2 צפייה בגלריה
דרגת תת אלוף
דרגת תת אלוף
(צילום: דובר צה"ל)
שני משרתי מילואים בדרגת תת-אלוף, בהם תא"ל במיל' עופר דורון, שמשמשים כמנהלי לחימה במטה חיל הים, הצהירו על הפסקת התנדבות לשירות בעקבות חקיקת המהפכה המשפטית. שירותו של דורון הוקפא לאחר שיחה פיקודית עם מפקד חיל הים אלוף דוד סער סלמה, ובימים הקרובים ייבחן המשך שירותו של איש המילואים השני. כך נמסר היום (חמישי) מדובר צה"ל.
ההחלטה, לפי דובר צה"ל, אושרה על ידי הרמטכ"ל. השניים, כך מצוין, הם משרתי מילואים מעל לגיל החובה לשירות מילואים, וביצעו את שירותם בהתנדבות.
2 צפייה בגלריה
 מימין לשמאל: תא"ל מיל' עפר דורון, מח"י - אלוף אלי שרביט, תא"ל מיל' אייל שגב, תא"ל מיל' דניאל מעוז
 מימין לשמאל: תא"ל מיל' עפר דורון, מח"י - אלוף אלי שרביט, תא"ל מיל' אייל שגב, תא"ל מיל' דניאל מעוז
תא"ל (במיל') עפר דורון
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של "עמותת חיל הים")
על רקע שורת המתקפות מצד גורמים בקואליציה ובסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על צמרת צה"ל ועל חיל האוויר, סיפרו שלשום (שלישי) טייסי מילואים לשר הביטחון יואב גלנט מדוע הם מבינים את הצעד הדרסטי שבו נקטו חבריהם שהפסיקו להתנדב לשירות. לדברי טייסי המילואים, הם לא מוכנים לתקוף ולטוס למען מדינה שאינה דמוקרטית.
הדברים המהדהדים נאמרו במהלך ביקור של גלנט בבסיס רמון של חיל האוויר בנגב, שבמהלכו ערך השר שיחה עם טייסים במילואים ובסדיר והזהיר שוב מפגיעה בצה"ל לנוכח המחאה נגד המהפכה המשפטית. כמה מטייסי המילואים ששוחחו עם השר גלנט, אמרו לו כי גם הם שוקלים אי-התייצבות להתנדבות. הם ציינו כי בקורס הטיס לימדו אותם שהאחריות בקוקפיט היא לא רק על חייהם שלהם, אלא אחריות אישית על ביטחון המדינה כולה - ולכן רבים מחבריהם החליטו לנקוט מהלך.

גלנט, שניגש במהלך המפגש לטייס המילואים שהוביל עם מסוק הקרב אפאצ'י חלק מרכזי בתקיפות האוויריות האחרונות בג'נין וחיבק אותו, השיב לחבריו כי לצד ההבנה וההכלה הוא לא מקבל את אי-ההתייצבות.
למרות פרסום הגיבוי, בתחילת השבוע היה זה נתניהו ש"נזף" בבכירי צה"ל בשיחה שבה השתתפו הרמטכ"ל הלוי, מפקד חיל האוויר בר ובכירים נוספים בצבא - אז דרש מהם להימנע מהוצאת "כותרות" לתקשורת בדבר משבר הכשירות והלכידות בצה"ל בטענה שהדבר פוגע בהרתעה.