1 צפייה בגלריה
מערכות ההגנה האווירית הופעלו בשמי דמשק
מערכות ההגנה האווירית הופעלו בשמי דמשק
תקיפה בדמשק. ארכיון
(צילום: AFP)
הטלוויזיה הסורית דיווחה אמש (חמישי), כי ישראל תקפה מהאוויר כמה יעדים באזור דמשק. לפני כן דווח כי פיצוצים נשמעו בפרברים המערביים של הבירה הסורית. צבא סוריה מסר כי נגרם נזק לרכוש בלבד.
צבא סוריה מסר כי "בסביבות השעה 23:02 ביצעה ישראל תקיפה אווירית מכיוון צפון הגולן לעבר כמה מוקדים בפרברים המערביים של דמשק. מערכות ההגנה האווירית יירטו חלק מהטילים ונגרם נזק לרכוש בלבד".

מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמושבו בבריטניה, דיווח על כמה סבבי פיצוצים שנשמעו בדמשק, ובהמשך דיווח כי יעד התקיפה היה כמה מתקנים צבאיים. לפי מרכז המעקב, התקיפה התרחשה באזור הכפרים רחלה וקטנה דרום-מערבית לבירה דמשק - אזורים שבהם פועלות מיליציות הכפופות לאיראן. לפי הדיווח, עשן נצפה באזורים שהותקפו. לדיווח לא נמסר אימות ממקור אחר.
הפעם הקודמת שבה האשימה סוריה את ישראל בתקיפה הייתה ביום שבת האחרון. התקיפה בוצעה באופן חריג לאור יום. הטלוויזיה הסורית דיווחה אז כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו נגד תקיפה אווירית ישראל באזור העיר מסיאף שבמחוז חמה. לפי דיווחים זרים, יעד התקיפה ההיא - הראשונה בעידן מפקד חיל האוויר החדש, אלוף תומר בר - היה מרכז פיתוח ודיוק הטילים במסיאף. חימושים רבים הוטלו ממטוסי קרב של חיל האוויר מכיוון הים, לפי הדיווחים.
לפני כן ייחסה סוריה תקיפה נוספת לישראל, לפני מעט יותר מחודש. באותה תקיפה באזור דמשק נהרגו שני פעילים במשמרות המהפכה של איראן. השניים, לפי גורמים יודעי דבר, היו קצינים שעסקו בפרויקט דיוק הטילים החשוב לאיראן ולחיזבאללה. אחרי התקיפה, בטהרן איימו כי "ישראל תשלם את המחיר על הפשע הזה". פחות משבוע לאחר מכן, שיגרו האיראנים 12 טילים לעבר "בסיסים ישראליים סודיים" בארביל, בירת החבל הכורדי בעיראק. כלי תקשורת המזוהים עם איראן שללו כי מדובר בתגובה להרג הקצינים, אולם בישראל כן העריכו שמדובר בפעולת נקם איראנית.
פורסם לראשונה: 23:21, 14.04.22