פרסום ראשון: במסגרת מתווה הפשרה שגיבש הנשיא יצחק הרצוג סביב הקפאת קידום המהפכה המשפטית, ל-ynet נודע כי נכלל בו גם סעיף הגנה על היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, שישמור על סמכויותיה וימנע את פיטוריה. הסעיף יביא לכך שלא תשונה כל חקיקה או הסדר קיים שמסדירים את הסמכויות והמבנה הארגוני של משרד היועץ המשפטי לממשלה, או הסדר הקובע את דרכי מינוי והפסקת הכהונה של היועמ"שית ופרקליט המדינה עמית איסמן.
מוקדם יותר היום התייחס הנשיא הרצוג למתווה הפשרה שגיבש, ואמר במהלך מפגש עם חברי הקהילה היהודית באוסטריה כי "ישנם רגעים במשברים מהסוג הזה, שמנהיגות נדרשת כדי לנצל את ההזדמנות הנדירה כדי להושיט יד ולהגיע להסכמות - זה אחד הרגעים האלה". לדבריו, "אנחנו כבר תשעה חודשים נמצאים במשבר עמוק שמשפיע בצורה דרמטית על החיים שלנו, על ביטחוננו, על כלכלתנו, על החברה שלנו ועל ההתנהגות האנושית שלנו. די, נמאס.
2 צפייה בגלריה
יריב לוין יצחק הרצוג גלי בהרב מיארה
יריב לוין יצחק הרצוג גלי בהרב מיארה
(צילום: אלכס קולומויסקי, אבי אוחיון לעמ, יואב דודקביץ')
"יש צורך להתכנס להבנות רחבות - וזה אפשרי", המשיך הנשיא. "זה לא נוגע ללוח זמנים, לא של בית משפט ולא של הכנסת - זה נוגע למציאות, והמציאות מחייבת לעשות מאמץ עצום להגיע להסכמות". הרצוג הוסיף כי הוא "קורא למנהיגים לגלות אחריות, להביט למציאות בעיניים, להושיט יד, להתאמץ, להתכנס לעשות כל מאמץ - ולנסות להגיע להסכמה רחבה כדי שהמשבר הזה שעוסק בסוגיה של רפורמה משפטית ויחסים בין הרשויות השונות יחלוף מן העולם ונוכל לחזור לוויכוחים, עימותים ודיונים על הסוגיות האחרות שמעסיקות את החברה הישראלית - חלקן ותיקות וחלקן חדשות כמקובל בכל דמוקרטיה".
הרצוג התייחס לשיחות בבית הנשיא ולניסיונותיו הקודמים להשיג הסכמות בין הצדדים, ואמר כי "כל מה שאני עושה בשבועות האחרונים נועד לשמור על הדמוקרטיה הישראלית, להגן עליה, אבל גם ליצור מנגנון רחב יותר של הבנות ואיזונים בין רשויות השלטון השונות - זה אפשרי וזה מחייב אחריות".
עם זאת, שר המשפטים יריב לוין אמר הבוקר בריאיון לרדיו "קול ברמה" כי "אי אפשר להסכים להצעת הפשרה החדשה" שגיבש הרצוג - במסגרת השיחות הלא-ישירות בין נציגי הליכוד לנציגי המחנה הממלכתי. "היא לא משנה את הדבר הבסיסי הנדרש בשינוי בוועדה לבחירת שופטים", הסביר לוין, שלא היה מעורב ביוזמה לפשרה - אך ידע עליה מבעוד מועד.
גורם בכיר בקואליציה התייחס למתווה אמש, ואמר כי לוין יסכים להקפאה של החקיקה למשך שנה וחצי, אחד מסעיפי המתווה, רק בתנאי שיוסכם על שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים - דבר שצפוי להיתקל בהתנגדות של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ויתר נציגי האופוזיציה, בראשם ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שכלל לא מעורב במגעים. אותו גורם הודה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "נתן לנשיא אור ירוק להמשיך ולתווך - בתנאי שישיג את הסכמת האופוזיציה".