3 צפייה בגלריה
חתימת ההסכם
חתימת ההסכם
עמיחי אליהו במעמד ההצטרפות לבן גביר
עמיחי אליהו, מספר 9 ברשימת הציונות הדתית בבחירות הקרובות לכנסת, תקף את שרת התחבורה מרב מיכאלי לאחר שהודיעה על חנוכת קו חדש של המטרונית בחיפה בסופי שבוע – שעובדת כבר שנים בשבת. "מי שקנתה ילד באמזון לא תחנך אותנו על סובלנות ולא תכפה עלינו את הערכים שלה", כתב אליהו, חבר מפלגת עוצמה יהודית, בציוץ בטוויטר. "עם ישראל ימשיך לכבד את השבת".
3 צפייה בגלריה
הציוץ של עמיחי אליהו נגד מרב מיכאלי
הציוץ של עמיחי אליהו נגד מרב מיכאלי
הציוץ של אליהו נגד מיכאלי
(צילום: מתוך טוויטר )
במפלגת העבודה יצאו נגד אליהו. ח"כ אפרת רייטן כתבה כי "הבאת ילד לעולם בפונדקאות. כי לא כולם כמוך, בר מזל ותותח על, איש נאור ומורם מעם. מי שמאיים, מבזה, משפיל ומנסה לחנך זה אתה. כפייה דתית שוב - אתה. עם ישראל לא מכבד ולא יכבד אותך. ביבי ייתן לטרלול והקיצוני הזה להיות יו"ר ועדת החינוך או הוועדה לקידום מעמד האישה".
יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב הגיב גם הוא וכתב: "תודה על הציוץ הזה. בשבועות האחרונים, המנהיג שלך בן גביר, עסוק בלהסתיר את דעותיו ולמתג עצמו מחדש, כאביר הסבלנות וההכלה. טוב שאתה מזכיר לכולנו איזו סכנה טמונה בכם למעמד הנשים בישראל, לזכויות של הקהילה הגאה, ליחסים בין יהודים וערבים, לחופש הפרט ולדמותה של היהדות הישראלית".
גם חברי כנסת ממפלגות אחרות תקפו את אליהו: שרת הפנים איילת שקד שיתפה את דבריו וכתבה: "חולקת על מרב בכל תחום אפשרי. אבל לא הכול כשר במשחק הפוליטי. עמיחי, תמחק את הציוץ הזה". ח"כ מירב בן ארי מיש עתיד הוסיפה: "תתבייש לך. גועל נפש ועוד מועמד לכנסת".
3 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי בחניכת קו המטרונית החדש בנסיעתו הראשונה בשבת
מרב מיכאלי בחניכת קו המטרונית החדש בנסיעתו הראשונה בשבת
מיכאלי בחיפה, היום
(צילום: יעל אמיר)
עינת פישר לאלו, מנכ"לית שדולת הנשים, הוסיפה כי "הם קוראים לעצמם אוהבי תורה ואוהבי עם ישראל. אבל הם פשוט שונאים ישראלים. וישראליות".
הרב עמיחי אליהו מסר בתגובה: "אני מתקשה לקבל את הצביעות והסטנדרט המוסרי הכפול מיכאלי, שהטיפה נמרצות לאחרים נגד פונדקאות בטיעון שזהו 'סחר בגוף הנשים', אך ברגע שהתאים לה - זנחה את כל העקרונות שהטיפה להם. היא זו שהגדירה פונדקאות כ'סחר' בנשים. לכשעצמי, אני תומך בפונדקאות לזוגות חשוכי ילדים ומתפלל עבורם. כמו בפונדקאות, כמו בשלום, מיכאלי מנסה להציג מצג שווא שנראה יפה תקשורתית אבל בסוף הוא פוגע בחיילים, בלוחמים, באמהות, או בנשים שצריכות לשלם אחר כך בגופן. גם בשבת הסיפור הוא אותו סיפור: מי שישלם בסופו של דבר ביוקר על הצעדים שהיא עושה זו מדינת ישראל ובעיקר הציבור שהשבת יקרה לו".
מיכאלי, נזכיר, הודיעה על הולדת בנה בעזרת פונדקאית באוגוסט 2021, אמרה אז שניסתה להרות בעזרת טיפולי פוריות אך ללא הצלחה. היום בצהריים הגיעה מיכאלי לחנוך את אחת הנסיעות הראשונות של קו המטרונית החדש שנוסע במסלול חלופי בימי שבת ומחבר בין נשר לבית החולים רמב"ם בחיפה. "תחבורה ציבורית בשבת לא צריכה להיות מלחמה בין דתיים לחילונים, יש מקום לכולם ולכולן", אמרה מיכאלי. "הקו הזה עושה מסלול מסוים בימי חול ומסלול אחר בשבת, ולא מתקרב לשכונות דתיות וחרדיות אך מספק שירות הכרחי ומאפשר לחולות ולחולים או למשפחות להגיע לרמב"ם".
ביום שני האחרון דווח כי שב"כ הגביר את האבטחה על מיכאלי בעקבות איומים שקיבלה סביב הבטחתה לקדם רכבת קלה בשבת. שרים שאינם זכאים לשמירה צמודה על-ידי שב"כ מאובטחים לרוב במקרה של התרעות מודיעיניות לפגיעה בהם. בשבועות האחרונים קיבלה השרה מסרים מאיימים ולאחר הערכת מצב שנערכה בשבוע שעבר בשב"כ התקבלה החלטה לאבטח אותה בעזרת מאבטחים מיחידת מגן.