4 צפייה בגלריה
הלוויתם של הנרצחים ברצח המרובע באבו סנאן
הלוויתם של הנרצחים ברצח המרובע באבו סנאן
ההלוויה באבו סנאן
אלפי בני אדם הגיעו היום (חמישי) להלווייתם של שלושת קרובי המשפחה גאזי סעב (53), זהר סעב (45) ואמיר סעב (28) באבו סנאן, שנרצחו בתחומי הרשות המקומית לפני יומיים יחד עם חלבי סלמאן (63).
אחד מקרובי המשפחה שהגיע ללוויה אמר כי "עוד קשה להאמין שגאזי נרצח יחד עם קרובי משפחתו. האווירה מאוד קשה ומזעזעת. לצערי האלימות והפשיעה מחסלות גם אנשים חפים מפשע, ואולי גם ירצחו אותי או מישהו מבני משפחתי. הכל צפוי כל עוד ואין מי שיטפל בתופעה הזו".
4 צפייה בגלריה
שלישים של אמיר סעב, זוהיר סעב, גאזי סעב
שלישים של אמיר סעב, זוהיר סעב, גאזי סעב
אמיר סעב, גאזי סעב וזהר סעב
(מתוך פייסבוק)
משתתף אחר שהגיע לחלוק כבוד ציין כי "אני לא יודע מה נעשה כדי להילחם בפשיעה. מאז הרצח אני שוקל לא לצאת מהבית ולשמור על בני משפחתי. הפחד מלווה אותנו, חייבים טיפול מיידי. היום קברנו שלושה קורבנות ואחרי כמה ימים כולם ישכחו ונחכה לרצח הבא. הפושעים רוצחים חמישה וארבעה ביחד ולא דופקים חשבון לאף גורם משטרתי וממשלתי".
נערה שהגיעה ללוויה שיתפה: "אני מכירה את הנרצחים טוב מאוד ולא ראיתי שהם עשו דברים רעים, הם היו נחמדים ותרמו לחברה. היום רוצחים את האנשים הכי טובים, והרוצחים יישארו מחוץ לכלא ויעשו חיים. אני גם חוששת על חיי ומפחדת לצאת מהבית. גם להלוויה פחדתי להגיע כי הרוצחים יורים בכל מקום".
בינתיים, ואחרי מעצר תושב הצפון בנתב"ג, שוטרי היחידה המרכזית של מחוז חוף עצרו בדיר אל אסד שני חשודים נוספים ברצח - תושבי אבו סנאן וירכא. על החקירה הוטל צו איסור פרסום.
שב"כ, שבחן את האפשרות כי הרצח בוצע על רקע הבחירות המקומיות הקרובות, יצא מהחקירה לאחר שהתברר כי מדובר בסכסוך בין ארגוני פשיעה. מנגד, תת-אלוף (במיל') אנוואר סעב, קרוב משפחה של שלושה מארבעת הנרצחים אמש באבו סנאן, טען אתמול שהארבעה לא נרצחו במסגרת סכסוך בין משפחות פשע. "אלה אנשים שנקלעו למקום הלא נכון, בזמן הלא נכון", הוא אמר. "משפחת סעב היא אחת מהמשפחות המשכילות והמלומדות שיש בארץ. משפחה שמעולם לא נתקלה באירוע פשע, אין אצלנו אפילו גניבות".