השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל יוצאת במתקפה חריפה נגד שותפה לשעבר לסיעת הליכוד גדעון סער, וכן נגד זאב אלקין שפרש גם הוא מהליכוד וחבר למפלגתו החדשה של סער, "תקווה חדשה". היא כינתה את שניהם "פוליטיקאים" שאין להם "ערך מוסף" כלשונה, והאשימה שסער מטעה את הציבור כשהוא מבטיח שאין בכוונתו לשבת עם נתניהו – לדבריה הוא משקר או שייאלץ בסופו של דבר לחבור לממשלה בראשותו.
בראיון הבוקר (ד') לאולפן ynet קראה גמליאל לציבור להצביע למפלגות עם "אג'נדה", ולא על פי השתייכותן למחנה "רק ביבי" או "רק לא ביבי" כדבריה. היא טענה בנוסף כי אלקין דיבר רק יומיים לפני פרישתו מהליכוד – והנאום החריף שלו נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו – על הפריימריז שייתכן שייערכו בליכוד.
3 צפייה בגלריה
גילה גמליאל גדעון סער זאב אלקין
גילה גמליאל גדעון סער זאב אלקין
גמליאל נגד שותפיה לשעבר סער ואלקין
(צילום: רז גרוס, הדר יואביאן, ירון ברנר)
גמליאל דאגה להדגיש פעם אחר פעם בראיון את הישגיו "חסרי התקדים" כלשונה של ראש הממשלה, כמו הסכמי השלום האחרונים עם כמה מדינות ערביות ומבצע החיסונים שבו ישראל מובילה בעולם לפי גודל האוכלוסייה – ותקפה את מתנגדיו של נתניהו.
"פוליטיקאים במסכה", אמרה על המצטרפים החדשים למערכת הבחירות, בהם ראש העיר תל אביב רון חולדאי שהכריז אמש על הקמת "מפלגת הישראלים". "כן, חלקם אמרו שהם כבר לא מתחפשים יותר", אמרה בלעג על הכרזתו של חולדאי שמפלגתו "לא תהיה מפלגת המתחפשים".
גמליאל הוסיפה: "זה מצטרף לסאגה שאנחנו רואים חדשות לבקרים. עוד מפלגה ועוד מפלגה, ועוד אנשים שמצטרפים. זה מבורך שלמערכת הפוליטית מגיעים כוחות חדשים בכל פעם מחדש. יחד עם זאת, כפי שאת רואה לצערנו הפרזנטור שנוצל, גנץ, מתמסמס ונעלם".
3 צפייה בגלריה
גילה גמליאל
גילה גמליאל
גמליאל באולפן ynet, הבוקר
(צילום: הדר יואביאן )
"אני כולי תקווה שסוף סוף יבואו לציבור עם האג'נדה ולא רק 'ביבי ולא ביבי'", אמרה גמליאל. את המפלגות החדשות שצצות כעת לפני הבחירות במרץ 2021 כינתה השרה "מפלגות לוויין", כאלו שלדבריה הציבור לא יכול לדעת מה יקבל לאחר שיעניק להן את קולו. "אחד אומר – גדעון סער – אני לא אשב עם נתניהו. רק לא ביבי, אז עם מי כן? עם לפיד? רוטציה עם חולדאי?"
אולי תהיה רוטציה ביניהם. אולי תתנו לסער רוטציה ועם זה יהיה אפשר להתקדם. "הוא אומר שהוא לא יישב עם ביבי, מי שישמע".
את מאמינה שברוטציה אפשר לחבר בין המפלגה של גדעון סער לבין הליכוד? "אני לא חושבת שצריכה להיות יותר רוטציה. ראש הממשלה נתניהו צריך להוביל. ראינו שהוא הטוב ביותר להוביל את מדינת ישראל בתקופת משבר ובתקופת שגרה. על כן כפי שאני אומרת, לא לבוא ולחשוב שכרגע מפלגות האופנה יבואו וייתנו תקווה חדשה לישראל. ממש לא. מה שזה עושה זה בדיוק הפוך, זה חוסר יציבות שלטונית, זה שבמשך שנתיים יש ארבע מערכות בחירות מיותרות".

גדעון סער הוא חיקוי? "גדעון סער לא חיקוי, אבל כמו שאת אומרת, או שהוא משקר לציבור עכשיו כשהוא אומר שהוא לא יישב עם נתניהו, או שהוא ייאלץ לשבת עם נתניהו כהגדרתך. אני טוענת: רוצים את נתניהו? רוצים את שלטון הימין? תצביעו ליכוד ולא צריך את כל הנלווים ש'רק לא ביבי, כן לא ביבי'. או שהם ימצאו את עצמם בסופו של דבר מצביעים לימין ונמצאים בקואליציה עם השמאל, רון חולדאי ולפיד. זה מה שעלול לקרות".
גמליאל התבקשה בראיון להסביר כיצד ייתכן שסער, בשר מבשרה של מפלגת הליכוד, פרש ומכריז כעת על התנגדות מוחלטת לישיבה עם נתניהו. היא השיבה כי הוא ואלקין הם "שניהם בעיקר פוליטיקאים. תבואי ותאמרי איזה שני כלכלנים, או ביטחוניסטים, או עכשיו איזה מדינאים. ממש לא. הם שני פוליטיקאים".
היא הדגישה כי אין בכוונתה "לזלזל" בסער ובאלקין, והוסיפה: "אני מנסה לראות מה הערך המוסף. הם פוליטיקאים, ובפוליטיקה לפעמים מנצלים הזדמנויות – לראות האם הם יכולים לעמוד עכשיו בראש מפלגה שאולי תבוא ותהיה עם כמה מנדטים, שאולי יוכלו להיות במקום שר המים (תפקיד שבו כיהן אלקין עד להתפטרותו עם הפרישה מהליכוד – מ"א), שיקבלו שר אחר בממשלה כזאת או אחרת".
3 צפייה בגלריה
גילה גמליאל
גילה גמליאל
"רשימת הליכוד נפלאה, פסיפס אנושי מגוון". גמליאל
(צילום: הדר יואביאן )
בשלב זה הטיחה גמליאל באלקין את ההאשמה שזמן קצר לפני שהצטרף לסער דיבר על פריימריז בליכוד. "דיברתי עם מספר פעילים אצלנו שמדברים על כך שרק יומיים לפני זה הוא דיבר איתם בהקשר של מערכת הפריימריז", אמרה גמליאל, "אז איך מסבירים את השינוי הדרמטי הזה?".
בנוגע לסוגיית השריונים בליכוד טענה גמליאל כי היא עצמה סבורה שהדבר מיותר, אך לא הביעה התנגדות לכך. "באופן כללי יש לנו רשימה מצוינת", אמרה. "הרשימה של תנועת הליכוד היא אחת הרשימות היפות שקיימות. יש בה מרחב מאוד מייצג של כלל הציבור בישראל. שריונים לפעמים נועדו על מנת ליצור תוספת של כוח פוטנציאלי שיכול להצטרף".
גמליאל הוסיפה: "בתנועת הליכוד יש פסיפס אנושי רחב שמייצג הרבה מאוד מהציבור הרחב, ואין לי אלא לברך על רשימה נפלאה זו. היא לא חד גונית, היא לא מייצגת קו שמאל אליטיסטי, אלא היא באה להראות איך אנחנו נייצג את כלל העם כמו שעשינו תמיד, ולא בכדי הציבור נותן בנו כל פעם מחדש את האמון".