ישראל הודיעה הערב (יום ג') כי גם האזרח הטנזני המוחזק בשבי חמאס אינו בחיים. לפי ההודעה הישראלית, 19 מ-135 החטופים שעדיין נמצאים בידי ארגון הטרור אינם חיים, ואחד מהם הוא האזרח הטנזני, ששמו לא נמסר.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהלחימה של כוחות צה״ל ברצועת עזה
תיעוד מהלחימה של כוחות צה״ל ברצועת עזה
כוח צה"ל בעזה. עוד מידע מצטבר על החטופים
(צילום: דובר צה״ל)
ההודעה על מותו של האזרח הטנזני באה כמעט חודש אחרי שישראל וטנזניה הכריזו על מותו של אזרח טנזני אחר שנרצח במתקפת הטרור של חמאס, קלמנס פליקס מטנגה בן ה-22. מטנגה נרצח בקיבוץ ניר עוז, ותחילה העריכו כי נחטף. שני האזרחים הטנזנים הגיעו לישראל כדי לעבור השתלמות בחקלאות.
גופתו של מטנגה, האזרח שמותו הוכרז בחודש שעבר, זוהתה לאחר שהגיעה לארץ בדיקת DNA שנלקחה ממשפחתו, המתגוררת בכפר נידח בטנזניה. המשפחה תזכה לקצבת נפגעי פעולות איבה כמו במקרים של כל אחד מהאזרחים הזרים שנרצחו במתקפת הטרור.
2 צפייה בגלריה
קלמנס מטנגה
קלמנס מטנגה
קלמנס מטנגה. נרצח ליד חדרו בקיבוץ
מטנגה עבד ברפת המשותפת של הקיבוצים ניר עם וניר עוז, ונרצח מחוץ לחדרו בקיבוץ. בתחילה התעורר חשד שמדובר בגופת מחבל, אך בחלוף כחודש התברר שמדובר באזרח תמים.
קודם לכן הערב הותר לפרסום כי צה"ל חילץ מרצועת עזה את גופותיהם של החטופים עדן זכריה (27) מראשון לציון ורס"ב זיו דדו (36) מרחובות. הם חולצו בפעילות באזור ג'באליה שבה נפלו הלוחמים רס"ר במיל' גל מאיר איזנקוט ורס"ר במיל' איל מאיר ברקוביץ', ונפצעו לוחמים נוספים.