דיאנה רז, בת 32 ואם לארבעה ילדים, היא האישה שלפי החשד נרצחה אתמול (שישי) בידי בעלה השוטר, בביתם ביישוב נעלה שבמועצה האזורית מטה בנימין. ב-14 השנים האחרונות עבדה רז כמנטורית לזוגיות. בעבר סיפרה שלפני שנים רבות הייתה ב"מערכת יחסים מאמללת", אך לדבריה חייה עברו מהפך לאחר שיישמה את אשר למדה כחלק מהמקצוע. "הייתי פגועה ושבורה עם הערכה עצמית נמוכה ביותר, אך עם כל הפחד החלטתי לסיים אותה", סיפרה בעבר.
לפי החשד בעלה של רז ירה בה אמש בזמן שילדיהם בבית. גורמים המעורים בחקירת הרצח סיפרו כי הבעל החשוד התקשר תחילה לאימו וביקש שתיקח את ארבעת הילדים. לאחר מכן התקשר החשוד, שהחזיק מתוקף תפקידו כשוטר נשק ברישיון, למפקדו במשטרה כדי לדווח על הירי. בחקירתו במחלקה לחקירות שוטרים הודה הבעל ברצח, וכבר הלילה בוצע שחזור של המעשה בבית. הערב הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון.
6 צפייה בגלריה
דיאנה רז וזירת אירוע הירי בנעלה
דיאנה רז וזירת אירוע הירי בנעלה
(צילום: נדב אבס)
6 צפייה בגלריה
בית הדין הפלילי בהאג
בית הדין הפלילי בהאג
בית הדין בהאג
(צילום: shutterstock)

בית הדין הפלילי בהאג: אור ירוק לחקירת פשעי מלחמה נגד ישראל

שופטי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג החליטו אמש לאשר לתובעת הראשית פאטו בנסודה לפתוח בחקירה על "פשעי מלחמה של ישראל", וקבעו כי החקירה יכולה להתקיים בשטח יהודה ושומרון והרשות הפלסטינית. כעת תצטרך התובעת להחליט אם אכן לפתוח בחקירה. ההחלטה עלולה להציב גורמים ישראליים - בהם גם ראש הממשלה, שרים, רמטכ"ל, ראשי מועצות ויישובים בהתנחלויות ועוד - בפני הליכים פליליים ואף מול צווי מעצר.
על-פי החלטת השופטים, שהתקבלה ברוב קולות, "פלסטין" שגבולותיה הם גבולות 1967 - כולל מזרח ירושלים - היא מדינה חברה בבית הדין הבינלאומי. זאת לאחר שהתובעת בנסודה ביקשה מבית הדין לקבוע את הגבולות הטריטוריאליים שבהם אמורה להתנהל החקירה על ביצוע פשעי מלחמה לכאורה.
מלבד ישראל, גם ארגון הטרור חמאס עשוי למצוא את עצמו בצד הנחקר. לדברי התובעת, יש חשד סביר שבמהלך מבצע "צוק איתן" ביצעו גם ישראל וגם חמאס וארגונים פלסטיניים חמושים אחרים פשעי מלחמה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את השרים לא להתייחס בפומבי להחלטת בית הדין הבינלאומי. הערב הוא פרסם תגובה חריפה: "כשבית הדין הבינ"ל בהאג חוקר את ישראל על פשעי מלחמה שקריים לגמרי, זאת אנטישמיות מזוקקת. בית הדין הזה הוקם כדי למנוע זוועות כמו השואה הנאצית נגד העם היהודי, כעת הוא תוקף את המדינה היחידה של העם היהודי.
ראשית, הוא טוען באופן שערורייתי, שכשיהודים חיים במולדתם, בשילה, חברון, בית אל, אפילו בירתנו ירושלים - זהו פשע מלחמה. שנית, הוא טוען שכשחיילינו הגיבורים, מגינים עלינו נגד טרוריסטים שבאים לרצוח את ילדינו, לשגר טילים על ערינו - גם הם מבצעים פשע מלחמה.
"כמובן שבית הדין המגמתי הזה, שמטיח את ההאשמות ההזויות האלה נגד הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, ששמה ישראל - הוא מסרב לחקור את פשעי המלחמה האמיתיים שמבצעות דיקטטורות אכזריות כמו איראן וסוריה כמעט מדי יום. זוועות מחרידות - הוא לא חוקר בכלל. כראש ממשלת ישראל, אני מבטיח לכם, נעמוד מאוחדים, נגן על חיילינו שמגינים עלינו, נגן על מולדתנו בכל הכוח. אי הצדק המשווע הזה זועק לשמיים, לעולם לא ניכנע לו".
גם מחלקת המדינה האמריקנית התייחסה להחלטת בית הדין, ומסרה כי ארה"ב "מודאגת מאוד" ממנה. דובר מחלקת המדינה נד פרייס הוסיף: "אנחנו מודיעים להחלטה ובוחנים אותה". לאחר כמה שעות צייץ פרייס בטוויטר כי "ארה"ב מתנגדת להחלטת בית הדין בהאג". פרייס הוסיף: "נמשיך לקיים את מחויבותו המלאה של הנשיא ביידן כלפי ישראל וביטחונה, כולל התנגדות לפעולות המבקשות לפגוע בישראל באופן לא הוגן".
6 צפייה בגלריה
העשרת אורניום באיראן
העשרת אורניום באיראן
ארכיון
(צילום: AP)

ראיות לניסיון לייצר פצצה? "נמצאו שרידי חומר רדיואקטיבי באיראן"

"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי בשנה שעברה איתרו פקחי הגרעין של סבא"א שרידים של חומר רדיואקטיבי בשני אתרים שאת הגישה אליהם ניסתה איראן לחסום זמן רב. דיפלומטים שתודרכו על הממצאים החדשים אומרים כי הם מחזקים את הטענות שטהרן ניהלה תוכנית לפיתוח נשק גרעיני. ברקע: הניסיון להציל את הסכם הגרעין ואיומי טהרן להגביל את הפקחים.
לפי הדיפלומטים ששוחחו עם "וול סטריט ג'ורנל", החומר הרדיואקטיבי עשוי להצביע על פעילות צבאית, לאור המיקום של שני האתרים שבהם הוא התגלה, אם כי בדיווח לא צוין היכן בדיוק. איראן מנעה מסבא"א גישה לשני האתרים הללו בשנה שעברה, במשך שבעה חודשים שלמים, בצעד שעורר עימות עם סוכנות הגרעין. הדיפלומטים הוסיפו שלא ידוע להם מהו החומר הרדיואקטיבי המדובר, ובדיווח לא צוין אם מדובר באורניום.
6 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ וג'ו ביידן
דונלד טראמפ וג'ו ביידן
ביידן וטראמפ
(צילום: ABACAPRESS, AFP)

ביידן נגד תדרוכי מודיעין לטראמפ: "אולי יפלוט משהו"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי הוא סבור שאין לאפשר לקודמו בתפקיד דונלד טראמפ לקבל תדרוכי מודיעין, "בגלל התנהגותו הלא-צפויה" כלשונו. על פי המסורת בארה"ב נהוג להעניק גם לנשיאים לשעבר תדרוכים מודיעיניים מסוימים, אולם הגישה למידע החסוי ניתנת רק בסמכות הנשיא המכהן.
"אני לא חושב", אמר ביידן כשנשאל בראיון לרשת CBS אם יש מקום להעניק לטראמפ גישה למידע מודיעיני. "בגלל ההתנהגות הלא צפויה שלו, בלי קשר למרידה", הסביר הנשיא בהתייחסות למהומות הקפיטול שבהן פרצו תומכיו של טראמפ לבניין הקונגרס כדי למנוע את ההכרזה על ניצחון ביידן. במהומות נהרגו חמישה בני אדם, ובשבוע הקרוב ייפתח משפטו של טראמפ בסנאט, שבו הוא מואשם בהסתה למרידה על חלקו במהומות.
"אני פשוט לא חושב שיש צורך שהוא יקבל תדרוכים מודיעיניים", הוסיף ביידן. "מה התועלת בלתת לו תדרוך מודיעיני? מה ההשפעה שתהיה לזה בכלל, חוץ מזה שהוא אולי יפלוט ויאמר משהו?".

תיעוד: שוטרים ירו על רכב אחרי מרדף של 30 ק"מ

המשטרה עצרה היום גבר בן 37 משיבלי לאחר מרדף של יותר מ-30 ק"מ בכבישים ובשטחים בסביבות העיר עפולה והר תבור. העצור הוא אדם המוכר למשטרה, שאף היה בעבר במאסר. בנוסף, ל-ynet נודע כי העצור נהג לאחר שרישיונו נשלל והיה לפי החשד שיכור. ברכב התגלה לאחר מכן בקבוק ויסקי.
השוטרים הבחינו בחשוד נוהג בפראות ועוקף כלי רכב על השוליים ליד עפולה. משסימנו לו לעצור, הוא החל להימלט לכיוון צפון תוך שהשוטרים בעקבותיו. הוא עבר צמתים באדום, עקף כלי רכב בצורה מסוכנת, בשלב מסוים ירד לשטח ואחר כך חזר לכבישים מרכזיים. בהודעת המשטרה בעקבות הירי נאמר: "משטרת ישראל לא תרפה ולא תאפשר לעבריינים להימלט משוטרים אשר מורים להם לעצור, ותפעל למיצוי מלוא חומרת הדין עימם".
6 צפייה בגלריה
תאונת דרכים בחצבה
תאונת דרכים בחצבה
נדים ג'אבר והטרקטורון שהתהפך
(צילום: אורי לב, קב"ט ערבה תיכונה)

ה בהתהפכות טרקטורון בערבה

נדים ג'אבר, בן 28 בטייבה, נהרג אתמול בהתהפכות טרקטורון באזור חצבה שבערבה. קרוב משפחתו שנסע עמו נפצע באורח בינוני ופונה במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע.
"נדים אהב לצאת לטיולי שטח", סיפר אחד מקרובי המשפחה. "הוא תמיד דיבר על החוויות שלו וסיפר כמה הוא נזהר. נדהמנו כששמענו שהוא נהרג. היו לו הרבה תוכניות לחיים, והוא אהב לעזור לאחרים. רק לפני כמה ימים דיברנו והוא הזמין אותי לבוא איתו לטיול שטח, לראות כמה זה מעניין. כואב לנו מאוד, אני מקווה שנצליח להתמודד".
6 צפייה בגלריה
מתוך "צלילי המוזיקה"
מתוך "צלילי המוזיקה"
כריסטופר פלאמר ב"צלילי המוזיקה"

הלך לעולמו כוכב "צלילי המוזיקה"

כריסטופר פלאמר, השחקן זוכה האוסקר שכיכב גם ב"נפלאות התבונה", "בגינרס" ובשלל סרטים נוספים, הלך לעולמו בגיל 91. "העולם איבד היום שחקן מושלם ואני איבדתי חבר יקר", ספדה לו השחקנית ג'ולי אנדרוז.

התחזית: בשבוע הבא - התחממות

היום חלה עלייה בטמפרטורות. בימים הקרובים מידות החום ימשיכו לעלות בהדרגה ומאמצע השבוע יהיה כבר חם מהרגיל - על גבול השרב הקל. הטמפרטורות יהיו מעל 25 מעלות באזורים רבים בארץ. לא צפוי גשם במהלך השבוע הקרוב.
הטמפרטורות החזויות היום והלילה: ירושלים 9-16, תל אביב 12-19, חיפה 13,-16, צפת 9-14, קצרין 10-10, טבריה 11-22, נצרת 10-18, עפולה 10-21, בית שאן 12-22, לוד 10-21, אשדוד 12-18, עין גדי 16-20, באר שבע 9-20, מצפה רמון 9-14, אילת 16-21.