קבינט המלחמה התכנס בצהריים (ראשון) כדי לדון בתגובה למתקפה האיראנית על ישראל. רגע לפני הכינוס, אותת חבר הקבינט, השר בני גנץ, על עמדתו: "נבנה קואליציה אזורית מול האיום של איראן - ונגבה מהם מחיר, באופן ובזמן שנכונים לנו", אמר גנץ - שהדגיש כי בפני ישראל עומד גם המשך המלחמה בעזה ובצפון. מנגד, בקבינט המורחב, התחדדו הפערים - כשהשרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' קראו לתגובה מיידית.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה בירושלים
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה בירושלים
הקיף את עצמו בחברי קבינט המלחמה. נתניהו
(צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
גם שר הביטחון יואב גלנט אותת כי ישראל לא בהכרח תפנה לתגובה מהירה. "יחד עם ארה"ב ומדינות נוספות, הצבנו ברית חזקה ועוצמתית, בתיאום ובסנכרון בין מערכי הביטחון של מדינת ישראל, ארצות הברית והשותפים שלנו. התוצאה היא בלימה מוחלטת של האיומים למעט שוליים מאוד מאוד קטנים, ואני רוצה לומר בהיבט הזה כל הכבוד למערכת הביטחון, כל הכבוד לצה"ל וכל הכבוד לשותפים שלנו", אמר בביקור בסוללת "חץ 3" היום.
הוא הוסיף: "יש לנו כאן הזדמנות לייסד ברית אסטרטגית כנגד האיום החמור הזה של איראן, שמאיימת לשים על הראשים של הטילים האלה חומרי נפץ גרעיניים. הדבר הזה יכול להיות איום חמור ביותר. ארה"ב, ישראל ובעלות הברית שלה עומדים כתף כתף להגן כנגד האיום הזה".
בעקבות הקריאות השונות, ביקש ראש הממשלה מהשרים, דרך מזכיר הממשלה יוסי פוקס, להימנע מראיונות בתקשורת. בקבינט מתנהל "קרב" על אוזנו של נתניהו - בין הקו המתון שמובילים השרים בני גנץ, גדי איזנקוט ויואב גלנט, למול הקו התקיף שמובילים סמוטריץ' ובן גביר. שרים בקבינט טענו היום כי נתניהו הקיף את עצמו בפורום קבינט ניהול המלחמה כדי לדון בתגובה למתקפה האיראנית - מאחר שהלחץ עליו להגיב חלש יותר. גם נתניהו רוצה להגיב, טענו השרים, יש עליו לחצים כבדים מצד ארה"ב.

2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נחוש להימנע ממלחמה רחבה. ביידן
(צילום: AP Photo/Alex Brandon)
מאותה ארה"ב נשמע בצהריים קול שקרא לישראל להימנע מהרחבת המלחמה. ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, אמר בריאיון בפוקס ניוז כי ההחלטה על התגובה נמצאת בידי ישראל - אך הנשיא ביידן נחוש להימנע ממלחמה רחבה. "כל החלטה שהוא קיבל נועדה לא לתת לזה להפוך למלחמה אזורית רחבה. שם הראש שלו נמצא", אמר קירבי. גורם בבית הלבן אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "הנשיא ביידן אמר לנתניהו שלא נשתתף במתקפה נגדית באיראן".
בינתיים, תגובה ישראלית למתקפה האיראנית לא צפויה להיות לעת עתה, גם בגלל ההצלחה ההיסטורית של ההגנה האווירית. מתקפת-נגד אפשרית של ישראל על איראן, שהוצעה על ידי כמה חברים בקבינט, בוטלה בינתיים על ידי נתניהו, לאחר ששוחח במהלך הלילה עם ביידן. שני גורמים ישראלים, שאמרו זאת ל"ניו יורק טיימס", ציינו כי הסיבה היא הנזק הקטן יחסית שנגרם במתקפה האיראנית.
אמש הסמיך הקבינט המורחב את קבינט המלחמה להחליט בנוגע לתגובה למתקפה האיראנית. שרים בכירים בקבינט אמרו כי "מי שהציע להסמיך את קבינט המלחמה היה דווקא אחד משרי הליכוד. נראה שנתניהו ממש הזמין את זה. צריך אומץ לקבל הכרעות - לא רק בעניין איראן, אלא גם רפיח".