ראשי סיעות הקואליציה נפגשו היום (א') בצהריים, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו פיטר את יו"ר ש"ס אריה דרעי מתפקידיו לאחר פסיקת בג"ץ, ולאחר ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' החרים את ישיבת הממשלה הבוקר.
בהודעת הליכוד נכתב כי ראשי הסיעות "דנו בנושאים השוטפים, וחיזקו את יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי. בישיבה נכחו כל ראשי המפלגות והיא התקיימה באווירה טובה וחמה". רה"מ נתניהו, כאמור, הגיש לדרעי את מכתב הפיטורים לקראת סיומה של ישיבת הממשלה, ופיטר אותו מתפקידיו כמשנה לראש הממשלה, כשר הפנים וכשר הבריאות.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ראשי סיעות הקואליציה
ישיבת ראשי סיעות הקואליציה
ישיבת ראשי סיעות הקואליציה, היום
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"חיזקו את יו"ר ש"ס". נתניהו ודרעי בישיבת הממשלה היום
(צילום: קובי גדעון /לע"מ)
"בלב כבד, בצער רב ובתחושה קשה ביותר אני נאלץ להעביר אותך מתפקידך", אמר נתניהו בישיבת הממשלה, וטען כי החלטת בג"ץ "מתעלמת מרצון העם". דרעי הגיב באומר כי ימשיך להנהיג את ש"ס, וטען כי לא חשב לרגע לא לקיים את פסק הדין. שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן דמעה בממשלה בעת פיטורי דרעי. היא אמרה שחלק מבני משפחתה מצביעים ש"ס והבהירה: "נילחם בדיכוי".
נתניהו הקריא את המכתב לדרעי במהלך הישיבה: "כידוע, החלטתי למנותך כמשנה לראש הממשלה ושר הפנים והבריאות באישור רוב חברי הכנסת בשל העובדה שאני רואה בך עוגן של ניסיון, תבונה ואחריות החשובים למדינת ישראל בכל עת, ובעת הזו במיוחד. כן סברתי שחשוב שתשרת את מדינת ישראל כחבר הקבינט בממשלתי, שם תוכל להשפיע מניסיונך רב השנים עוד כחבר קבינט בממשלתם של יצחק שמיר ויצחק רבין - ניסיון עשיר, שתורם לביטחונה וחוסנה של ישראל".
בפגישת ראשי סיעות הקואליציה נכח, כאמור, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שהחרים יחד עם שרי הציונות הדתית את ישיבת הממשלה בעקבות פינוי המאחז "אור חיים", שהקמתו נחשפה ב-ynet ביום חמישי. מי שכן הגיע לישיבה הוא יו"ר עוצמה יהודית, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהתלונן בה על אכיפה לא שוויונית ביהודה ושומרון. הוא הציג מסמך המראה לטענתו תמונות מבנייה בלתי חוקית של הפלסטינים, בין היתר בחאן אל אחמר.
בתגובה לכך התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לחשיפת ynet הבוקר - הפשיטה של פקחי המינהל האזרחי על מבנים של פלסטינים בשטחי C. "אוכפים את החוק במאוזן, היום המינהל הרס שלושה מבנים בלתי חוקיים של פלסטינים", ענה לו נתניהו. בן גביר הגיב, תוך שהוא מציג את המסמך ומקריא ממנו: "ממש-ממש לא מאוזן, הנה דוגמית מהחודש האחרון".