3 צפייה בגלריה
ליעד אדרי, הנאשם ברצח יואל להנגהל בדיון בבית המשפט
ליעד אדרי, הנאשם ברצח יואל להנגהל בדיון בבית המשפט
ליעד אדרי, הנאשם ברצח יואל להנגהל
(צילום: שרון צור)
ליעד אדרי, שנאשם ברצח יואל להנגהל באוקטובר אשתקד, נעצר הבוקר (רביעי) בחשד להפרת תנאי השחרור שלו. בביקורת שנעשתה הבוקר בדירה שבה הוא שוהה במעצר בית בקריות נמצא איתו רק מפקח אחד במקום שניים, והוא הועבר לחקירה במשטרת זבולון. במקביל, מח"ש פתחה בחקירה פלילית נגד רכז מודיעין מהצפון בחשד לשיבוש מהלכי משפט בתיק הרצח, אולם נציג מח"ש לא אישר את קיום החקירה וביקש לבדוק את הנושא.
עורכת הדין שירה ניר, שמייצגת את אדרי, מסרה בתגובה: "הבוקר הייתה ביקורת בדירה שבה הוא שוהה. הוא קם מהשינה, ולא ידע שאחת המפקחות יצאה לבית מרקחת. אמרו לו שהוא בהפרה והוא עוכב לחקירה במשטרת זבולון. מדובר באירוע מינורי לחלוטין. במשך ארבעה וחצי חודשים ומעולם לא הייתה הפרה".
3 צפייה בגלריה
יואל להנגהל
יואל להנגהל
יואל להנגהל
לפני מספר ימים התקיימה הקראה של כתב האישום שהוגש נגד שלושה השוטרים מהצפון שהואשמו בשיבוש חקירת הרצח. במהלך הדיון קם עורך הדין איציק כהן, אחד מנציגיהם של השוטרים, וחשף שלפני מספר ימים נחקר באזהרה רכז מודיעין במשרדי מח"ש, בחשד לשיבוש מהלכי משפט בתיק הרצח, אולם נציג מח"ש לא אישר את קיומה של החקירה החדשה וביקש לבדוק את הנושא.
נציג מח"ש הודיע לבית המשפט שרק לאחר סיום החקירה יועבר חומר החקירה הרלוונטי להגנה. השופטת דלית שרון גרין מבית משפט השלום בנצרת, שדנה בתיק, כתבה בהחלטה שהבקשה תידון רק לאחר שתצורפנה עמדות הסניגורים. הנאשמים מיוצגים על ידי עורכי הדין בני תייאר, עידית רייכרט ואיציק כהן.
עו"ד איציק כהן, שמייצג את אחד מקציני המשטרה, מסר בתגובה: "זו שערורייה שמח"ש מסתירה מאיתנו חומרים של עדי תביעה ועדיין עוסקת בחקירת תיק שהוגש בו כתב אישום לפני תשעה חודשים. כל התיק הוא תקלה של מח"ש והתנהלות של עולם שלישי. באופן הזוי אנחנו גילינו לבית משפט על החקירה החדשה".
עו"ד עידית רייכרט, שמייצגת את אחד הנאשמים בתיק שיבוש החקירה של להנגהל, מסרה בתגובה: "מחדלי היחידה החוקרת במח"ש הולכים ונחשפים מרגע לרגע, המחדל המדהים הוא שהם חוקרים רכז מודיעין שהוא עד תביעה בתיק תוך הסתרת המידע מצוות ההגנה, כשהמידע הזה הגיע תוך כדי הבקשה לקבל חומרי חקירה נוספים".
3 צפייה בגלריה
 איציק כהן ועידית רייכרט
 איציק כהן ועידית רייכרט
עורכי הדין עידית רייכרט ואיציק כהן, שמייצגים את השוטרים הנאשמים
( צילום: dun's 100)
לפני כחודשיים נודע ל-ynet כי הועברה הודעה ל-15 בני נוער שהיו מעורבים באירוע, כולם קטינים - לפיה ייערך להם שימוע לפני הגשת כתב אישום. עד כה הוגש כאמור רק כתב אישום אחד בעקבות הרצח, נגד ליעד אדרי.
להנגהל, תלמיד ישיבה בן 18 מנוף הגליל שעלה עם משפחתו מהודו פחות משנה לפני הרצח, נדקר למוות סמוך למסיבת יום הולדת בקריית שמונה באוקטובר אשתקד. לפי כתב האישום נגד אדרי שהוגש כחודש לאחר הרצח, הוא דקר את להנגהל בבטנו, ולאחר מכן ביקש מנער אחר להסתיר את הסכין. במסגרת החקירה נחקרו 115 מעורבים, רובם נערים בני 17-13, שנכחו במסיבת יום ההולדת המדוברת.