10 צפייה בגלריה
איראן בסיס T4 T-4
איראן בסיס T4 T-4
שדה התעופה T-4 בהפצצות קודמות

תקיפה בסוריה: "שני אנשי מיליציות איראניות נהרגו"

שני אנשי מיליציות שיעיות הכפופות לאיראן נהרגו בתקיפה אמש (שישי) בסוריה, שכוונה נגד מחסן מל"טים איראני בשדה התעופה הצבאי T-4 שבמחוז חומס. כך דיווח ארגון האופוזיציה מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם היושב בלונדון. המרכז ציין כי יעד התקיפה היה מחסן מל"טים איראניים, אך יצוין כי הארגון לא תמיד מדייק בדיווחיו. פרשננו רון בן ישי מציין כי האיראנים ניסו בעבר להעביר לסורים - דרך אותו הבסיס - מערכות הגנה אווירית מתקדמות מתוצרת איראנית ליירוט מטוסים וטילים.
10 צפייה בגלריה
אזור התקיפה בסוריה
אזור התקיפה בסוריה
אזור התקיפה בסוריה
מערכות ההגנה האווירית בסוריה הופעלו סמוך לשעה 21:30 ובסוכנות הידיעות הממלכתית דווח שמדובר בתקיפה של צה"ל - ששיגר טילים מאזור א-תנף שנמצא בגבול עיראק, סוריה וירדן. לרוב, התקיפות שמיוחסות לישראל בסוריה מבוצעות מלבנון - והמדינה אף מחתה על כך בפני מועצת הביטחון של האו"ם. אם הדיווח שהתקיפה בוצעה מאזור א-תנף נכון, מדובר בדבר חריג - שכן במקרה כזה ייתכן שכלי הטיס היו צריכים לעבור מעל ירדן.
מרכז המעקב דיווח על פיצוצים עזים במרכז סוריה. "מערכות ההגנה האווירית שלנו הופעלו נגד הטילים ויירטו את רובם", טען גורם בצבא סוריה, שזמן קצר לאחר מכן הודה באופן חריג כי "התקיפה גרמה לפציעתם של שישה חיילים ולנזק לרכוש".
10 צפייה בגלריה
עדן פיומי
עדן פיומי
עדן פיומי

בן 16 לקה בתסמונת פוסט-קורונה ומת: "כל מערכות הגוף נפגעו"

עדן פיומי, בן 16 מג'לג'וליה, מת היום לאחר שלקה בתסמונת פוסט-קורונה (PIMS) וחובר לאחרונה למכונת אקמו. פיומי, שלא התחסן, אושפז בסוף החודש שעבר בבית החולים מאיר בכפר סבא, שם קיבל טיפול בעזרת המכונה שמחליפה את פעילות הלב והריאה, והועבר בהמשך לבית החולים שניידר בפתח תקווה, שם הלך לעולמו.
PIMS נחשבת לנדירה ומופיעה בקרב ילדים שחלו בקורונה שבועות ספורים אחרי ההדבקה. היא מתבטאת לרוב בחום ובכאבי בטן, ולעיתים קשה לאבחן אותה בזמן - וכך רבים מהילדים שלוקים בה מגיעים לבתי החולים כשהם כבר במצב קשה. היות שמדובר במחלה מסכנת חיים שפוגעת בחלק מהמקרים בתפקוד הלב, חלק מהילדים נזקקים לאקמו.
ד"ר עופר שילר, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ לב שטיפל בנער בבית החולים שניידר, אמר כי "הנער חובר לאקמו על-ידי הצוות שלנו בבית החולים מאיר, ושהה שם ארבעה ימים עד שהועבר עלינו כי היה צריך יותר תמיכה. הוא הוא הגיע עם אי-ספיקה רב מערכתית כמו שהמחלה יודעת לעשות, ונפגע בתפקוד המוחי, הלב, הריאות וסבל מאי-ספיקת כליות וכבד. למעשה כל המערכות שלו נפגעו".
10 צפייה בגלריה
ג'מאל פיומי שבנו מת לאחר שלקה בתסמונת פוסט-קורונה
ג'מאל פיומי שבנו מת לאחר שלקה בתסמונת פוסט-קורונה
"לאט לאט הוא נפל". ג'מאל פיומי מציג את תמונות בנו מלפני כמה ימים
(צילום: עידו ארז)
ג'מאל פיומי, אביו של עדן, אומר כי כלל לא הכיר שבנו נדבק בנגיף. "לפני כמה ימים הוא היה בריא, לא הייתה לו קורונה. משהו לא מסתדר". לדברי האב, גם בבית החולים לא היו בטוחים בתחילה מה יש לו. "בבדיקת קורונה הוא יצא שלילי. אז שאלו אותנו אם יש לנו בעלי חיים, לא הסתדר להם זה שיש לו את הפוסט-קורונה. ואז אמרו שאולי יש לו חיידק ושיטפלו, איך שהתחילו לטפל - לאט לאט הוא נפל. היה 20 יום בבית החולים".
האב טען כי הוא מרגיש שמסתירים ממנו את האמת. "לא יודע אם אומרים לנו את האמת, אני לא חושב שמה שהם אומרים נכון. מצבו התחיל להידרדר רק בבית החולים. פתאום הוא הגיע למצב שהוא כמעט מת ולא זז, שאלתי את הרופאים ולא היו להם תשובות. אני מבקש ממשרד הבריאות לחשוף לי מה הרקע האמיתי למותו של בני".
10 צפייה בגלריה
עמוד חשמל בעיר צור ב לבנון
עמוד חשמל בעיר צור ב לבנון
גורם בממשלה מעריך שהפסקת החשמל תימשך כמה ימי
(צילום: רויטרס)

רשת החשמל בלבנון קרסה: "ההפסקה תימשך כמה ימים"

בלבנון מדווחים שרשת החשמל במדינה קרסה היום, ושהפסקת החשמל צפויה להסתיים רק בעוד כמה ימים. גורם בממשלת לבנון אמר לסוכנות הידיעות רויטרס שהפעילות בשתי תחנות הכוח הגדולות במדינה – דיר-עמאר וזהרני – הופסקה בעקבות המחסור החמור בדלק.
"רשת החשמל של לבנון הפסיקה לחלוטין לעבוד היום בצהריים, ולא סביר שהיא תעבוד עד יום שני הבא, או למשך כמה ימים", אמר הגורם הממשלתי לרויטרס. הגורם ציין שחברת החשמל הלאומית תנסה להשתמש בדלק של הצבא כדי לתפעל זמנית את תחנות הכוח, אך הדבר לא יקרה בקרוב. חברת החשמל הלאומית מסרה שההשבתה של שתי תחנות הכוח "השפיעה בצורה ישירה על היציבות של רשת החשמל והובילה להפסקה מוחלטת, ובינתיים אין אפשרות לחדש את הפעילות".

תיעוד: שוטר שולף נשק מול אזרחים במג'ד אל-כרום - ותוקף עיתונאי

שוטר שהגיע אתמול לפיזור חתונה ביישוב מג'ד אל-כרום שבגליל ככל הנראה בשל הקמת רעש - תועד כשהוא שולף M-16 מול אזרחים, צועק - ותוקף את העיתונאי הוותיק מבדא פרחאת. בעקבות התיעוד הוחלט להשעות את השוטר מתפקידו ולהעבירו לתפקיד אחר.
פרחאת, המשדר ברדיו א-שמס וכותב בכלי תקשורת נוספים, היה במקום כדי לסקר את הגעת השוטרים וצילם אותם. אחד מהם תפס את הטלפון - העיף אותו מידיו ושבר אותו. פרחאת עצמו נפגע גם הוא - וטופל במשך כמה שעות בבית החולים.
"השוטר התחיל לצעוק עליי ולאיים בנשק", סיפר פרחאת ל-ynet. "אני כתב שטח כבר שנים רבות ומחזיק בתעודת עיתונאי. לא הפרעתי לאף אחד אבל השוטר בחר לפעול באלימות וחצה את כל הקווים האדומים. לא ציפיתי שזה יקרה לי, זה חמור מאוד. אדם כזה צריך להיות בכלא, ולא במשטרה". פרחאת ציין כי הוא העביר את הלילה בבית החולים ומתכנן להגיש תלונה נגד השוטר. "אני לא הולך לעבור על זה בשתיקה, מקווה שהמשטרה תפעל נגד השוטר".
במשטרה מסרו בתגובה כי "במוקד 100 התקבלו תלונות על רעש חריג באופן יוצא דופן שמגיע מחתונה במג'ד אל-כרום ומפריע לכל תושבי האזור. שוטרי התחנה המקומית הגיעו למתחם בו התקיימה החתונה, והחלו לחפש את בעל המתחם, תוך כדי שמספר צעירים החלו להתקהל סביבם ולהפריע להם בביצוע תפקידם ובניסיונות לאתר את בעל המתחם כדי שינמיך את הרעש.
"שוטרי משטרת ישראל נדרשים להתמודד עם מצבים מורכבים במגע עם אזרחים שלעיתים עלולים לגלוש במהירות לאלימות מצד האזרחים ולהביא להסלמת הארוע. חרף האמור במקרה זה לאחר בדיקה ראשונית וצפייה בסרטונים שהופצו הוחלט להעביר את השוטר מתפקידו הנוכחי עד לבחינת תפקודו על ידי הגורמים המוסמכים".

תיעוד: קטטה בין עשרות יהודים וערבים בשער שכם

עשרות יהודים וערבים התקוטטו אמש בשער שכם שבירושלים. הקטטה נמשכה עד ששוטרים הגיעו והפרידו בין המחנות. נער ערבי עוכב לחקירה. לפי שעה לא ברור מה הסיבה לפרוץ הקטטה.
10 צפייה בגלריה
קטטה בין ערבים ויהודים שער שכם
קטטה בין ערבים ויהודים שער שכם
מתוך התיעוד
שער שכם נחשב למוקד מתיחות מרכזי בין יהודים לערבים בירושלים, בשל קרבתו להר הבית ולכותל המערבי. בשבתות ובחגים עוברים בשער יהודים רבים בדרכם אל הכותל, וכן בליל שבת בחזרתם מתפילת ערבית בכותל. מנגד, צעירים ערבים נוהגים לשבת יחד בקבוצות באזור, וגם לעבור דרכו בדרכם למסגד אל-אקצא. המקום נחשב גם למוקד של מחאות - הן של יהודים והן של ערבים. הדבר מוביל לחיכוכים תמידיים, שלעיתים מסלימים לכדי אלימות של ממש - פעמים רבות גם נגד כוחות הביטחון.

בן 35 נדקר למוות בקטטה במגדל העמק

בן 35 נדקר אמש למוות בקטטה ברחוב הרב בוסקילה שבמגדל העמק. המשטרה פתחה בחקירה ובודקת אם מדובר בקטטה שבה השתתפו כמה מעורבים, או רק חשוד אחד שברח מהזירה. ל-ynet נודע כי המנוח היה מוכר למשטרה מתחום הסמים והאלימות.
לפי המשטרה, הגבר פונה תחילה לבית החולים העמק, ושם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. שוטרים הגיעו לזירת הרצח, גבו עדויות במקום ופתחו בסריקות נרחבות לאיתור החשוד.

"ההנהגה הערבית צריכה להתעורר": סולחה בלוד בעקבות רצח המורה

מאות מתושבי לוד ורמלה, יחד עם מכובדים מהאזור, הגיעו היום לטקס הסולחה בין משפחת אל-טורי אל-מלאחי, קרוביה של שריפה אבו מועמר, המורה שנרצחה בקיץ שעבר בביתה, למשפחת אל-שמאלי מרמלה.
משפחת אל-שמאלי הגיעה ללוד ולחצה את ידיהם של בני משפחת אל-טורי אל-מלאחי, ושני הצדדים הכריזו שהסכסוך נגמר. בין מאות הנוכחים היו גם חברי הכנסת ווליד טאהא (רע"מ) ואוסמה א-סעדי (הרשימה המשותפת), יחד עם סגן ראש הפלג הדרומי של התנועה האיסלאמית, ווליד פריג'.
10 צפייה בגלריה
סולחה בלוד בין משפחת אלשמאלי ומשפחתה של המורה שריפה אבו מעמר אשר נרצחה מכדור תועה בריב בין החמולות
סולחה בלוד בין משפחת אלשמאלי ומשפחתה של המורה שריפה אבו מעמר אשר נרצחה מכדור תועה בריב בין החמולות
בני המשפחה בטקס הסולחה
(צילום: שאול גולן)
לא משנה מה נגיד על שריפה ועל כמה שהיינו גאים בה- זה לא יספיק", אמר אביה סולימאן. "אני מרוצה מהסולחה, זה טוב לכולנו. לא חשבנו לנקום או לפגוע במישהו, אבל קיבלנו את ההצעה כדי לשמור על הסדר הטוב". הוא סיפר כי תלמידיה של שריפה עדיין בוכים ונזכרים בה, וכי ביקש מראש העיר להקים אנרדטה למען בתו בבית הספר.
נציג המשפחה של שריפה, השייח סיאח אל-טור, הוסיף כי לא צריך להאשים את המשטרה בכל מקרי האלימות והרציחות. "ההנהגה הערבית צריכה להתעורר ולא להסתפק בלהגיע לביקור אחרי הרצח - ואחרי יום-יומיים לשכוח. עלינו לפעול יותר כדי להילחם בפשיעה וברציחות - אחרת זה לא ייגמר".
ראש ועדת הסולחה, חמיס אבו סעלוק, שיבח את שתי המשפחות ובירך על החלטתן להתפייס. "תודה לאל שהשגנו את המטרה שעבדנו עליה במשך חודשים, יומם ולילה", אמר אבו סעלוק והדגיש כי משפחת אל-שמאלי הדגישה ששריפה לא הייתה מעורבת בדבר, וכי הרצח אירע בשגגה. "אני מאחל שנמשיך כך ומודה למשפחת המנוחה ולמשפחת אל-שמאלי, ולכל מי שהשתתף בסולחה".
10 צפייה בגלריה
משטרה ליד קתדרלת ברלין
משטרה ליד קתדרלת ברלין
ניידת משטרה בברלין. ארכיון
(צילום: רויטרס)

ישראלי שלבש חולצה עם סמל צה"ל הותקף בברלין

ישראלי בן 29 המתגורר בברלין הותקף אמש מחוץ לתחנת רכבת במזרח העיר על-ידי אלמונים - ובמשטרה המקומית סיווגו את האירוע כתקיפה אנטישמית.
במשטרה מסרו כי הצעיר היה לבוש בחולצה עם סמל צה"ל, ובחקירה שחזר כי הוא "נשאל על אמונתו" - ומיד רוסס בגז מדמיע והופל ארצה. הוא לא זכר אם מדובר בתוקף אחד או יותר.
בכלי התקשורת המקומיים דיווחו כי הצעיר הישראלי מיד דיווח לרשויות על התקיפה ובמשטרת ברלין פתחו בחקירה כדי להגיע לאחראים בחשד ל"תקיפה ממניע פוליטי".
10 צפייה בגלריה
צליחת הכינרת ה-67 בחוף צמח
צליחת הכינרת ה-67 בחוף צמח
צליחת הכינרת ה-67 בחוף צמח
(צילום: אושרי ויצמן)

מזג האוויר: חם יחסית בהרים ובלילה קריר

השבת הסתווית הוציאה כ-120 אלף מטיילים אל שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. כתבנו לענייני טיולים גלעד כרמלי מוסר כי על פי נתוני רשות הטבע והגנים, האתרים המובילים היו גן לאומי ירקון (תל אפק), שמורת עין גדי, קיסריה, גן לאומי תל אשקלון, גן השלושה (הסחנה) ושמורת עין אפק.
10 צפייה בגלריה
מטיילים בתצפית שביל הפסגה בשמורת הר מירון
מטיילים בתצפית שביל הפסגה בשמורת הר מירון
מטיילים בתצפית שביל הפסגה בשמורת הר מירון
(צילום: אייל מיטרני, רשות הטבע והגנים)
היום ובמהלך הימים הקרובים לא יהיו שינויים גדולים במזג האוויר והוא יהיה חם יחסית בהרים בערב ובלילה קריר. בטווח הרחוק והלא-ודאי מתחילים לראות שינוי רק מיום ראשון הבא.
עוד תחזיות לארץ ולעולם באפליקציה של דני רופ באייפון ובאנדרואיד