"איפה גלנט?", תהה הקומיקאי גיא הוכמן בזמן שהופיע בגיבוש חברי הקואליציה בירושלים. "אה, באירוע של האופוזיציה" הוא ירה מיד כשהבין ששר הביטחון לא נוכח. הבדיחה הזו זכתה לצחוקים רמים ומחיאות כפיים סוערות מהנוכחים, יותר מכל הבדיחות האחרות. וכידוע, בכל צחוק יש טיפת אמת.
1 צפייה בגלריה
 מליאת הכנסת
 מליאת הכנסת
גם בנושא המהפכה המשפטית: גלנט התעמת עם חבריו לקואליציה
(צילום: EPA ,AFP, עמית שאבי, אלעד מלכה, יואב דודקביץ', AP, רויטרס/Amir Cohen)
אז לא, גלנט לא באופוזיציה; אך בכל זאת, שר הביטחון של מדינת ישראל מוצא עצמו שוב ושוב בעימותים דווקא עם חבריו לקואליציה, שלא אוהבים את התייצבותו לצד עמדת כוחות הביטחון - בין אם מדובר בנושאים ביטחוניים, ובין אם מדובר בנושאים פוליטיים כמו המהפכה המשפטית. סירובו של גלנט "להתיישר" כבר עלה לו בתפקידו, אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לפטרו כשיצא נגד הכוונה להעביר את החקיקה באופן חד-צדדי. הסוף ידוע: מאות אלפים יצאו לרחובות, נתניהו נבהל, השהה את המהפכה - והחזיר את גלנט לכהן.
החודשים חלפו, המשא ומתן לפשרה התפוצץ בעקבות הפרת הסיכומים לגבי הוועדה לבחירת שופטים, וגלנט החליט בסופו של דבר לתמוך בהצבעה חד-צדדית על ביטול עילת הסבירות - לא לפני שנצפה מנסה לשכנע את יריב לוין ובנימין נתניהו להתפשר, ושוחח ארוכות עם נציגי האופוזיציה במליאה. העימות בינו לבין לוין, כשבאמצע נתניהו, הדגיש את שני הצדדים המנוגדים של הקואליציה - שהצליחה, חרף המחלוקות, להעביר את התיקון לחוק היסוד.

אבל כאן לא נגמרו העימותים: לאחרונה גלנט הבהיר שוב בנאום פומבי ש"ששינויים מרכזיים עושים רק בהסכמה רחבה". גלנט, שהקפיד לא לבקר את הקואליציה בנאומו ישירות וציין גם את האופוזיציה, שוב מצא את עצמו בין הפטיש לסדן. לאחרונה הוא גם אמר, בצל איומי חברי קואליציה ש"הכנסת לא תקבל בהכנעה את רמיסתה", שיכבד כל פסיקה של בג"ץ בנוגע לביטול עילת הסבירות.
ואם כל זה מספיק, אז במהלך השנה האחרונה - על רקע שיא בכמות הפיגועים והנרצחים - התחדדה המחלוקת בין חברי הקואליציה סביב סוגיות הביטחון. בכירי צה"ל, נזכיר, הותקפו לא אחת מילולית על-ידי חברי כנסת שהטיחו בהם האשמות קשות; בין היתר, סבל אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס ממתקפות חסרות תקדים, כשנאמר עליו שהוא מעדיף "שגרת חיים של פלסטינים על חיי יהודים". פעילי ימין גם תלו כרזות בגנותו. באחד מרגעי השפל, סולק מח"ט בנימין הקודם - אלוף-משנה אליאב אלבז - כשבא לבקר משפחה שכולה לאחר פיגוע הירי הרצחני סמוך לעלי. כך, מוצא עצמו גלנט שוב ושוב מגן על אנשי כוחות הביטחון - אל מול ביקורת חריפה שמטיחים בהם חברי קואליציה, שעברו בעיניו את הגבול.
גלנט גם ספג לא מעט ביקורות מהקואליציה גם על הוצאת צווי מעצר מינהליים נגד יהודים שחשודים בפשיעה לאומנית; כיום ישנם שבעה צעירים יהודים כאלה, שסמוטריץ' ובן גביר דורשים לשחררם.
למתיחות הזו מצטרפת גם סוגיית הבנייה בשטחים, כשזכורה במיוחד התקרית שנחשפה ב-ynet - אז גלנט הורה לפנות מאחז שהוקם לזכרו של הרב חיים דרוקמן בבנימין. סמוטריץ', שמלבד היותו שר האוצר מכהן גם כשר במשרדו של גלנט, זעם. גם בסוגיית הקמת הישיבה המחודשת בחומש נוצרו מתחים בין הלשכות, אחרי שאנשי המאחז הקימו את הישיבה למורת רוחם של בכירי צה"ל.