המקרה המזעזע שעברה אתמול משפחתו של ערן זהבי, שנשדדה באיומים בביתה בהולנד, רחוק למרבה הצער מלהיות נדיר. בשנים האחרונות, מספר האירועים שבהם פורצים סימנו את בתי היוקרה של כוכבי הכדורגל עלה, והם אפילו לא מחכים לזמן משחקים כדי לעשות זאת.
התופעה בולטת מאוד באנגליה, אבל גם באיטליה נרשמו מקרים רבים בעשור החולף, וצרפת הפכה גם היא למוקד לאירועים כאלה.
6 צפייה בגלריה
די מריה יורד מהמגרש בליווי פוצ'טינו אחרי שנודע דבר השוד בביתו
די מריה יורד מהמגרש בליווי פוצ'טינו אחרי שנודע דבר השוד בביתו
די מריה יורד מהמגרש בליווי פוצ'טינו אחרי שנודע דבר השוד בביתו
(צילום: גטי אימג'ס)
6 צפייה בגלריה
זהבי מחוץ לביתו אחרי השוד האלים שעברה משפחתו
זהבי מחוץ לביתו אחרי השוד האלים שעברה משפחתו
זהבי מחוץ לביתו אחרי השוד האלים שעברה משפחתו
(צילום: Inter Visual Studio)
מקרי השוד לא זרים גם לישראלים. ביולי 2019 שחקן העבר רוני רוזנטל הותקף בביתו בלונדון, כאשר שישה פורצים חמושים בסכינים ובמצ'טות חדרו למקום, היכו את רוזנטל ויצאו עם שלל גדול. לאחר מספר חודשים סיפר ליאור רפאלוב כי ביתו בבלגיה נפרץ כאשר איש לא שהה במקום.
מחוץ לזווית הישראלית, זכור במיוחד במקרה שהתרחש במרץ, כאשר מאמן פ.ס.ז' מאוריסיו פוצ'טינו החליף במפתיע את אנחל די מריה, אחד השחקנים החשובים שלו, כשהקבוצה נאבקה במשחק קריטי מול נאנט. רק בסיום המשחק התבררה הסיבה: המנהל המקצועי לאונרדו קיבל את החדשות ששודדים פרצו לביתו של הארגנטינאי בזמן שאשתו ובנותיו שהו בו. הוא מיהר להודיע על כך למאמן, שבישר לדי מריה. הקשר ההמום עזב מיידית את האצטדיון כשהוא ממרר בבכי.
6 צפייה בגלריה
הותקף בביתו. רוני רוזנטל
הותקף בביתו. רוני רוזנטל
הותקף בביתו. רוני רוזנטל
(צילום: ראובן שוורץ)
מאוחר יותר התברר כי בנות המשפחה שהו בקומה העליונה בבית, בעוד הפורצים פעלו בקומה הראשונה ולא נתקלו בהן - אבל מדובר בטראומה רצינית למשפחה שממשיכה לסבול מאיומים: לפני שש שנים, כשדי מריה שיחק במנצ'סטר יונייטד, חמושים ניסו לפרוץ לביתו בזמן ארוחת הערב, אך נמלטו בגלל האזעקה. ועוד לא סיימנו: בזמן הפריצה במשחק מול נאנט, שודדים הגיעו גם לבית הוריו של בלם פ.ס.ז' מרקיניוס, שדיווח כי "איש לא נפגע".

מרוני ועד למפארד

שבוע לפני כן, פורצים רעולי פנים חדרו לביתו של שוער אברטון רובין אולסן ואיימו עליו ועל משפחתו במצ'טה. אחד מהם החזיק את אשתו, את בתו בת החמש ואת בנו בן השנתיים של השוודי כבני ערובה, בזמן שהשני אילץ את אולסן למסור לו תכשיטים וחפצים יקרים.
כפי שדווח לפני כשמונה חודשים באנגליה, לאחר פריצה לביתו של קשר ליברפול פאביניו, כנופיות שונות רואות את הכדורגלנים כמטרות נוחות, בעיקר באזור ליברפול ומנצ'סטר. כאמור, מדובר במקרי שוד רבים שהצטברו בכדורגל האנגלי בעשור החולף, כאשר בין הקורבנות היו שמות כמו וויין רוני, רוברטו פירמינו, רומלו לוקאקו, סאדיו מאנה, פרנק למפארד ודניאל סטארידג' שכלבו נגנב.
6 צפייה בגלריה
פאביניו חוגג
פאביניו חוגג
לשניהם פרצו. מאנה ופאביניו
(צילום: AFP)
בשנה שעברה דלה עלי, שחקנה של טוטנהאם, שיחק בביתו סנוקר עם חברתו, אחיו ובת זוגו – אחרי שהארבעה החליטו להתגורר יחד במהלך הסגר שהוטל אז על לונדון - כאשר שני רעולי פנים פרצו למקום. השניים היכו את השחקן, איימו על הנוכחים בסכין ולקחו את חפצי הערך שלהם.
ולא מדובר רק בפריצות: אחד המקרים המפורסמים הגיע ב-‭,2019‬ כאשר שודדים איימו בסכין ברחוב על שחקני ארסנל באותה תקופה, מסוט אוזיל וסיאד קולשינאץ, אך הבוסני נלחם בהם והבריח אותם. בשאר הפעמים השחקנים לא רצו לסכן את עצמם או את משפחותיהם, והם ויתרו במהירות על התכשיטים והשעונים היוקרתיים - שאותם הם יכולים להחליף די בקלות.‬

גם בזמן הלוויה

כאמור, גם בצרפת העניין עלה על סדר היום, וראינו מקרים דומים באיטליה - כשהמדינה הזדעזעה מכך שבמהלך הלווייתו של פאולו רוסי האגדי בדצמבר, פושעים פרצו לביתו. בחודש שעבר שלושה גנבים פרצו לביתו של שחקן רומא כריס סמולינג בשעת בוקר מוקדמת, כאשר הבלם האנגלי שהה במקום עם אשתו, בנו בן השנתיים ובני משפחה נוספים שהגיעו לבקר אותו. סמולינג אולץ באיומי אקדח לפתוח את הכספת, ומסר לשודדים שעונים ותכשיטים בשווי אלפי יורו ששמר שם. סמולינג הודה לאחר מכן כי הוא ומשפחתו נותרו "מזועזעים ביותר" בעקבות האירוע.
באמצע העשור הקודם התרחש בנאפולי גל מקרי שוד של שחקני הקבוצה, בו אופנוענים חמושים רעולי פנים נהגו לעצור את מכוניותיהם. אחד השודדים אפילו אמר ללורנצו איניסינייה לפני שברח: "תקדיש לי שער במשחק הבא".
6 צפייה בגלריה
חולצת נבחרת איטליה על הארון של פאולו רוסי
חולצת נבחרת איטליה על הארון של פאולו רוסי
ביתו נפרץ בזמן הלוויה. חולצת נבחרת איטליה על הארון של פאולו רוסי
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
רומלו לוקאקו מול כריס סמולינג
רומלו לוקאקו מול כריס סמולינג
אירוע טראומתי. כריס סמולינג מול רומלו לוקאקו, שביתו נפרץ באנגליה
(צילום: AP)
בדרום אמריקה ובאפריקה המצב מפחיד עוד יותר, עם סיפורים לא מעטים על חטיפת קרובי משפחה של כדורגלנים בשביל כופר. לפני שנתיים בניגריה, למשל, חוטפים חמושים החזיקו במשך שישה ימים באמו של חלוץ בורדו סמואל קאלו, ששילם כ-‭150‬ אלף דולר עבור שחרורה. רק תחשבו על האימה שעברו הקשר הניגרי ג'ון אובי מיקל ומשפחתו, אחרי שאביו נחטף פעמיים לצורכי כופר במהלך השנים.‬
ויש גם את האירוע החריג שקיבלנו ב-‭2016‬ במקסיקו: חלוץ הנבחרת אלן פולידו נחטף ממכוניתו יחד עם בת זוגו. הוא הצליח להימלט אחרי יומיים. הכוכבים הגדולים בעולם כבר מתחילים להבין שההצלחה עלולה למשוך צד אפל אליה.‬