3 צפייה בגלריה
אריה שיף מגיע לבית המשפט לקראת גזר הדין
אריה שיף מגיע לבית המשפט לקראת גזר הדין
אריה שיף מגיע לבית המשפט לקראת גזר הדין
(צילום: חיים הורנשטיין)
הפרקליטות שוקלת לערער על גזר הדין של אריה שיף, וביקשה לעכב את ביצוע עונשו. זאת לאחר שבחודש שעבר גזר בית המשפט המחוזי בבאר שבע תשעה חודשי עבודות שירות על שיף, שהורשע בהמתה בקלות דעת של תושב הפזורה הבדואית שפרץ לרכבו, מוחמד אלאטרש.
פרקליטות מחוז דרום הגישה לפני יומיים את הבקשה לעכב את תחילת ריצוי העונש. זאת כדי להימנע ממצב שבו יחליטו לערער לעליון אחרי ששיף כבר החל בריצוי העונש. "למרות הזמן שחלף, המאשימה טרם גיבשה עמדתה בנוגע להגשת הערעור", נכתב בבקשה.

עם זאת היום (רביעי) כבר החל שיף בריצוי העונש בכלבייה העירונית בערד. סנגוריו של שיף עו"ד ששי גז ועידן שני הביעו את התנגדותם לעיכוב ביצוע עבודות השירות. "ברור לכול כי מדובר בענישה אשר הולמת את הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים, ובמיוחד תואמת לעמדות הצדדים כפי שאלה באו לידי ביטוי בגישור שהתקיים. טוב תעשה המאשימה אם תשקול שוב את עמדתה".
השופטת רויטל יפה-כ"ץ, נשיאת בית המשפט המחוזי, קבעה למחר דיון בנושא. השופטת יפה-כ"ץ קיימה את הגישור בין הצדדים, שהוביל בסופו של דבר להסדר הטיעון.
3 צפייה בגלריה
מוחמד אלאטרש - זירת הירי
מוחמד אלאטרש - זירת הירי
ההרוג מוחמד אלאטרש וזירת הירי
(צילום: הרצל יוסף)
בנו של שיף, בן, אמר כי אינו מבין את המניעים העומדים מאחורי ההחלטה בקש עיכוב ביצוע. "הוא כבר התחיל לרצות את העונש. מה נזכרתם עכשיו? היה לכם חודש להחליט. נראה לי זה כי יש להם לחצים והם לא יודעים מה לעשות", אמר.
המקרה התרחש בנובמבר 2020. לפי כתב האישום, שיף ואשתו ישנו בקרוואן שחנה מאחורי רכבו, אך לא היה מחובר אליו, סמוך לביתם בערד. שיף החזיק מתחת לכרית במיטתו אקדח אישי שהוא מחזיק ברישיון שניתן לו במסגרת התנדבותו בעבר במשטרת ישראל. סמוך לחצות הגיעו שלושה פורצים רעולי פנים כדי לגנוב את הרכב. מוחמד אלאטרש שבר את חלון הרכב עם מפתח צינורות ונכנס אליו. אשתו של שיף העירה אותו, והוא לקח את האקדח ויצא מהקרוואן. הוא התקרב אל הרכב וצעק כמה פעמים "עצור". שיף ירה לכיוון הרכב ופגע פגיעה קטלנית בראשו של אלאטרש.
שיף הורשע בעבירת המתה בקלות דעת במסגרת הסדר טיעון, לאחר הליך גישור עם הפרקליטות. על הצדדים הוסכם כי שיף פעל תוך "קרבה לסייג של הגנה על בית מגורים". כלומר ש"חוק דרומי", המעניק הגנה למי שירה לעבר אדם שפרץ לביתו, לא תקף לגבי שיף, אך הנסיבות דומות לאלו שמעניקות הגנה על פי החוק.

במסגרת הסדר הטיעון לא הייתה הסכמה על העונש. הפרקליטות דרשה לגזור על שיף ארבע שנות מאסר, אך לבסוף כאמור גזרה השופטת על שיף תשעה חודשי עבודות שירות בלבד. היא נימקה כי "מבלי להקל ראש בתוצאה הקשה של מעשי הנאשם, נסיבותיו האישיות המיוחדות והחריגות של הנאשם, האיש הערכי, ששנים תרם למדינה כמעט בכל דרך אפשרית, ששכל בן, ואשר נקלע לאירוע שלא מרצונו, מחייבים הקלה של ממש בעונשו וזאת בדמות ענישה אשר תרוצה בדרך של עבודות שירות". כמו כן נגזר עליו תשלום פיצויים על סך 10,000 שקל.
לאחר ההחלטה אמר התובע התובע עו"ד יריב צרי כי "הפרקליטות מסתכלת על התיקים בראייה ציבורית רחבה ולא על כל תיק במקרה הספציפי, מתוך ראייה עתידית שזה ישפיע גם על מקרים של יהודים וערבים וכל אזרחי ישראל".
משפחתו של אלאטרש שנורה למוות מתחה על גזר הדין ביקורת קשה. "גזר הדין מקל בצורה קיצונית. הוא הופך את היוצרות - הנאשם שגרם בקלות דעת למותו של אחר מוצג כקורבן והמנוח הקורבן פשוט מוצג כעבריין. תמוה שבית המשפט פוסק פיצויים מגוחכים בגובהם, כשבית המשפט לא מודע ולא מציין שישנם עשרה יתומים", אמר עו"ד אהרון רוזה שמייצג את המשפחה.