שידור ישיר: משדר הבוקר של ynet Live

נכון לעכשיו הסיכויים לפתיחת שנת הלימודים בתיכונים קלושים: המשא ומתן בין ארגון המורים העל-יסודיים למשרדי האוצר והחינוך נמצא במבוי סתום, והארגון מאיים להשבית את הלימודים ב-1 בספטמבר. יו"ר ארגון המורים רן ארז שב והבהיר הבוקר בריאיון ל-ynet Live כי אם לא ייחתם הסכם שכר ראוי למורים, שנת הלימודים לא תיפתח.
הוא האשים את שר החינוך יואב קיש כמי שאינו שותף במכלל למשא ומתן: "זה כאילו מערכת החינוך לא נוגעת לו. הוא לא בתמונה. זה קורה במשמרת שלו. יש שר חינוך בתפקיד, הוא לא מתפקד". לדבריו, "מי שמחליט מה יהיה במערכת החינוך זה שר האוצר. מי שיכול לפתור את הבעיה זה שר האוצר, והוא לא פותר אותה". על המגעים אמר: "לא קורה פה כלום. שותים תה, קפה, כל אחד נותן את הנאום שלו - אבל לא קורה כלום".
2 צפייה בגלריה
המו"מ עם האוצר תקוע. שר החינוך, יו"ר ארגון המורים ושר האוצר
המו"מ עם האוצר תקוע. שר החינוך, יו"ר ארגון המורים ושר האוצר
המו"מ עם האוצר תקוע. שר החינוך, יו"ר ארגון המורים ושר האוצר
(צילום: אלכס קולומויסקי, הדר יואביאן)
הוא טען כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' יכול לפתור את הבעיה. "מה שבעצם קורה, בעל המאה הוא בעל הדעה. מי שבעצם מחליט מה יהיה במערכת החינוך, מה יקרה לתלמידים, זה שר האוצר. הוא שמע אותי פעמיים ואמר שאנחנו צודקים. הוא אמר אתם צודקים, החינוך זה הבסיס, החינוך זה השורשים, החינוך זה איכות החיים. אבל, הוא אמר, יש לי בריאות, ויש לי ביטחון, ויש לי יוקר המחייה ויש לי רק קופה אחת, למה שאני אתחיל מהמורים?".
ארגון המורים, נזכיר, נוקט בעיצומים מזה שנה על רקע סחבת וחוסר התקדמות במשא ומתן. ארז כבר הכין את המורים והציע להם להיערך לשביתה ארוכה באמצעות מציאת עבודה נוספת, וכן עידכן כי לארגון קרן מיוחדת לסיוע למורים שייקלעו למצוקה.
ארגון המורים תובע תוספת שכר לכל המורים, ולא רק למורים מתחילים. משרד האוצר מוכן להוסיף 1,500 שקל רק למורים חדשים, ואילו הארגון דורש תוספת אחידה של 3,000 שקל לכל המורים. ארגון המורים דורש שמשך תוקף ההסכם יהיה לא יותר משלוש שנים, פחות שנה וחצי שחלפו, ואילו האוצר דורש שמשך תוקף ההסכם יהיה שש שנים.
2 צפייה בגלריה
יו״ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, ספיר מוספי, בכנס מועצות התלמידים
יו״ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, ספיר מוספי, בכנס מועצות התלמידים
יו"ר מועצת התלמידים הארצית מוספי בכנס המועצות. "נצא לרחובות"
(באדיבות מועצת התלמידים והנוער הארצית)
בין הצדדים התקיימו דיונים אך ללא התקדמות ועל פי ה"מסורת" הקיימת מזה שנים במשברים בין הממשלה למורים, נערכים הצדדים למו"מ אינטנסיבי של הרגע האחרון, וגם לבקשה של המדינה להוצאת צווים נגד המורים.
בהקשר זה יצוין כי בניגוד למשברים קודמים, הודיע אתמול יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס כי השלטון המקומי לא יצטרף לעתירה להוצאת צווים נגד המורים.
יו"ר מועצת התלמידים הארצית ספיר מוספי אמרה לפודקאסט הכלכלי של ynet כי ללא פתרון למשבר - התלמידים ייצאו לרחובות: "התלמידים והנוער יצאו לרחובות וידרשו את מה שמגיע להם - שזו שיגרה יציבה מאוד".
פורסם לראשונה: 00:00, 21.08.23