שר המשפטים שהזהיר כי ההצבעה על תקנות יהודה ושומרון תהיה מבחן "אם הקואליציה רוצה להמשיך להתקיים או לא" - משנה כיוון ותוקף בחריפות את האופוזיציה, ואת העומד בראשה בנימין נתניהו. "התנהגות ראש הליכוד היא צינית וחסרת אחריות. הוא מעדיף אינטרס אישי פוליטי וההתנהלות הזאת ממשיכה ומחפירה. לא רק שלא החיל ריבונות על יהודה ושומרון, כעת הוא רוצה לפגוע ביכולת שלנו לקיים את השלטון שם", אמר יו"ר תקווה חדשה גדעון סער בשיחה עם פעילי המפלגה בזום.
סער אמר כי "האופוזיציה בשיטה של 'אם אני לא בשלטון שתישרף המדינה'. הנכונות שלהם לשחק באש היא חמורה". הוא הביע תקווה "שהאופוזיציה תתעשת, מי שחושב שהפלת החוק תניב לו רווח לא קורא נכון את המפה". בנוסף אמר סער לפעילי "תקווה חדשה" כי "הממשלה הזאת היא ממשלה טובה. עשתה הרבה מאוד דברים טובים. יש לי נקודת השוואה מממשלות קודמות. ככל שניתן הדבר הרצוי הוא להמשיך על פי הכהונה של הממשלה הנוכחית כממשלה מתפקדת".
3 צפייה בגלריה
 גדעון סער נתניהו בהצהרה לתקשורת
 גדעון סער נתניהו בהצהרה לתקשורת
"לא אחזור לליכוד". סער תוקף את נתניהו
(צילום: עמית שאבי, זום)
שר המשפטים הבהיר ברקע הפרסום כי קיים משא ומתן עם מקורבו של נתניהו: "אין משא ומתן עם הליכוד ולא התקיים כזה. במשך למעלה משנה יש פניות בלתי פוסקות אליי ולחברי הסיעה כולל הצעה לראשות ממשלה וסירבתי. כל הספקולציות הן חסרות יסוד. אני לא מתכוון לחזור לליכוד. אמשיך להוביל את תקווה חדשה. התמיכה בנו הולכת וגדלה, העשייה שלנו חזקה יותר מכל סיעה אחרת בכנסת ובממשלה".
דבריו של סער נאמרו שעות ספורות לאחר סערת האיגרת בת 28 העמודים שפרסם ראש הממשלה נפתלי בנט, בניסיון להשאיר בחיים את ממשלתו. באיגרת מתח בנט ביקורת מרומזת על סער וכתב כי עם הקמת הממשלה "קבענו כלל - אף אחד לא נדרש להיפרד מדעותיו וערכיו, אך כולם נדרשים להניח בצד מחלוקות פוליטיות ולהתמקד בשיפור חיי האזרחים. כולם נדרשים להתפשר. מה שעומד על הפרק הוא המשך תפקודה של מדינת ישראל אל מול הידרדרות לכאוס, לסגידת היחיד, להתפרקות פנימית שתחזיר אותנו לחולשה חיצונית. מה שחווינו לפני שנה. מי שיתנהל בצורה חסרת אחריות, הציבור כולו יבוא עימו חשבון".
3 צפייה בגלריה
איגרת מנפתלי בנט לאזרחי ישראל
איגרת מנפתלי בנט לאזרחי ישראל
האיגרת של בנט
(צילום: אריאל זנדברג)
3 צפייה בגלריה
מליאת הנכסת
מליאת הנכסת
"מי שיתנהל בחוסר אחריות, הציבור יבוא עימו חשבון"
(צילום: יואב דודקביץ')
שלשום כינס בנט את פורום ראשי מפלגות הקואליציה בלשכתו בירושלים, על רקע משבר חוק יו"ש והפרסום הראשון ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" אודות המגעים בין סער למקורבו של יו"ר הליכוד נתניהו, יעקב אטרקצ'י. בתקווה חדשה ובליכוד הכחישו שמתקיימים מגעים. בשיחות סגורות ביקש נתניהו מבכירים בליכוד להוריד פרופיל בהתקפות על סער ולהימנע מביקורת אישית כלפיו. בעקבות הדברים, במערכת הפוליטית גרסו כי סער בונה אלטרנטיבה אחרת לבחירות אם הקואליציה תתפרק.
יממה לפני כן הציב סער אולטימטום לקואליציה שבה הוא חבר ועורר מהומה פוליטית לאחר שאיים כי אם חוק יו"ש (שמחיל את הדין הפלילי גם ביהודה ושומרון) לא יזכה לתמיכה בכנסת בגלל התנגדות רע"מ ולא יעבור עד יום שני הבא – יהיו לכך השלכות על עתיד הקואליציה: "ההצבעה על החוק תקבע אם הקואליציה רוצה להמשיך להתקיים או לא". את הדברים אמר אחרי שרע"מ וח"כ ג'ידא רינאוי זועבי סירבו לתמוך בחוק, ובכך למעשה הובילו להורדתו מסדר היום.
סער הבהיר כי בניגוד לחוק "ממדים ללימודים", על חוק יו"ש לא ניתן לנהל משא ומתן. חוק יו"ש הוא הוראת שעה להחלת תקנות מיוחדות ביהודה ושומרון. מדובר בהצעה המאושרת מדי חמש שנים מאז 1967. למרות שמדובר בחוק שנועד להסדיר את החיים האזרחיים ברחבי יהודה ושומרון – באופוזיציה מסרבים לתמוך בו. משכך, לדברי סער, חובה לאשרו.