בין פגישות עם בוחרים, שיחות שכנוע או בפתחה של סערה חדשה, מיטב הפוליטיקאים התייצבו לשיחה אישית "אחת על 1" באולפן ynet. הם סיפרו על הפחדים שלהם, הספקות והתהיות, הקשיים שהיו במהלך הדרך, ועל המשפחה - הגעגועים והערכים שספגו ממנה. רגע לפני שאתם מתייצבים בקלפי, או אם אתם כבר אחרי, הנה הצצה לנבכי הנפש של הפוליטיקאים המעניינים ביותר בישראל.

"אי אפשר לעבור את הפוליטיקה בלי להיות מטופל כראוי"

יו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה מרב מיכאלי, סיפרה בשיחה אישית על הילדות כנכדתו של ישראל קסטנר, התחושות כאישה היחידה בקבינט המדיני-ביטחוני, ועל הטיפול הפסיכולוגי שהיא הולכת אליו.
"נראה לך שאפשר לעבור את הפוליטיקה הזו בלי להיות מטופל כראוי? אני הולכת פעם בשבוע, מתאפסת על המציאות, עוזרת לעצמי לא ליפול לבלבולים, כי הזירה הזו קשה ביותר, את יודעת כמה התקפות את חוטפת כל הזמן. בשביל לעזור לעצמי זו חובה, ממש כמו מסאז'".
6 צפייה בגלריה
מורן אזולאי מראיינת את מרב מיכאלי
מורן אזולאי מראיינת את מרב מיכאלי
מיכאלי בשיחה אחת על אחת
(צילום: נדב אבס)
מיכאלי סיפרה גם על חוויית ההורות כפוליטיקאית, ואמרה שאין לה נקיפות מצפון שהיא לא מספיק עם בנה אורי. "לא נעים להגיד, אסור להגיד 'לא', נכון? אני אגיד למה. כי ידעתי את זה מראש, נערכתי לזה, הייתי לגמרי לגמרי בנויה לזה. ידעתי שאני בתוך מרוץ מטורף, ושהוא מצטרף לדבר הזה, וכמו שליאור אמר – עליי, וזה עליו. זה לא ממחלקת נקיפות המצפון, אולי ממחלקת ההחמצה, שבאסה לי שלא הספקתי לראות אותו, כמו שבאסה לך שלא הספקת לראות אדם אהוב".

"המרחב הציבורי יותר חילוני, ואני כדתי משלם את המחיר"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', סיפר בשיחה אישית על השאלות באמונה שהיו לו כנער, איך יגיב אם הבן שלו יצא מהארון, ועל המעצר בתקופת ההתנתקות.
סמוטריץ' סיפר שבמשך שלושה שבועות הוא היה עצור "בתא, בצינוק הקטן הזה, שחור מכל הכיוונים, בלי חלון, עם אור מלמעלה 24/7 כך שאין לך מושג איפה אתה ומה השעה. ועם כיסוי עיניים ואזיקים. עזבי רגע את כל שיטות החקירה של שירות הביטחון הכללי שהופעלו כאן בצורה דרקונית. זה יכול היה להיות טראומה, אבל אני השתדלתי לקחת את זה למקום הפוך. אני חושב שאני איפה שאני היום הרבה בגלל שלושת השבועות האלה".
6 צפייה בגלריה
סמוטריץ' בשיחה אחת על אחד
סמוטריץ' בשיחה אחת על אחד
סמוטריץ' בשיחה אחת על אחד
(צילום: אסף חן)
בשיחה שיתף סמוטריץ' במחיר שמשלמת משפחתו על כך שהוא לא נמצא הרבה בבית. "אני לא יודע אם ייסורי מצפון זאת ההגדרה הנכונה, יש מחיר ואני מודע לו, הוא קשה ואני סוחב אותו איתי יום יום. זה לא נקיפות מצפון כי בסוף אני מאוד שלם עם מה שאני עושה, ואני מתרשם שגם אשתי והילדים מאוד מאוד שלמים עם זה ומקבלים את המחירים האלה באהבה גדולה".

"לא הכרתי מה זה אבא, אין לי את המושג הזה משפחה"

ח"כ מאי גולן (הליכוד) סיפרה בשיחה אישית על היחס שהיא מקבלת מפוליטיקאים מהמחנה השני, ועל הילדות לאם חד-הורית בדרום תל אביב.
"אמא שלי עבדה כל החיים, לא היה אבא בתמונה, לא הייתה משפחה, לא היה מי שיגדל או יעזור. אני לא הכרתי קונספט של אבא, לא ידעתי. לא ידעתי מה זה 'דוד', מה זה 'דודה', מה זה 'סבא', מה זה 'סבתא'. אין לי את המושג הזה של משפחה. הייתי צריכה ללמוד. אבל בזמן אמיתי לא היו לי שום רחמים עצמיים".
6 צפייה בגלריה
מאי גולן
מאי גולן
גולן בשיחה אחת על אחת
(צילום: נדב אבס)
גולן שיתפה גם בקשיים שלה למצוא זוגיות, בעקבות הפעילות הפוליטית. "זה קונספט לא פשוט להיות חברת הכנסת מאי גולן ולצאת לדייט. אני לא יכולה להיות באפליקציות כי זה טירוף. גם כל אחד שמתחיל איתך, את לא יודעת מה עומד מאחורי זה. זאת גם סיטואציה מלחיצה".

"לא היו מעזים לדבר ככה לגבר"

יו"ר מפלגת מרצ זהבה גלאון סיפרה בשיחה אישית על המעורבות הפוליטית המשפחתית, השיחה עם יאיר גולן לאחר הפריימריז ועל הילדות בחלק הפחות בורגני של פתח תקווה.
"זה מעמד ביניים נמוך, בואי ננסח את זה ככה. אחות של אמא שלי בעצם גידלה אותנו. לא הרגשתי אף פעם שחסר לי משהו, אבל לא ידעתי שחסר לי. אחר כך, כשהלכתי לצופים ופגשתי בני פתח תקווה מקבוצות אחרות הבנתי איפה אני חיה. ההורים שלי עשו עבורנו הכל, הם חסכו מעצמם ולא קנו לעצמם בגדים".
6 צפייה בגלריה
זהבה גלאון
זהבה גלאון
גלאון בשיחה אחת על אחת
(צילום: קובי קואנקס)
גלאון התייחסה למתקפות מבית לאחר שהודיעה על חזרתה למרצ. "כשהימין מקלל אותי או שכותבים נגדי פוסטים או תגובות זה מתגלץ' לי מהגב, זה לא מעניין את הסבתא שלי. אבל זה נוגע בי כשזה קשור לחברים שלי, כשאני לא מצליחה בתוך המפלגה שלי. כשהפעילו נגדי אמירות גילניות. להגיד לך שזה לא נוגע בי? זה מאוד נוגע. אני חושבת שזה מאוד מגדרי ומיזוגני, ולא היו מעזים לדבר ככה לגבר שחוזר או גבר שחזר או גבר שנמצא".

"יש משהו מאוד משחרר בזה שאני לבד"

יו"ר הבית היהודי, שרת הפנים איילת שקד, סיפרה בשיחה אישית על הילדות בצפון תל אביב, הרגע שבו החליטה להיכנס לחיים הציבוריים ועל העבודה בלשכת ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. "עבדתי אצלו שנה וחצי, אני חושבת שעשיתי עבודה מצוינת ונתתי את כל כולי עבורו. מאז, יש שם משקעים במשפחה, זה לא משהו שאמור להפריע או לשנות איכשהו. מבחינתי, יש בן אדם אחד וזה נתניהו. הוא אחראי לכל דבר שקורה, אני לא מתייחסת לאנשים אחרים ולסביבה".
6 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
שקד בשיחה אחת על אחת
(צילום: קובי קואנקס)
שקד סיפרה גם על השיחות שלה עם שותפה הפוליטי נפתלי בנט, לפני שהחליט לעזוב את החיים הפוליטיים. "יש לי הרבה מחלוקות בדברים שנעשו והיו צריכים להיעשות אחרת, לפעמים גם כעס. אנחנו אנשים שונים והצלחנו לשמור על שותפות באמת נדירה, אבל היא נגמרה ברגע שיצא לאזרחות".

"יש מקומות בארץ שאני לא מסתובבת בהם לבד"

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש-תע"ל) סיפרה בשיחה אישית על האתגרים בלהיות אישה מובילה בחברה הערבית והילדות בצל אבא שעבר תאונת עבודה ואמא שנאלצה לפרנס את המשפחה. "היא סיכמה עם מפעל טקסטיל להביא לנו כל יום את העבודה שהם עשו כדי שנעשה את האריזה בבית. ככה היא תוכל לטפל בבן זוג, בבנות וגם לעבוד מהבית".
6 צפייה בגלריה
עאידה תומא סלימאן
עאידה תומא סלימאן
תומא-סלימאן בשיחה אחת על אחת
(צילום: דנה קופל)
"היינו מתיישבות אחרי בית הספר, עושות שיעורי בית ועד 19:00 בערב מקפלות, עושות אריזות ומכינות את העבודה ליום שאחרי. היא עשתה תחרויות בינינו 'הראשונה שמסיימת 100 חולצות לתוך האריזה מקבלת רבע לירה', אז זה היה שווה לחמישה ארטיקים".
תומא-סלימאן שיתפה גם בתקריות עם פעילי ימין, שפוגעות גם במשפחתה. "היו צעירים שזיהו אותי והתחילו לצעוק ליד הנכדים 'רק בן גביר יטפל בכם', 'מגיע לכם, איך שבן גביר יטפל בכם', 'למה את מדברת עם הערבים שלך בערבית? את חיה במדינה יהודית'. אני חושבת שאם לא הייתי נזהרת באותו הרגע זה היה עלול להפוך למשהו אלים".