2 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ' במליאת הכנסת
בצלאל סמוטריץ' במליאת הכנסת
סמוטריץ' פרסם צו לביטול מס החד פעמי עד 2023 - הממשלה תדון בכך ביום ראשון
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
ביטול המס על קניית מוצרים חד-פעמיים עליו הורה שר האוצר בצלאל סמוטריץ' טרם אושר על ידי הממשלה, שצפויה לדון בעניינו ביום ראשון הקרוב. כזכור, רשות המיסים פרסמה לפני כשבועיים צו שמאשר את ביטול המס, שבו נכתב כי "המס יבוטל עד סוף שנת 2023, ואז יבחנו יעילותו בהוזלת המחיר לצרכן וכן העלות התקציבית".
פרסום הצו הגיע לאחר הצהרתו של סמוטריץ' כבר ביומו הראשון בתפקיד, בפגישת ההנהלה הראשונה במשרד האוצר, אז הוא הורה להכין במהירות צווים לביטול המיסים על החד-פעמי ועל המשקאות הממותקים, שהוחלו בתקופת כהונתו של קודמו בתפקיד חבר הכנסת אביגדור ליברמן.
גם הצו לביטול המס על המשקאות הממותקים שפורסם שלשום צפוי לעלות לאישור הממשלה בימים הקרובים, אך הדבר יקרה בדיון נפרד מזה של הצו לביטול המס על קניית חד-פעמי.
2 צפייה בגלריה
חד פעמי
חד פעמי
ביטול המס על חד פעמי יעלה לקופת המדינה כ-330 מיליון שקלים בשנה
(צילום: shutterstock)
המס על המשקאות הממותקים והמס על מוצרי החד-פעמי נכנס לתוקף לפני שנה, בינואר 2022, במטרה להפחית את צריכת המשקאות הממותקים ואת השימוש המזיק לסביבה במוצרים חד-פעמיים.
אך ביטולים כעת יוביל להפסד כספי גדול לקופת המדינה. לפי חישובים של רשות המיסים מדובר בהפסד גביית מיסים שנתי של כ-1.2 מיליארד שקלים, שהם כ-100 מיליון שקל בחודש. הפסד הכנסות המדינה מהמס מקניית חד-פעמי צפוי לעמוד על 330 מיליון שקלים, והעלות של ביטול המס על משקאות ממותקים לקופת המדינה תעמוד על כ-870 מיליון שקל.