפרוץ המלחמה הגיע הנשיא האמריקני לארץ לביקור הזדהות ותמיכה עם ישראל. לפני הביקור פורסם כי ביידן ינצל את שהותו בישראל כדי להיפגש בין היתר עם רחל אדרי מאופקים שגילתה תושייה בזמן שמחבלי חמאס פרצו לביתה ב-7 באוקטובר והחזיקו בה ובבעלה כבני ערובה.
בן גביר הבן מתח אז ביקורת על נשיא ארה"ב: "ביידן לא צריך להיפגש עם רחל מאופקים", אמר שובאל בסרטון נוסף בטיקטוק. "שלא תבינו לא נכון, אני מת על רחל מאופקים. הקור רוח שלה, האומץ שלה, פשוט מעולם אחר. היא אולי בין הדברים היחידים שגרמו לי לחייך. אבל עדיין, ביידן לא צריך לשמוע את הסיפור שלה, של איך היא התיידדה עם המחבלים".
הוא הוסיף אז: "ביידן צריך לשמוע את הסיפור של הילדים שכל המשפחה שלהם נרצחה והם היחידים ששרדו. ביידן צריך לשמוע את אותו סיפור על הילד הקטן ששכב מתחת למיטה שלו בזמן שכולו מלא בדם של אמא שלו שבע שעות בזמן שמחבלים היו אצלו בבית. את זה ביידן צריך לשמוע, איתם ביידן צריך להיפגש. לא עם רחל מאופקים, עם כל הכבוד".
4 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן רחל אדרי רחל מאופקים
ג'ו ביידן רחל אדרי רחל מאופקים
הנשיא ביידן במפגש עם רחל אדרי מאופקים
(צילום: Brendan Smialowski / AFP)
הרקע לציוץ המביש של בן גביר הבן היה הריאיון של אביו ל"וול סטריט ג'ורנל", שבו מתח ביקורת חריפה על ביידן, ואמר בין היתר כי "אם טראמפ היה בשלטון, ההתנהגות של ארה"ב הייתה שונה לחלוטין".
הבוקר כתב השר בן גביר בעקבות הסערה שעורר בנו: "שובאל בני, אהוב לי מכל. אבל הלילה הוא עשה טעות חמורה בציוץ שאני מסתייג ממנו עמוקות. ארצות הברית של אמריקה היא ידידתנו הגדולה והנשיא ביידן הוא ידיד ישראל. גם אם יש לי מחלוקת עם התנהלותו, אין שום מקום חלילה לסגנון מזלזל. כבוד לבריות זה א' ב', כך אני מחנך את ילדיי. ‏מתנצל על דברי בני".