2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד רון חולדאי
יאיר לפיד רון חולדאי
יאחדו כוחות? יאיר לפיד ורון חולדאי
(צילום: קובי קואנקס, יאיר שגיא)
לאור התחזקותן של מפלגות הימין בסקרים, בגוש המרכז-שמאל חוששים כי אם לא יהיה חיבור גדול של כל שחקני הגוש - ייתכן שמפלגה אחת או יותר לא יעברו את אחוז החסימה, ובכך יחזקו את הליכוד. בינתיים, במפלגה הגדולה של הגוש, יש עתיד, מתכננים את המהלכים הבאים לקראת הבחירות.
בחירות 2021 - עדכונים אחרונים ב-ynet: הליכוד לא יערוך פריימריז, נתניהו קיבל 6 שיריונים
גורמים בכירים במפלגתו של לפיד אמרו בשיחות סגורות כי המטרה בבחירות תהיה לשלב כוחות ולגרום לכל מפלגות הגוש, זולת מרצ, לרוץ תחתיו. אפשרות נוספת שעלתה היא ריצה בשתי מפלגות גדולות - האחת בראשות חולדאי, שיוביל גם את מרצ והעבודה, ויאיר לפיד שיוביל את יש עתיד ומפלגתו של עפר שלח.
התזוזות במחנה החלו כבר עם פירוק הממשלה וסדרת העזיבות בכחול לבן. בשונה מהימין, בגוש המרכז-שמאל אומרים כי פרק הזמן הארוך שנותר עד הגשת הרשימות משאיר מרחב תמרון גדול ליוזמות נוספות וגם לצירופים מבחוץ.
2 צפייה בגלריה
ציפי לבני
ציפי לבני
טרם החליטה אם לחזור לפוליטיקה. ציפי לבני
(צילום: רויטרס)
אחד השמות הבולטים שעלו בסבב הזה להצטרפות למרוץ היא ציפי לבני, ממלאת מקום ראש הממשלה לשעבר שכבר נפגשה עם חלק מראשי המפלגות, אולם לא השיבה אם בכוונתה להיכנס בחזרה לחיים הפוליטיים מאחר שככל הנראה טרם החליטה זאת.
סימן שאלה נוסף במחנה מתמקד בהכרעה של בית המשפט בעתירתה של חברת הכנסת מרב מיכאלי, שדורשת לקיים פריימריז לראשות העבודה ולרשימת המפלגה, ולא להשאיר את ההחלטה בידי ועידת המפלגה. הדיון התקיים היום, אך ההכרעה, שתשפיע גם על הדמויות שיצטרפו למפלגה, טרם פורסמה.
בינתיים, ועדת החוקה של הליכוד קבעה שהמפלגה לא תערוך פריימריז גם הפעם, והצעתו של ראש הממשלה לשישה שיריונים מטעמו התקבלה. במקביל, המאבק בין הליכוד למפלגת תקווה חדשה של גדעון סער ממשיך להתחמם: ראש העיר ראשון לציון רז קינסטליך הודיע על תמיכתו בסער, אך אמר שאין בכוונתו להתמודד לכנסת. השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל תקפה הבוקר באולפן ynet את סער ואלקין וכינתה אותם "פוליטיקאים במסכה", כלשונה.
"זה מצטרף לסאגה שאנחנו רואים חדשות לבקרים. עוד מפלגה ועוד מפלגה, ועוד אנשים שמצטרפים", אמרה גמליאל. "זה מבורך שלמערכת הפוליטית מגיעים כוחות חדשים בכל פעם מחדש. יחד עם זאת, הפרזנטור שנוצל, גנץ, מתמסמס ונעלם".