על-רקע שורת הפיגועים בתקופה האחרונה ביישובים ביהודה ושומרון ובלב הארץ, צפויים עשרות אלפי מתנחלים להשתתף מחר (שני) בצעדת ענק שתתחיל באזור צומת תפוח ותימשך עד לפתח המאחז הבלתי-חוקי אביתר. האירוע נערך תחת אבטחה כבדה לנוכח ההסלמה הביטחונית.
אנשי תנועת המתנחלים נחלה, שפועלת ליישוב "ארץ ישראל השלמה" ועוסקת בהקמת מאחזים ביהודה ושומרון, צפויים לקחת חלק בצעדת הענק יחד עם רבנים, שרים ואישי ציבור. בין היתר יגיעו אליה השרים בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר, אורית סטרוק, מיכאל מלכיאלי, יצחק וסרלאוף, עמיחי אליהו ומאי גולן.
המארגנים אף הודיעו כי מסלול הצעדה יותאם לעגלות במטרה למשוך כמה שיותר אנשים, כולל משפחות, להשתתף בצעידה בחול המועד.
5 צפייה בגלריה
ההזמנה לצעדה מצומת תפוח לאביתר בחול המועד פסח
ההזמנה לצעדה מצומת תפוח לאביתר בחול המועד פסח
ההזמנה לצעדת המתנחלים
5 צפייה בגלריה
2 הפגנות דו צדדיות בצומת תפוח - הקמת מאחז באביתר
2 הפגנות דו צדדיות בצומת תפוח - הקמת מאחז באביתר
ארכיון
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בצעדה צפויות להשתתף גם כמה משפחות של מפוני ההתנחלות שא-נור בצפון השומרון, שנהרסה במסגרת תוכנית ההתנתקות. יו"ר המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, צפוי לצעוד גם הוא ולקחת חלק בנטיעת עץ במקום. הצעדה המתוכננת מתקיימת באישור של צה"ל, אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס והמשטרה.
אחרי הפיגוע בפברואר בעיירה הפלסטינית חווארה, שבו נרצחו האחים הלל ויגל יניב, ניסו המתנחלים ליישב את המאחז. שעות אחרי הפיגוע הם נכנסו לגבעה והתיישבו בה, ורק יממה לאחר מכן הגיעו כוחות מג"ב ופינו את המתנחלים מהמקום, אבל גם לאחר מכן ניסו מאות צעירים לעלות לגבעה. צה"ל עיבה מאז את כוחותיו במאחז ומנע כל העת כניסת מתנחלים לשטחו.
5 צפייה בגלריה
יואב גלנט בהערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון
יואב גלנט בהערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון
שר הביטחון והרמטכ"ל. גלנט הורה על תגבור כוחות
5 צפייה בגלריה
האחיות מאיה אסתר ורינה מרים די
האחיות מאיה אסתר ורינה מרים די
האחיות מאיה אסתר ורינה מרים די שנרצחו בפיגוע בבקעה
(באדיבות המשפחה)
5 צפייה בגלריה
אלסנדרו פאריני
אלסנדרו פאריני
אלסנדרו פאריני וזירת הפיגוע בתל אביב שבה נרצח
(צילום: AFP)
שר הביטחון יואב גלנט החליט אתמול על תגבור כוחות נוסף באוגדת יהודה ושומרון בעקבות פיגועי הירי והדריסה שאירעו שלשום בבקעה ובטיילת בתל אביב, שבהם נרצחו האחיות רינה ומאיה די, והתייר האיטלקי אלסנדרו פאריני.
גלנט החליט גם להאריך את הסגר הכללי על יהודה ושומרון וסגירת המעברים ברצועת עזה עד למוצאי חג שביעי של פסח, בלילה שבין יום רביעי לחמישי. משמעות הטלת הסגר היא שפלסטינים לא יוכלו להגיע לתפילות באל-אקצא בימים הקרובים. המשך הטלת הסגר כולל גם ביטול מיידי של הצעדים האזרחיים שאושרו לרגל חודש רמדאן ומניעת כניסת פועלים לישראל.