בבית משפט השלום ברחובות החל הבוקר (יום ב') משפטה של ירדן מן (52), פעילת המחאה נגד המהפכה המשפטית, שהואשמה בחודש ינואר בתקיפתה של השרה להגנת הסביבה עידית סילמן במרכז מסחרי ברחובות. מחוץ לכותלי בית המשפט התקיים מפגן תמיכה במן, שלווה ברעש תופים שנשמע גם בזמן הדיון. בינתיים, השופטת שלחה את מן והתביעה המשטרתית להגיע להסכמות - והקראת כתב האישום נדחתה ל-22 במאי.

2 צפייה בגלריה
ביהמ"ש בדיון הגשת כתב האישום נגד ירדן מן
ביהמ"ש בדיון הגשת כתב האישום נגד ירדן מן
מן (במרכז). "מדוע השרה סילמן לא נחקרה בחשד לתקיפה?"
(צילום: עידו ארז)
2 צפייה בגלריה
הגשת כתב אישום נגד ירדן מן
הגשת כתב אישום נגד ירדן מן
הפגנת התמיכה במן מחוץ לבית המשפט, הבוקר
(צילום: מאיר תורג'מן )
מן, מורה לחינוך מיוחד מרחובות, נאשמת בתקיפת עובד ציבור, איומים והיזק לרכוש. שופטת בית המשפט, קרן וקסלר, לא אפשרה לעורכי הדין גבי לסקי ויוני נוסבאום, נציגיה של מן, לטעון טענות מקדמיות ארוכות לפני הקראת כתב האישום בפני הנאשמת. השופטת אפשרה לעו"ד לסקי לומר כמה משפטים קצרים בלבד, וזו ביקשה למחוק את כתב האישום נגד מן או לצמצם אותו.
"לא קמה עבירה של תקיפה עובד ציבור, אלא מדובר בנבחרת ציבור, שהיא שרה, שמסתובבת בקניון וקונה קפה בזמן מלחמה. אין מדובר במילוי תפקידה", טענה עו"ד לסקי, ואמרה כי אין הודאה בתקיפה. היא טענה בנוסף לאכיפה בררנית נגד מן: "שרה הצמידה מכשיר סלולרי בצורה מאיימת לפניה, וזו תקיפה. מדוע השרה סילמן לא נחקרה בחשד לתקיפה של ירדן מן?".
השופטת השיבה לעו"ד לסקי: "אני מתרשמת שהתיק יתנהל והדברים יתבררו במהלך הבירור המשפטי. אני לא רוצה להיכנס לטיעונים בשלב זה". היא העירה בנוסף כי הטענות אמורות לעלות במהלך המשפט, ושם יתבררו. עוד בטרם נאלצה הנאשמת מן להשיב לכתב האישום, השופטת שלחה את הצדדים (התביעה וההגנה) להיפגש, ושם לדבריה תוכל עו"ד לסקי להעלות את טענותיה ולנסות ולשכנע את התביעה המשטרתית בצדקת טענותיה של הנאשמת מן.
במהלך הדיון, התקיימה כאמור הפגנת תמיכה במן מחוץ לבית המשפט, ורעש התופים הגיע עד לחדר הדיון. "אני לא שומעת", העירה השופטת וקסלר בעקבות הרעש. עם צאתה של מן מבית המשפט, היא התקבלה במחיאות כפיים על ידי המפגינים שהגיעו לחזק אותה. "צריך לזכות את ירדן. כתב אישום תוך יום, איזה ביזיון. היא לא עשתה כלום", אמרו המפגינים בחוץ. "זה כתב אישום שכולו לחץ פוליטי על המשטרה נגד פעילת מחאה".
נזכיר כי בדיון שהתקיים ביום האירוע בבית משפט השלום בראשון לציון, אמר נציג המשטרה: "סמוך לשעה 10:00, במשטרה התקבל דיווח שהשרה עידית סילמן הותקפה על ידי החשודה שבפנינו. תחילה החלה לצלם את השרה, להקניט אותה ולאיים עליה שתפגע בה. השרה ביררה למה היא מדברת אליה כך ועל פי החשד תקפה אותה, בכך שהעיפה לה את מכשיר הטלפון הסלולרי מהיד באמצעותו באה לצלם את החשודה ולאחר מכן סטרה בפניה".

"היא קשרה עצמה לאירוע והכחישה את המיוחס לה. לטענתה תיעדה את השרה ובתגובה השרה דחפה אותה והזיזה את ידה. מכחישה שאיימה עליה", הוסיף. המשטרה, לדברי הנציג, אספה סרטונים ממצלמות אבטחה ועדויות שמחזקים את דברי השרה.
מן, כאמור, טענה כי לא ביצעה את המיוחס לה. "היא דחפה לי את המצלמה מול הפנים, ואני באינסטינקט הזזתי את המצלמה שלה - ומאותו רגע היא פשוט התחילה לרדוף אחריי", סיפרה כמה ימים לאחר האירוע, ולאחר שהתעלפה בדיון בהארכת מעצרה בבית המשפט.