יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן תקף הבוקר (רביעי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר בריאיון ל-ynet Live כי "הוא עובד לילות כימים כדי לפגוע בהגנה ובצמרת צה"ל". לדבריו, ראש הממשלה מנסה למנוע דיון על כשירות צה"ל "כדי להסתיר את גודל האסון והפגיעה שהוא יצר".
3 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה ישראל ביתנו  הרצי הלוי רמטכ''ל
ישיבת סיעה ישראל ביתנו  הרצי הלוי רמטכ''ל
הרמטכ"ל מאפשר לראש הממשלה לצרוח עליו? ליברמן והלוי
(צילום: רפי קוץ, שלו שלום)
הוא אף התייחס להודעה המשותפת של נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, שבה נאמר כי הם מעניקים "גיבוי מלא" לרמטכ"ל הרצי הלוי, ואמר: "לא שמענו גינוי חד משמעי להשתלחות בלובשי המדים. לא רק שהוא שותק, הוא גם קצת מעודד את זה. לרמטכ"ל אסור לאפשר לנתניהו לצרוח עליו או על קצינים בכירים. אם זה קורה תפקידו להגיד 'אדוני ראש הממשלה, אני יורד מהקו עד שתירגע'".
"כשנתניהו מבוהל ומפוחד הוא מתחיל לצרוח. הוא בלחץ. חייבים לפקח על הכשירות של צה"ל, אין מה להסתיר מאויבינו כי הם עוקבים ומודעים היטב למצב. נתניהו רוצה להשתיק את הפגיעה ולכן הוא פועל בניגוד לחוק. הוא לא מונע את הדיון מתוך דאגה לביטחון של מדינת ישראל, הוא רוצה להפוך את צבא ההגנה לישראל למליציה שלטונית, להחליף את הערכים בתפיסה הפוליטית שמתאימה לו", אמר.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' במסיבת עיתונאים
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' במסיבת עיתונאים
"נתניהו מעודד השתלחות בלובשי המדים"
(צילום: עמית שאבי)
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
שואף לקואליציה עם ש"ס? בני גנץ
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לאחר מכן תקף ליברמן את הרמטכ"לים לשעבר, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ואת ח"כ גדי איזנקוט, ואמר כי "מתווה השירות הישראלי" שהציגו כחלופה לחוק הגיוס הוא "מתווה לבניית קואליציה עתידית עם ש"ס ויהדות התורה". הוא הוסיף כי "זה לא מתווה לגיוס בני ישיבות. זו כניעה מוחלטת".
לדבריו, "גם עם שפכטל אי אפשר לגרד את החרדים מהקואליציה, אבל אסור לנו למצמץ או לזגזג. כולם בגיל 18 מתגייסים לשירות צבאי או לשירות לאומי. זה המתווה היחיד. אין פטורים, אין 'תורתם אמונתם'. זה לא מתקבל על הדעת. גם ב-2018, כשהצעתי מתווה סביר, עסקני ש"ס ויהדות התורה רימו והכשילו אותו. עכשיו אנחנו נמצאים במקום אחר, אי אפשר לחזור אחורה.
"חסרים אלפי אנשים. גם בבתי חולים ובבתי אבות. יש תעסוקה לכולם, גם לצעירים נוצרים ומוסלמים. מי שירצה ילך לשירות צבאי בצה"ל ומי שירצה ילך לשירות לאומי או אזרחי. זה המסלול, אפשר לפעול לטובת הקהילות. בשביל זה אנחנו צריכים קואליציה ציונית עם הליכוד - בלי נתניהו".
ליברמן חזר על חמשת העקרונות שמנחים את ישראל ביתנו בכניסה לקואליציה: "גיל 18 כולם או לצבא או לשירות אזרחי, תחבורה ציבורית בשבת לכולם, נישואים אזרחיים, לימודי ליבה חובה בכל מוסד חינוכי שמקבל תקציב ממדינת ישראל. וכמובן העיקרון החמישי - אנחנו נבטל את כל הביזה, כל שוד הכספים, וכל התקציבים שכרגע שדדו מהקופה הציבורית, וכל חוקי ההלכה - הכל יטופל".