בית המשפט המחוזי בנצרת דחה היום (חמישי) את בקשת הפרקליטות, והורה על שחרורו למעצר בית של ליעד אדרי, שנאשם ברצח יואל להנגהל באוקטובר אשתקד בקריית שמונה - ואתמול נעצר בשנית בחשד להפרת תנאי השחרור שלו.
הדיון בבית המשפט
(צילום: אביהו שפירא)

1 צפייה בגלריה
ליעד אדרי בבית המשפט
ליעד אדרי בבית המשפט
יואל להנגהל וליעד אדרי
(צילום: שרון צור)
בביקורת שנעשתה אתמול בדירה שבה הוא שוהה במעצר בית בקריות, נמצא איתו רק מפקח אחד במקום שניים, והוא הועבר לחקירה במשטרת זבולון. בית המשפט החליט לשחררו למעצר בית בקביעה כי מדובר בהפרה ראשונה של תנאי שחרורו. הפרקליטות, כאמור, ביקשה להשאירו במעצר, ולבקשתה יתעכב ביצוע שחרורו עד ל-20:00 בערב. בדיון אחר ידונו בבקשת חילוט הערבויות של המפקחים.
במקביל, מח"ש פתחה בחקירה פלילית נגד רכז מודיעין מהצפון בחשד לשיבוש מהלכי משפט בתיק הרצח, אולם נציג מח"ש לא אישר את קיום החקירה וביקש לבדוק את הנושא.
עורכת הדין ענבל שטרית, שמייצגת את משפחתו של הנאשם, אמרה: "אנחנו בטוחים שבית המשפט עשה צדק, ובטוחים גם שהכול יהיה בסדר. כרגע המשפחה, שהם בעצם המפקחים, יצאו נקיים לאחר חקירה שנמשכה עד 4 לפנות בוקר על לא כלום. אנשים שחולים בקורונה הוזמנו לתחנת המשטרה כדי לעשות רעש תקשורתי, כי כנראה התיק הזה לא הולך להתנהל דרך בתי המשפט, אלא דרך התקשורת. אני בטוחה שהאמת תצא לאור ושבסוף הצדק ייעשה".
לאחרונה התקיימה הקראה של כתב האישום שהוגש נגד שלושת השוטרים מהצפון שהואשמו בשיבוש חקירת הרצח. אחד מנציגיהם של השוטרים חשף כי לפני כמה ימים נחקר באזהרה רכז מודיעין במשרדי מח"ש בחשד לשיבוש מהלכי משפט בתיק הרצח, אולם נציג מח"ש לא אישר את קיומה של החקירה החדשה וביקש לבדוק את הנושא.
לפני כחודשיים נודע ל-ynet כי הועברה הודעה ל-15 בני נוער שהיו מעורבים באירוע שלפיה ייערך להם שימוע לפני הגשת כתב אישום. עד כה הוגש כאמור רק כתב אישום אחד בעקבות הרצח, נגד אדרי.
להנגהל, תלמיד ישיבה בן 18 מנוף הגליל שעלה עם משפחתו מהודו פחות משנה לפני הרצח, נדקר למוות סמוך למסיבת יום הולדת שהתקיימה בקריית שמונה. לפי כתב האישום נגד אדרי שהוגש כחודש לאחר הרצח, הוא דקר את להנגהל בבטנו, ולאחר מכן ביקש מנער אחר להסתיר את הסכין. במסגרת החקירה נחקרו 115 מעורבים, רובם נערים בני 17-13 שנכחו במסיבת יום ההולדת המדוברת.