1 צפייה בגלריה
חנות של בן אנד ג'ריס בברלינגטון, ורמונט
חנות של בן אנד ג'ריס בברלינגטון, ורמונט
חנות של בן אנד ג'ריס בברלינגטון, ורמונט
(צילום: AP)
דובר מחלקת המדינה האמריקנית, נד פרייס, ערך אמש (שלישי) תדרוך עיתונאים שבו התבקש להתייחס להחלטת ענקית הגלידות בן אנד ג'ריס שלא למכור את תוצרתה בהתנחלויות. הוא אמר כי מדובר ב"צעד של חברה פרטית", אך הדגיש כי ממשל ביידן מתנגד לתנועות החרם על ישראל כגון ה-BDS וציין כי הן גורמות לבידודה "באופן לא הוגן".

סערת הגלידה והחרם - כתבות נוספות

ההודעה האמריקנית הגיעה כיממה לאחר פרסום דבר ההחלטה של בן אנד ג'ריס. בהודעה שפורסמה שלשום באתר האינטרנט שלה נכתב: "אנו מאמינים כי מכירת הגלידה בשטחים הפלסטיניים הכבושים לא תואמת את ערכינו, וקיבלנו פניות גם מהלקוחות והשותפים שלנו".

החברה, שנוסדה בשנת 1978 על-ידי היהודים בן כהן וג'רי גרינפלד, מסרה כי היא הודיעה לזכיין הישראלי כי החוזה הקיים - שמסתיים בסוף השנה הבאה - לא יוארך וכי יימצא הסדר חדש למכירת המוצרים בישראל.
הזכיין הישראלי של "בן אנד ג'ריס" אמר שלשום כי "בן אנד ג'ריס העולמית החליטו שלא לחדש את ההסכם איתנו בעוד כשנה וחצי לאור סירובנו לדרישתם להפסיק למכור בכל רחבי ישראל. אנו קוראים לממשלת ישראל ולציבור הצרכנים לא לאפשר להחרים את ישראל. זוהי פעולה חסרת תקדים מצד יוניליוור - הבעלים של בן אנד ג'ריס העולמית".
עוד אמר: "גלידה היא לא חלק מהפוליטיקה. אנו קוראים לישראלים להמשיך לקנות את התוצרת הישראלית המפרנסת מאות עובדים באזור הדרום". זמן קצר לאחר מכן פורסמה הבהרה: "אנו ממשיכים למכור בכל רחבי ישראל. לא מקבלים את הדרישה של 'יוניליוור' ו'בן אנד ג'ריס' העולמית - ולכן הם לא רוצים להאריך לנו את הזיכיון בעוד שנה וחצי. אסור שהצרכן הישראלי יעניש את המפעל הישראלי שהוא עצמאי ומעסיק מאות אנשים בדרום הארץ. המאבק הוא נגד ההחלטה של בן אנד ג'ריס העולמית והבעלים שלהם, תאגיד 'יוניליוור'".
פורסם לראשונה: 23:10, 20.07.21