יו"ר תקווה חדשה גדעון סער שלל שוב הערב (יום א') אפשרות שיצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו, וקרא לאנשי הליכוד "לחסל את הביביזם", כלשונו. הוא לא ציין על מי הוא מתכוון להמליץ לנשיא המדינה להטיל את הרכבת הממשלה מחר - אך תקף את נתניהו ואמר שבימים האחרונים הציע לו הצעות בתמורה להצטרפותו לממשלה בראשותו. ynet העביר את דבריו של סער בשידור חי.
סער פתח את דבריו בכנס של מפלגתו במושב עזריה בשפלה בשלילת האפשרות שיצטרף לממשלה בראשות נתניהו. "כשיצאנו לדרך אמרתי בראיונות הראשונים דברים מאוד ברורים. אמרתי 'מי שרוצה שנתניהו יישאר, אני מבקש שלא יצביע בשבילי'. זו הייתה בקשה, לא הבעת עמדה. חזרתי ואמרתי - לא נצטרף ולא נתמוך בממשלה בראשות נתניהו, ונפעל בכל כוחנו להקמת ממשלת שינוי במדינת ישראל", אמר.
4 צפייה בגלריה
כנס של מפלגת "תקווה חדשה" במושב עזריה
כנס של מפלגת "תקווה חדשה" במושב עזריה
גדעון סער, הערב. קריאה לאנשי הליכוד
(צילום: מוטי קמחי)
"זה מה שאני עושה בימים האלה. אני פועל כמיטב יכולתי כדי שתקום במדינת ישראל ממשלת שינוי שתחליף את נתניהו. אנחנו רוצים להקים ממשלת פיוס שתחבר מחדש בין חלקי העם הזה, שבו כולנו אחים", הוסיף סער. "אני אומר מראש: לא משנה מה יהיו הלחצים ומי יהיו הלוחצים, זה לא ישנה דבר".
הוא הטיל על נתניהו את האשמה לארבע מערכות הבחירות האחרונות, ואמר כי יהיה מוכן להצטרף לממשלת ימין שאינה בראשותו. "מי הביא את ישראל לארבע מערכות בחירות בשנתיים, שבאף אחת מהן לא השיג רוב בכנסת ועדיין נאחז בקרנות המזבח? הוא זה שצריך להסיק מסקנות, לזוז הצידה ולאפשר לישראל להתקדם. אומרים לנו בואו הקימו ממשלת ימין. אנחנו אומרים אנחנו בעד. אבל יש דבר אחד שלא תצליחו לעשות – לכפות עלינו את נתניהו", קבע סער.
4 צפייה בגלריה
כנס של מפלגת "תקווה חדשה" במושב עזריה
כנס של מפלגת "תקווה חדשה" במושב עזריה
(צילום: מוטי קמחי)
יו"ר תקווה חדשה גם קרא לפעילי הליכוד, השרים וחברי הכנסת, שלדבריו אמרו לו את תחושותיהם האמיתיות", לעשות את מה שהגדיר "הדבר הנכון". סער קרא לחברי מפלגתו לשעבר: "לכו תעשו את זה, הדבר האמיתי והנכון שיכול להציל תנועה שהייתה פעם מפוארת. אני קורא לכם – חסלו את הביביזם לפני שיחסל את הליכוד. בצד אחד של הפה מטנפים, ובצד השני מתחננים באופן נרגש – בוא חזור הביתה, חזרו הביתה. לא נחזור. הבית שלנו הוא תקווה חדשה", אמר.
סער ציין כי הוא לא מעוניין בתפקידים או בפיתויים, כלשונו. "לא נוותר על הערכים שלנו ולא על העקרונות שלנו. אני רוצה להגיד עוד משהו. תפסיקו להפחיד את עם ישראל מבוקר עד לילה. יום אחרי שנתניהו לא יכהן כראש ממשלה, השמש תזרח. שגשוגה של מדינת ישראל אינו תלוי בכהונתו של אדם כזה או אחר, בשר ודם. היום שאחרי זה יהיה בסדר".
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו במטה הליכוד
בנימין נתניהו במטה הליכוד
"הלחצים והפיתויים לא ישנו דבר". נתניהו
(צילום: AP)
על המגעים להרכבת ממשלה אמר יו"ר תקווה חדשה: "לא הכול נתון בידינו. אין שום נימה של שיקול אישי, ואתם ראיתם שוויתרתי למפלגה שקיבלה בסך הכול מנדט אחד יותר מאיתנו. זה לא חשוב. חשוב להגיע למטרה שקבענו לעצמנו. העניינים האישיים הם משניים".
בימים האחרונים הופעל על סער מכבש לחצים להצטרף בכל זאת לממשלה בראשות בנימין נתניהו, אולם הצעות שונות שזרמו אליו נדחו עד כה על הסף. דקות בודדות אחרי שנתניהו קרא לסער להצטרף יחד עם בנט לקואליציה בראשותו בשבוע שעבר, הוא השיב בשלילה. "באותו יום ממש שבו הוא ואנשיו שוב מפיצים נגדי ונגד נשיא המדינה תיאוריות קונספירציה הזויות וכוזבות, נתניהו פונה אלי כדי שאצטרף אליו. תשובתי - אקיים את התחייבותי לבוחר", כתב סער בטוויטר. "לא אצטרף ולא אתמוך בממשלה בראשות נתניהו. המשך כהונת נתניהו המעדיף את טובתו האישית על טובת המדינה פוגעת בישראל".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' קרא מוקדם יותר גם הוא לנפתלי בנט להצטרף לקואליציה של נתניהו, והזהיר אותו מהאפשרות "לחבור לשמאל ולערבים", כלשונו. "נפתלי, אני חושש שהחיבוק והאיתרוג של השמאל מסנוור אותך - ואני כאן כדי לומר לך בקול ברור: אל תמנע מחר הקמת ממשלת ימין", אמר סמוטריץ'. "ראש ממשלה עם שבעה מנדטים הוא לא לגיטימי ולא נאפשר פגיעה קשה כזו בדמוקרטיה". באותה הזדמנות הזכיר גם את סער, ופנה אל שניהם: "הבטחתם לא להפוך את לפיד לראש ממשלה גם לא ברוטציה. הבטחתם לא לשבת עם מפלגות ערביות".