אחרי ספירה של כ-87% מהקולות ניתן כבר לומר בוודאות אילו מפלגות לא עברו את אחוז החסימה, והקולות שניתנו להן מושלכים למעשה לפח. בסך הכול התמודדו בבחירות 40 רשימות, ולפי הספירה החלקית רק 10 מהן עברו את הרף הנדרש, שעומד על 3.25% מכלל הקולות הכשרים.
מפלגה אחת שטרם ברור גורלה היא מרצ. מפלגת השמאל שהוקמה ב-1992 וידעה עליות וירידות קיבלה לפי שעה 134,402 קולות ונמצאת בסכנה ממשית שלא לעבור את אחוז החסימה. אם היא אכן לא תעבור, תהיה זו הפעם הראשונה מאז הקמתה שלא יהיה נציג מרצ בכנסת.
5 צפייה בגלריה
סאמי אבו שחאדה, זהבה גלאון
סאמי אבו שחאדה, זהבה גלאון
יו"ר מרצ גלאון ויו"ר בל"ד אבו שחאדה. שתי המפלגות בדרך מחוץ לכנסת, אחרי עשרות שנים
(צילום: נחום סגל, ריאן פרויס)
בל"ד, מפלגה ערבית חילונית אנטי-ציונית הדוגלת בהפיכת מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה, נמצאת גם היא מתחת לאחוז החסימה עם 127,627 קולות. אם היא לא תעבור תהיה זו הפעם הראשונה מאז 1996 שבל"ד לא תקבל נציגות בכנסת.
הבית היהודי בראשות איילת שקד קיבלה 49,037 בלבד והיא רחוקה מלקבל נציגות בכנסת. שקד המשיכה לרוץ חרף הסקרים שחזו שלא תעבור את אחוז החסימה, והיום התברר כי עשתה זאת בתיאום עם הליכוד: בליכוד ראו בשקד ככזו שלא פוגעת בגוש הימין, ומגייסת דווקא קולות מהצד השני. כמעט שני מנדטים שלאורך כל הבחירות הלכו אחריה היו של בוחרים שהיוו "שוברי שיויון" בעבר. בליכוד אמנם הכחישו את הטענות הללו, אך שקד הודתה ששוחחה עם בכיר המפלגה יריב לוין.
5 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
איילת שקד. סוף ידוע מראש
(צילום: אוראל כהן)
5 צפייה בגלריה
הדר מוכתר בתרגיל הבחירות של בית ספר בליך
הדר מוכתר בתרגיל הבחירות של בית ספר בליך
הדר מוכתר. קשה להפוך לייקים למנדטים
(צילום: מוטי קמחי )
מפלגת אומץ שמורכבת ממדענים, רופאים ופעילים חברתיים ואשר חרטה על דגלה את המאבק בחיסונים, וביקשה, בין היתר, להקים ועדת חקירה ממלכתית בנושא הקורונה, גרפה 13,475 קולות בלבד.
מפלגת חופש כלכלי בראשות אביר קארה, שמכהן כחבר הכנסת היוצאת מי שעמד בראש ארגון ה"שולמנים" שנאבקו למען העצמאים, קיבלה 12,097 בלבד. המפלגת הכלכלית החדשה, בראשות ירון זליכה, קיבלה 11,927 קולות בלבד.
5 צפייה בגלריה
אביר קארה, ירון זליכה
אביר קארה, ירון זליכה
דרבי תחתית של המפלגות הכלכליות. אביר קארה וירון זליכה
(צילום: קובי קואנקס, מוטי קמחי)
5 צפייה בגלריה
אלי אבידר. קיבל פחות ממפלגת הפיראטים
אלי אבידר. קיבל פחות ממפלגת הפיראטים
אלי אבידר. קיבל פחות ממפלגת הפיראטים
(צילום: יריב כץ, רפי קוץ)
מפלגת צעירים בוערים בראשות הדר מוכתר, הצעירה בת ה-21 שפרצה אל חיינו מהרשתות החברתיות, קיבלה בסך הכל 6,582 קולות, מספר זעום בהתחשב ברעש שהיא עוררה.
מפלגתו של אלי אבידר, שעד לא מזמן שימש חבר כנסת מטעם מפלגת ישראל ביתנו, גרפה 1,008 קולות בלבד, מספר נמוך יותר ממפלגת הפיראטים (1,167 קולות) וממפלגת עלה ירוק (1,350 קולות).