שבוע אחרי שהחלו חיסוני הילדים נגד קורונה, ועל רקע החשש מזן אומיקרון של הנגיף, אומרת שרת החינוך כי משרדה ערוך לתחילת החיסונים לגילי חמש עד 11 בבתי הספר. "מערכת החינוך מגויסת, נסייע למשרד הבריאות ככל שנידרש", אמר השרה יפעת שאשא ביטון בריאיון לאולפן ynet הבוקר (שלישי). היום התנגדה שאשא ביטון בהצבעה בממשלה על איכוני השב"כ, ביחד עם יו"ר מפלגתה גדעון סער. ההחלטה אושרה ברוב גדול.
השרה ציינה כי לפי החלטת הממשלה, החיסונים בבתי הספר מתחילים ביישובים הערביים, "במקומות שבהם יש פחות נגישות לקופות ולמתחמים של חיסונים כולל במקומות שבהם יש תחלואה גבוהה". היא הבהירה: "אנחנו במשרד החינוך נסייע ונעשה הכול כדי לעזור למשרד הבריאות להצליח במאמץ הזה. עשינו את זה בעבר אנחנו נעשה את זה גם עכשיו".
3 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון
(צילום: עודד קרני, לע"מ)
3 צפייה בגלריה
חיסוני ילדים בירושלים
חיסוני ילדים בירושלים
חיסוני ילדים בירושלים. "כנראה שיצטרכו לבוא עם ההורים"
(צילום: EPA)
היא אמרה כי החיסונים ייעשו כנראה בליווי ההורים, אך הוסיפה כי משרד הבריאות טרם גיבש הנחיות לחיסונים בבתי הספר. "כמו בפעם הקודמת (בחיסונים בגילי 12 ומעלה) אנחנו מחסנים רק את מי שמביא אישור הורים. כנראה שבפעם הזו יצטרכו ההורים להגיע יחד עם ילדיהם לבתי הספר. אנחנו עדיין לא יודעים בדיוק איך זה ייראה מכיוון שמשרד הבריאות טרם נתן את ההנחיות שלו. אני מניחה שאחרי החג כולם יתכנסו ויקבעו את המנגנון שמוסכם".
שרת החינוך דחתה את דרישתה של מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד אתמול לתת פטור מבידוד למורים החוזרים מחו"ל בתום חופשת החנוכה. "המורים יהיו ככל השבים מחו"ל, הם לא יוחרגו", אמרה.
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"יש אי הסכמות, וזה לגיטימי". שר הבריאות הורוביץ
(צילום: מארק ישראל סלם)
שאשא ביטון, שהצביעה בממשלה נגד החמרת ההגבלות והשימוש באיכוני השב"כ עקב החשש מזן אומיקרון, שבה ואמרה כי הצעדים מחמירים מדי. "ההחלטות האחרונות שהתקבלו בקבינט הן החלטות לא מידתיות לנוכח המציאות שאנחנו מכירים ויודעים כרגע, ויש להן השלכות לא רק על מערכת החינוך". לדבריה, "מדובר בווריאנט שרץ כבר שישה שבועות, כל העדויות הן שהתסמינים של המאמתים הם מאוד קלים, ככל הנראה החיסון בכל זאת יעיל מולו. ולכן אנחנו חושבים שלא היה צריך ללכת לאיכוני שב"כ, ובטח לא לפגוע בישראלים שרוצים לצאת החוצה וצריכים לחזור לבידוד. אנחנו סגרנו את השמיים בפני זרים - צריך להשאיר פעולות כאלה למצבים שהם בקצה".
על דברי מנכ"ל מודרנה סטפן בנסל לפיהם תהיה ככל הנראה "ירידה מהותית" ביעילות החיסון מול זן אומיקרון ענתה: "אנחנו צריכים להיות מאוד זהירים ולחכות לעוד מידע, אבל ככל שזה מגיע מחברה מסחרית אז אני מתייחסת לדברים עוד יותר בזהירות. בסופו של דבר יש את העמדה של המומחים, של אנשי המקצוע, של אנשי הרפואה ואני חושבת שכדאי שאנחנו ניצמד דווקא לעמדה הזו".
השרה התייחסה למתיחות עם שר הבריאות ניצן הורוביץ, שהאשים אותה החודש בישיבת הממשלה: "את תמיד מתנגדת להכול". שאשא ביטון הסבירה: "לפעמים יש אי אלו הסכמות וזה לגיטימי. בשביל זה אנחנו יושבים סביב שולחן הממשלה כל כך הרבה חברים, כדי שכל אחד יוכל להביע את דעתו לנוכח מה שהוא שומע, ומשם צריך להתקדם. לא כל חילוקי דעות זה ויכוח ועימות וסערות כמו שזה מוצג בחוץ".