לוחמי דובדבן וסיירת גולני פשטו הבוקר (שבת) על מחנה הפליטים ג'נין כדי לעכב את קרובי משפחתו של המחבל מדיזנגוף, רעד חאזם, לחקירה של כוחות הביטחון. אביו של המחבל, פתחי חאזם, סירב להסגיר את עצמו לכוחות הביטחון - שכיתרו את בית המשפחה לאור יום.
4 צפייה בגלריה
פעילות כוחות הביטחון בג'נין
פעילות כוחות הביטחון בג'נין
כוחות הביטחון במחנה הפליטים ג'נין
(צילום: AFP)
הכוחות שהגיעו למעוז ארגוני הטרור של צפון השומרון נכנסו דרך העיר ג'נין, הותקלו ממארבי ירי, זריקת מטענים והשיבו באש. אחמד סעדי, פעיל הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי נורה למוות בקרב היריות. לא ידוע על נפגעים בקרב הלוחמים. בדובר צה"ל מסרו כי במהלך הפשיטה נתפס רובה מסוג M-16 ששימש לירי על הכוחות.
במהלך הלילה פקד כוח נוסף חווה חקלאית באזור ג'נין ששייכת לאבי המחבל, שרק אתמול שלהב המונים ושיבח את פעולת בנו, אך היא הייתה ריקה מאדם. "העם שלנו לא מחפש הקלות, העם שלנו מחפש חירות ועצמאות", אמר אתמול האב. "עמנו מחפש את מסגד אל-אקצה, מחפש להתפלל במסגד בלי לחשוש. העם שלנו מחפש חירות לילדיו ופרנסה, ולא אישור כניסה כדי לקבל משכורת טמאה".

הפיגוע בדיזנגוף - כתבות נוספות

4 צפייה בגלריה
הנשק שהוחרם במהלך הפעילות
הנשק שהוחרם במהלך הפעילות
הנשק שהוחרם במהלך הפעילות
(צילום: דובר צה"ל)
דובר חמאס בעזה, פאוזי ברהום, ניסה לשלהב את הפלסטינים ברשות להצטרף לעימותים מול ישראל ושיבח את ההתנגדות החמושה במחנה הפליטים של ג'נין. "אנו מצדיעים לצעירים הגיבורים של ג'נין שמבצעים פעולות גבורה אמיצות שמגדירות את השלב הבא בסכסוך עם ישראל", אמר ברהום. "העימות צריך להתרחב אל כל ערי הגדה המערבית וכפריה".
הרמטכ"ל אביב כוכבי התייחס אמש לכניסתו של המחבל דרך פרצה בקו התפר ואמר כי מדובר בתקלה שנמצאת תחת אחריות של צה"ל. "האירוע הזה לא היה צריך לקרות", אמר כוכבי לחיילים שסגרו שבת במחנה הצבאי עופר שליד ירושלים. "המשימה שלנו פשוטה מאוד - אנחנו צריכים לעצור את הטרור ולהחזיר את הביטחון ואת תחושת הביטחון. נעשה כל מה שרק אפשר וצריך, בכמה זמן שצריך ובכל מקום שצריך", הדגיש הרמטכ"ל.

עם התקדמות חקירת הפיגוע, שנכון לעכשיו מצביעה על כך שחאזם הוסע לאום אל פחם והגיע לתל אביב באוטובוס, אמר הרמטכ"ל כי "צה"ל פרוס באופן מוגדר, מורחב, בכל הגזרות, עם הגברה חסרת תקדים של יכולות המודיעין והגברה של כוחות איסוף, יחידות קרקעיות שתפקידן למנוע פיגועים מכל המינים והסוגים, לרבות כמובן קו התפר ועוד סדרת פעולות חשאיות".
אמש הצטרפו גם מדינות מוסלמיות וערביות לגינויי הפיגוע, בהן איחוד האמירויות הערביות, בחריין וטורקיה. "הממלכה מתנגדת לכל צורות הטרור והאלימות ללא קשר למניעים וההצדקות", אמרו במנאמה. שגרירות טורקיה בישראל מסרה כי באנקרה מגנים את מתקפת הטרור ומוטרדים מהעלייה בפיגועים לאחרונה. "שולחים תנחומים לאנשים בישראל", נכתב. בחמאס הופתעו מאוד מהגינוי הטורקי ומסרו כי "ההתנגדות היא הגנה על אנשים ועל המקומות הקדושים, והיא זכות מעוגנת בחוקים הבינלאומיים. המדיניות הישראלית התוקפנית נגד העם הפלסטיני היא אחד מגורמי הטרור והגזענות בעולם".
4 צפייה בגלריה
אביב כוכבי
אביב כוכבי
"אחריות שלנו". הרמטכ"ל כוכבי על הגעת המחבל לשטחי ישראל
(צילום: אלכס קולומויסקי)
גם שגרירות איחוד האמירויות בישראל גינתה את הפיגוע: "השגרירות מגנה את פיגוע הטרור שהתרחש ברחוב דיזנגוף, ומביעה את תנחומיה למשפחות קורבנות המעשה הנתעב. יהי זכרם ברוך והחלמה מהירה לפצועים".