ראש מטה חיל האוויר לשעבר אלוף (במיל') נמרוד שפר התייחס לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שבו הכריז על עצירת חקיקת הרפורמה המשפטית, ואמר לאולפן ynet: "נתניהו בחר לתקוף את מי שהוא קורא להם סרבנים ואנרכיסטים, בעוד שהמפתח נמצא אצלו. במקום לקחת אחריות הוא ממשיך לשדר שיש פה קבוצה, שהוא קרא לה קטנה, של אנרכיסטים". בתוך כך, אנשי "מחאת המילואימניקים" הודיעו היום על עצירת פעולותיהם כדי לאפשר הזדמנות להידברות.
חלק מטייסי המילואים שהחליטו לעצור את התנדבותם לאחרונה כמחאה על החקיקה, מתכוונים לשוב לטיסות הכשירות ולתת הזדמנות להידברות, אך כועסים על נאומו של נתניהו ועל האופן שבו הציג אותם כ"סרבנים".
שפר ציין עוד כי "נתניהו בחר להתחיל את נאומו במשפט שלמה. הוא בעצם אמר - 'אני אהיה השופט, אני לא חלק מהעניין', יש פה שתי קבוצות, אימהות שרבות ורמז מי האם האמיתית, בעוד שהוא ראש הממשלה גם שלי ושל כולנו. נתניהו אמר שאנחנו הולכים להשהיה וש'זה יעבור בכל מקרה'. לא מדובר בביטול או הקפאה. אני מבין מדבריו שהוא לא התכוון לכך ברצינות". שפר הסביר כי ראינו לכך עדות הבוקר, כשהקואליציה הניחה על שולחן הכנסת את הצעת חוק יסוד: השפיטה.
1 צפייה בגלריה
מטוסי מטוס קרב F-16 F16 של חיל האוויר הישראלי ב תרגיל הבינלאומי בלו פלאג Blue Flag ב בסיס עובדה
מטוסי מטוס קרב F-16 F16 של חיל האוויר הישראלי ב תרגיל הבינלאומי בלו פלאג Blue Flag ב בסיס עובדה
"אנחנו חוזרים לאימונים, אבל מבינים שזה לא הסוף". טייסי חיל האוויר ארכיון
(צילום: AFP)
שפר סיפר כי "מחאת הטייסים לא אורגנה על ידי אף אחד אלא צמחה מתוכם. אני חושב שטייסים שמרגישים מה שאני מרגיש ימשיכו ואלו שמרגישים אחרת יעצרו ויכול להיות שיהיו כאלו שיגידו 'אנחנו חוזרים, אבל מבינים שזה לא הסוף'". לדבריו, "אנשי המילואים חוששים לעתיד הדמוקרטיה, לא מממשלה כזו או אחרת. המציאות הביטחונית שאנחנו חיים בה היא נורא מורכבת והנזק הגדול שקרה פה הוא עצום בעיניי, וזה מתבטא באובדן אמון של הרבה מאוד אנשים".
שפר התייחס להדחתו של שר הביטחון יואב גלנט, שטרם קיבל הודעה על פיטורים באופן רשמי. "אני לא יודע מה חושבים המשרתים הפעילים על מי שיהיה שר הביטחון הבא, אבל הוא בטוח ייכנס לסביבה מאוד חשדנית. מי שמייצג את צה"ל מול הדרג המדיני זה שר הביטחון וכשהוא אמר שהוא חושב שהמצב הביטחוני מסוכן מאוד לא נתנו לו להגיד את זה בקבינט - שזו המטרה הראשונה במעלה שלו ופיטרו אותו".
לדברי שפר, "המציאות הביטחונית בצפון לא מחכה לאף אחד וביום שבו יידרשו המילואימניקים, גם של גולני, גם של הצנחנים וגם של חיל האוויר לתקוף ולצאת למבצע הם יעשו את זה, אבל אני חושב שלאורך זמן הפגיעה באמון היא מאוד מהותית. הצבא שלנו בנוי על אמון ובלעדיו הוא לא יהיה. לממשלה שאין מאחוריה עם יהיה קשה מאוד לתקוף באיראן".

בנאומו אמש אמר נתניהו: "אני ער למתח העצום שנוצר בין שני המחנות. אני קשוב לרצונם של אזרחים רבים להפיג את המתח הזה. אבל יש דבר אחד שאינני מוכן לקבל. יש מיעוט קיצוני שמוכן לקרוע את המדינה שלנו לגזרים. הוא נוקט באלימות, מצית אש, מאיים לפגוע בנבחרי ציבור, מלבה מלחמת אחים, וקורא לסרבנות שהיא פשע נורא. מדינת ישראל לא יכולה להתקיים בלי צה"ל, וצה"ל לא יכול להתקיים עם סרבנות".
נתניהו הוסיף כי "סרבנות היא פשע נורא". לדבריו, "סרבנות מצד אחד תוביל לסרבנות מהצד השני. סרבנות זה קץ המדינה שלנו, ולכן אני דורש, דורש מראשי זרועות הביטחון ומראשי הצבא, להתנגד בתקיפות לתופעת הסרבנות. לא להכיל אותה, לא להבין אותה, לא לקבל אותה. לעצור אותה. אלה שקוראים לסרבנות, אלה שקוראים לאנרכיה ולאלימות, קורעים במודע את התינוק לגזרים. אבל רוב רובם של אזרחי ישראל, משני צדי המתרס, אינם רוצים לקרוע את התינוק. הם אינם מוכנים לקרוע את העם לגזרים".
כאמור, אנשי "מחאת המילואימניקים" הודיעו היום גם הם על השהיית מאבקם. לדבריהם, "כמתנדבי מילואים ערכיים שהובילו את המדינה בכל פעם שהמדינה קראה לנו, ולאחר חשיבה מעמיקה ואחריות לאומית לאחדות העם, מתוך רצון ליישר קו עם ארגוני המחאה בדגש על ההסתדרות וראשי המשק - החלטנו לתת הזדמנות למהלך ההידברות".