עוד לפני השוד האלים והמזעזע שעברו אשתו וילדיו בביתם בפרבר של אמסטרדם, ערן זהבי שיתף כבר תקופה ארוכה את סביבתו הקרובה בהרהוריו לגבי המשך דרכו באיינדהובן, בה הוא מחזיק בחוזה לעונה נוספת בשכר של 2.5 מיליון אירו. הטראומה שעברה המשפחה מצטרפת להתלבטויות המקצועיות, והיא רק מחזקת את האפשרות שהכוכב יעזוב את הולנד.
חלוץ נבחרת ישראל אמנם כבש עשרה שערי ליגה העונה, שני רק לדולין מאלן עם שמונה יותר, ועוד שישה במסגרת האירופית, אך בשיחות שקיים בשבועות האחרונים, הוא לגמרי לא סגור על כך שימשיך. באופן טבעי בהקשר של זהבי, שוב עולה האפשרות שיחזור לארץ, אבל עדיין לא ברור מה הכיוון שלו.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי
(צילום: עוז מועלם)
לפני שחתם בפ.ס.וו בקיץ שעבר, ואחרי שוויתר על הכסף הגדול בסין, החלוץ היה זמין לקבל פנייה מהאקסית מכבי ת"א, אך למעט גישושים לא היו שיחות של ממש לגבי אפשרות של איחוד מחודש. ואז הגיעה ההצעה המפתה מאיינדהובן, שהתאימה לכל הרצונות והדרישות של זהבי: שכר גבוה, מועדון מפואר שהולך על כל התארים, אתגר גדול, הבטחה להיות שחקן מרכזי בקבוצה, ואפילו מאמן (רוג'ר שמידט) שמכיר אותו מסין ומחזיק ממנו מאוד.

סימן לבאות

אחרי פתיחת עונה קשה, שכללה הידבקות בקורונה ותקופת היעדרות ממושכת, ביקורות בתקשורת המקומית וטענות על מתיחות עם הכוכבים הצעירים של הקבוצה, זהבי שקל כבר אז את המשך דרכו שם, אבל מהר מאוד הגיעה ההתאוששות הגדולה – והישראלי הפך לאחד השחקנים החשובים באיינדהובן.
דווקא שלשום, אחרי שהמאמן החליט לספסל אותו במשחק הליגה מול וילם, זהבי היה מופתע ומאוכזב מאוד – וזה עוד לפני שקיבל את אותה שיחת טלפון מצמררת מאשתו על השוד.
משפחת זהבי כבר נמצאת בדיונים עם מקורביה לגבי העונה הבאה, כאשר האישה שי שותפה מלאה בקבלת ההחלטה. האופציות הן הישארות בהולנד או עזיבה מיידית, כולל ויתור על שני משחקי סיום העונה, באישור של המועדון.
זהבי אמור להחליט היום אם לשוב בימים הקרובים ארצה או לחכות עד יום שני, אחרי תום הליגה, בהתאם לתוכנית המקורית שלו. יש לציין שמדובר בשני משחקים קריטיים עבור פ.ס.וו, ששווים עבורה לא מעט כסף, מאחר שאם תסיים במקום השני בקרב הצמוד עם אלקמאר, היא תקבל את הכרטיס למוקדמות ליגת האלופות, אחרת תשחק רק בליגת האזורית החדשה.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
הופתע כשסופסל. ערן זהבי במדי איינדהובן
(צילום: רויטרס)
כאמור, עוד לפני השוד וההחלטה לספסל אותו במשחק מול וילם זהבי שקל את צעדיו, ולכן ייתכן מאוד כי האירוע המטלטל יוביל לעזיבה בסופו של דבר, אך עדיין ישנם שני פרמטרים חשובים שעשויים להשאיר אותו: חוזה מובטח בשכר גבוה של 2.5 מיליון אירו ואפשרות סבירה לשחק בשלב הבתים של ליגת האלופות.

הצהובים מפנטזים

אם יחליט לסיים את הפרק ההולנדי, אוהדי מכבי ת"א יוכלו להתחיל לפנטז על קאמבק של הכוכב הגדול, אבל בינתיים לא יותר מכך. שחקנים בקבוצה כבר הספיקו לשוחח עם החלוץ ביממה האחרונה ואף העריכו כי זהבי ירצה לחזור ללבוש את המדים הצהובים, אך מדובר בדיוק באותן השערות של הקיץ שעבר, ולא מן הנמנע שהוא יקבל הצעות נוספות מאירופה. כרגע אין כל החלטה עקרונית של זהבי לשוב לכדורגל הישראלי, כאשר צריך לזכור שבמקרה כזה הוא ייאלץ לוותר על סכומי כסף גדולים, גם בהשוואה למה שהוא מרוויח כיום בהולנד. במקרה הטוב, הוא יוכל לקבל הצעה בסדר גודל של כמיליון דולר ממכבי ת"א, שעדיין מתמודדת עם מגבלות הפייר־פליי. מצד שני, ייתכן שדווקא אובדן האליפות המסתמן והאכזבה של האוהדים מהסגל האפור יחסית ונטול הכוכבים יאיצו את הבעלים לפתוח את הארנק ולנסות לבצע מהלך גדול.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי במדי מכבי תל אביב
ערן זהבי במדי מכבי תל אביב
ערן זהבי במדי מכבי תל אביב
(צילום: עוז מועלם)
השאלה היא אם זהבי, שיודע היטב איך נראו העונות האחרונות של שחקנים שחזרו מקריירות גדולות בחו"ל, כמו יוסי בניון, איל ברקוביץ' וחיים רביבו, לא יחשוש מצעד כזה.

בקהאם מחכה

כאמור, אם יודיע שיעזוב את הולנד, עשויות לזרום הצעות ממקומות שונים, כאשר אחת האפשרויות שנשקלו על ידי משפחת זהבי הייתה מעבר ל־MLS בארה"ב. שתי קבוצות שם כבר הגישו בעבר הצעות רשמיות, אינטר מיאמי של דייויד בקהאם ופ.צ לוס־אנג'לס – אחד המועדונים המובילים בכדורגל האמריקאי. כך או כך, מה שעומד במרכז השיקולים של זהבי זה בחירה במועדון צמרת שמתמודד על תארים, ובו יהיה ציר מרכזי. "אני צריך לעבור את הימים הקשים האלה, ואז אקבל החלטה לגבי עתידי", אמר אתמול זהבי לחבריו.