שר ההגנה של צרפת, סבסטיאן לקורנו, יגיע היום (שלישי) לביקור במזרח התיכון, במהלכו יהיה אורחו של שר הביטחון יואב גלנט וייפגש גם עם רה"מ נתניהו ועם יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ.
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון שביקר בארץ
(צילום: Christophe Ena/Pool via REUTERSP)
לקורנו נשלח על ידי נשיא צרפת עמנואל מקרון כחלק מהרצון של מקרון לצנן את הכעס הישראלי בעקבות האמירה שלו בריאיון ל-BBC שישראל חייבת להפסיק להרוג נשים וילדים בעזה – אמירה שהפתיעה ואיכזבה את ההנהגה הישראלית שלא האמינה כיצד מקרון התהפך. מקרון מנסה מאז להבהיר את דבריו ולתקן את הרושם הקשה שהותירו בישראל.
הכותרת
הזיגזג של עמנואל מקרון
21:35
מקרון התקשר, בין השאר, לנשיא הרצוג ואמר לו שאיננו מייחס ולא התכוון לייחס לישראל שום אשמה של פגיעה מכוונת באזרחים חפים מפשע במערכה שהיא מנהלת כנגד ארגון הטרור חמאס. עוד הדגיש הנשיא מקרון כי הוא תומך באופן חד משמעי בזכותה וחובתה של ישראל להגנה עצמית, וכי תמיכתו המוחלטת במלחמתה של ישראל נגד חמאס לא משתמעת לשתי פנים.
הדברים שיוחסו לו בריאיון, כך הסביר הנשיא מקרון, עסקו בסוגיה ההומניטרית שחשובה לו ולמדינות רבות. והמשיך ואמר כי חשוב למצוא ולסייע בפתרונות הומניטריים לאזרחים בעזה. הנשיא מקרון חזר בפני נשיא המדינה על מחויבותו לשחרורם הדחוף של החטופות והחטופים וציין כי הוא עוסק בכך כל העת.
זהו הביקור הראשון של שר הגנה צרפתי בישראל מאז שנת 2000. לבקשת ישראל הנשיא מקרון שלח לאיזור ספינת בית חולים שתוכל לקבל פצועים שיפונו מבתי החולים בעזה.