העבריין עבד קזז (40) נורה למוות בצהריים (שבת) בנמל יפו, בשעה שהמקום היה עמוס במבלים. מחקירה ראשונית של התקרית עלה כי קזז, שהפך לאחד העבריינים החזקים ביפו אחרי רצח מקורבו עיזאת חאמד ביולי האחרון, נחסם בעודו נוסע ברכב, ואז החלו אלמונים לרדוף אחריו וירו לעברו כ-10 כדורים. הוא יצא מהרכב, רץ לכיוון הים - וקפץ למים כשהחשודים בעקבותיו. אזרחים במקום משו את גופתו, ומותו נקבע כעבור שעה בבית החולים וולפסון בחולון.
6 צפייה בגלריה
עבד קזז הנרצח
עבד קזז הנרצח
הנרצח עבד קזז והזירה. קפץ למים אחרי הירי
(צילום: אבי כהן, שחר גולדשטיין)
6 צפייה בגלריה
אחד התרמילים על הכביש
אחד התרמילים על הכביש
(צילום: שחר גולדשטיין)
החשודים ברצח נמלטו מהזירה, אולם במשטרה אמרו כי החניון של נמל יפו, שם אירע הירי, מרושת במצלמות אבטחה - מה שעשוי להקל על ההגעה ליורים. הכניסה לנמל יפו נחסמה בעקבות התקרית, ושוטרים החלו לתשאל את המגיעים למקום. בתום הערכת מצב שהתקיימה נקבע כי החקירה תעבור לטיפול ימ"ר תל אביב. "מדובר באירוע חמור שפוגע בתחושת הביטחון של הרבה תושבים שנמצאים ומגיעים לפה בשבת לנמל יפו. אנחנו רואים את האירוע הזה בחומרה. זה לא יעבור לסדר היום", אמר ניצב-משנה חיים בובליל, מפקד מרחב יפתח במחוז תל אביב של המשטרה.

ארה"ב מבקשת הבהרות - לשווא

דובר מחלקת המדינה האמריקנית, נד פרייס, אמר אתמול כי ארה"ב תבקש מישראל הבהרות בעניין ההכרזה של משרד הביטחון על שישה ארגונים פלסטיניים בתור כאלה שפועלים בשירות ארגון הטרור החזית העממית. הוא ציין כי ארה"ב לא קיבלה התראה מראש על ההחלטה.
6 צפייה בגלריה
הארגונים ששויכו לחזית העממית
הארגונים ששויכו לחזית העממית
הארגונים ששויכו לחזית העממית
ל-ynet נודע עם זאת כי ישראל עדכנה את האמריקנים בהכרזה הצפויה בערוצים הביטחוניים, והמידע פשוט לא הועבר למחלקת המדינה. "זו הייתה תקלה אצל האמריקנים. התגובה של הדובר לא הייתה פרופורציונלית", אמר גורם בכיר בירושלים. במגעים שהתקיימו בין הצדדים בסוף השבוע נקבע כי האמריקנים יפרסמו תיקון לדברים בהמשך. משרד החוץ עדכן מדינות מרכזיות באירופה שקשורות למימון הארגונים.
אתמול בצהריים מסרו במשרד הביטחון כי הארגונים פעלו בכסות של 'ארגוני חברה אזרחית', שמשתייכים הלכה למעשה ומהווים זרוע של הנהגת החזית העממית.

רכב נפל מגשר בנגב, צעיר נהרג

צעיר בשנות ה-20 לחייו נהרג הלילה אחרי שהרכב שבו נסע נפל מגשר סמוך לצומת אשל הנשיא שבנגב. שני צעירים נפצעו באורח קשה ופונו כשהם סובלים מחבלות רב-מערכתיות לבית החולים סורוקה בבאר שבע.
6 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
בתקרית אחרת שאירעה ברהט נפצע נער בן 15 באורח קשה בהתהפכות רכב בעיר. גם הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע בידי צוותי מד"א.

פרטים חדשים מתאונת הירי בצילומי הסרט של אלק בולדווין

אביזר האקדח שבו אלק בולדווין ירה למוות בשוגג במנהלת הצילומים ובבמאי שנפצע הוכרז כבטוח לשימוש על ידי עוזר הבמאי של הפקת הסרט Rust. כך נטען בתצהיר שקיבל משרד השריף המקומי באתר הצילומים, שהגיע לידי ה"ניו יורק טיימס".
6 צפייה בגלריה
אלק בולדווין
אלק בולדווין
אלק בולדווין לאחר התקרית
(צילום: AP)
בתצהיר נטען כי לפני הסצנה הכריז עוזר הבמאי "אקדח קר" (Cold Gun) - ביטוי שמשמעותו שאביזר האקדח בטוח לשימוש ולא טעון בתחמושת חיה. ואולם, כשבולדווין לחץ על ההדק, הוא ירה קליע שפגע אנושות בחזה של הצלמת הלינה האצ'ינס ופגע בכתפו של במאי הסרט, ג'ואל סוזה. ה"טיימס" דיווח כי על פי התצהיר - האצ'ינס עמדה לפני סוזה. לדברי עוזר הבמאי, בולדווין "לא ידע שישנם כדורים חיים באביזר האקדח", שכן הוא הוכן מראש לשימוש על ידי נשק (Armorer). במקביל, נחשף כי זו לא הייתה תקרית הבטיחות הראשונה על סט הסרט.

תחזית מזג האוויר: לקראת התחממות

הלילה יהיה קריר, ובשבוע הבא צפויה התחממות. ביום שלישי תנשב רוח צפונית חזקה לאורך החוף. עד סוף החודש אין סימן למערכת חורפית.
6 צפייה בגלריה
סופת ברקים בקריית מוצקין
סופת ברקים בקריית מוצקין
גשם? לא עד סוף החודש. קריית מוצקין
(צילום: אורי לוי)
הטמפרטורות החזויות הלילה ומחר: ירושלים 23-15, תל אביב 26-21, חיפה 24-21, צפת 22-15, קצרין 27-16, טבריה 30-18, נצרת 26-17, עפולה 29-18, בית שאן 31-19, לוד 28-19, אשדוד 26-19, עין גדי 24-29, באר שבע 17-27, מצפה רמון 21-14 ואילת 29-21.