מסע ההסברה של ראש הממשלה לשעבר נמשך, והגיע לנקודת רתיחה בריאיון ל-BBC: נפתלי בנט האשים את תאגיד השידור הציבורי הבריטי בהטיה בסיקור המלחמה וב"אובדן מוסריות", וזמן קצר לאחר מכן נקטע הריאיון איתו.
הכותרת
בין ישראל, איראן והפלסטינים: הדילמה של מדינות ערב
30:45
במהלך העימות, אמר היום (ראשון) בנט בתוכנית של לורה קונסברג: "אני מבין ש-BBC בחר לקחת את הצד העזתי, כי כל השאלות שלך הן רק על העזתים".
המגישה ויקטוריה דרבישייר קטעה אותו ואמרה "זה לא נכון", לפני שבנט המשיך: "מתחילת הריאיון לא שאלת אותי שאלה אחת על הילדים שנרצחו, כנראה שלא אכפת לך מהם. אכפת לך רק מצד אחד, וזו הדרך של ה-BBC. אם את חושבת שיש כאן איזון בין יש שני צדדים שווים, אז איבדתם את המצפן המוסרי. וה-BBC, אני חייב לומר, איבד את המצפן המוסרי. זה מה שעשיתם בשבוע האחרון. תתביישו לכם".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט מתווכח עם מגישה של הBBC
נפתלי בנט מתווכח עם מגישה של הBBC
השידור שנקטע, לפני סוף הריאיון
דרבישייר מחתה: "לפני שדיברתי איתך, מר בנט, דיברתי עם הפוליטיקאית הפלסטינית חנאן עשראווי ושאלתי אותה על הטבח באזרחים ישראלים בדרום ישראל". אז נקטע השידור, בזמן שבנט החל להשיב. "סליחה, אני מתנצלת, אני לא יודעת למה השידור נקטע", אמרה המראיינת. ב"דיילי מייל" נכתב כי אחר כך אמרו ב-BBC שהסיבה לכך הייתה תקלה טכנית.
לפני כן הקריאה דרבישייר קטע מאמנת ז'נבה, ולפיו במלחמה יש צורך להפריד בין אזרחים לחמושים, ולמזער את הפגיעה באזרחים. "זה מה שאנחנו עושים, ולכן אנחנו מאפשרים לאזרחים העזתים להתפנות דרומה", אמר בנט.
"זה לא בדיוק מה שאתם עושים", הגיבה המראיינת, ובנט ענה - כשהוא מזכיר את פשעי חמאס נגד האנושות בתחילת המלחמה: "חמאס פשט על כמעט 30 יישובים, הם טבחו בילדים, הם שרפו אותם בחיים, אנסו נערות צעירות. עם זה אנחנו מתמודדים. ואנחנו נגן על עצמנו".
בנט גם הזכיר את השיגור הכושל של הג'יהאד האיסלאמי, שנפל ליד בית חולים ברצועה והוביל למאות הרוגים - ואת הטענה הראשונית של BBC שמדובר בכלל בהפצצה ישראלית. "BBC אמר שזה ישראל, אבל זה לא ישראל", הבהיר ראש הממשלה לשעבר.
2 צפייה בגלריה
אולפני BBC
אולפני BBC
צבע אדום על מערכת BBC, לפני שבוע
(צילום: James Manning/PA Images via Getty Images)
ב-BBC הודו בטעות בנוגע לסיקור הפגיעה בבית החולים, ואחר כך - בעקבות המחאה החריפה שכללה גם ריסוס צבע אדום על מערכת תאגיד השידור הבריטי - הם התקפלו גם במאבק הגדול יותר. שלשום הם הודיעו כי כבר לא יכנו את חמאס בשם "חמושים", אלא "ארגון שהוגדר כארגון טרור על ידי ממשלת בריטניה ואחרים", או בפשטות חמאס.
נשיא המדינה יצחק הרצוג היה בין אלו שגינו בחריפות את ה-BBC על השימוש בתואר "חמושים", ואמר בפגישה עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק כי "זה מזעזע, הייתה צריכה לקום זעקה על אופן הסיקור הזה".