"ההערכה האמריקנית - רוסיה תפלוש"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ישוחח הערב עם מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין. אתמול דווח ב"גרדיאן" שביידן אמר למנהיגי נאט"ו כי להערכת וושינגטון, פוטין החליט לפלוש לאוקראינה בימים הקרובים. לפי אחת ההערכות, הפלישה תחל ביום רביעי.

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן אמר כי האמריקנים לא יודעים אם פוטין נתן הוראה שכזו, "אבל רוסיה צברה את כל הכוחות שהיא צריכה לפעולה צבאית". זו תמונת מצב מקיפה: אלו תרחישי הפלישה, ואלו הפשרות שנשקלות.

ישראל פרסמה אזהרת מסע, בנט קיים דיון מיוחד בשבת

אמש ישראל פרסמה אזהרת מסע לאוקראינה ובמהלך השבת ראש הממשלה ערך הערכת מצב מיוחדת בצל החשש מפלישה רוסית. ישראלים נקראו לשקול את שהותם שם, משפחות הצוותים הדיפלומטיים יחזרו מחר ומשרד החוץ החל לעבוד במתכונת חירום.
2 צפייה בגלריה
אימון צבאי משותף של רוסיה ובלארוס, בגוז'סקי שבאזור גרודנה בבלארוס
אימון צבאי משותף של רוסיה ובלארוס, בגוז'סקי שבאזור גרודנה בבלארוס
הכוחות הרוסיים מתאמנים בבלארוס. הפלישה תחל ביום רביעי?
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
עצרת במחאה על ההסלמה, קייב אוקראינה
עצרת במחאה על ההסלמה, קייב אוקראינה
עצרת בקייב. חוששים מפלישה
(צילום: AP)

9 פצועים בקטטה המונית לפני הדרבי

אלימות חמורה לפני משחק הכדורגל בין מכבי והפועל תל אביב, הערב באצטדיון בלומפילד. בן 27 נפצע בינוני ולפחות שמונה נפצעו קל בקטטה. 6 אוהדי מכבי תל אביב נעצרו.

שני הרוגים בפיצוץ מטען חבלה במכונית ליד לוד

מעט אחרי השעה 01:00 בלילה החריד פיצוץ את הכפר דהמש שליד רמלה ולוד. שני גברים נהרגו בפיצוץ מטען חבלה במכונית, שניים מאחיו של אחד מהם נרצחו בעבר. המשטרה מעריכה כי זו "תאונת עבודה" של עבריינים. באור עקיבא נפצע תושב העיר, צעיר בן 25, מירי ברחוב. הוא מוכר למשטרה, והרקע לפי החשד הוא סכסוך בין עבריינים.

הוכש על ידי נחש בראשון לציון ונפגע קשה

האיש, בשנות ה-50 לחייו, הוכש ברגלו בשטח פתוח בעיר ולמרות זאת נסע עצמאית לבת ים, שם חבר לצוות של חובשים ופראמדיקים שפינו אותו לבית החולים וולפסון. מצבו קשה ולא יציב.

חשד להצתת בית יהודים בשייח ג'ראח

לעבר הבית, השוכן בלב השכונה במזרח ירושלים, הושלכו לפי החשד בקבוקי תבערה - והלהבות שפרצו חוללו נזק כבד. המשפחה לא שהתה שם באותו זמן, ואיש לא נפגע. בחודשים האחרונים הוצת רכבה תשע פעמים. אחד השכנים הערבים נשמע מזועזע: "יש להם תינוקות, ישר נזכרתי בדומא. מה אנחנו, דאעש?".

שבת של טיולים, תחילת שבוע ללא גשם

עשרות אלפים יצאו לפארקים ולגנים הלאומיים במהלך השבת הנעימה, רבים מהם הגיעו ל"דרום אדום". אזור פארק גשר הצבים שבעמק חפר היה בתפוסה מלאה, וגם בפארק נחל חדרה ובשמורת נחל אלכסנדר שבשרון שרר עומס גדול של נופשים ומטיילים. ממחר ועד יום שישי הבא לא צפוי גשם משמעותי. זו התחזית.