דרמת הזכייה של לינוי אשרם במדליית הזהב האולימפית בהתעמלות אמנותית בטוקיו, אחרי שסיימה לפני הפייבוריטית למקום הראשון, דינה אברינה, ממשיכה להעסיק את רוסיה, ואפילו הגיעה עד לנשיא ולדימיר פוטין.
"השאלה היא מי מנהל את התאחדות ההתעמלות הבינלאומית, והאם תחת הנחייתם השיפוט לא עמד בסטנדרטים של התנועה האולימפית", אמר הנשיא הרוסי בשיחה עם נשיאת איגוד ההתעמלות הרוסי, אירינה וינר-אוסמנובה, שבעצמה מתחה ביקורת חריפה בעבר על השופטים, ואף אמרה כי המשחקים הפכו לפוליטיים.
2 צפייה בגלריה
ולדימיר פוטין, לינוי אשרם
ולדימיר פוטין, לינוי אשרם
ולדימיר פוטין ולינוי אשרם
(צילומים: AP, AFP)
פוטין לא עצר שם, והוסיף: "אני מאמין שיהיו לך שיחות נוספות בנושא עם שר הספורט ונשיא הוועד האולימפי המקומי. כולנו היינו מאוד אמוציונליים לגבי מה שקרה, והסימפטיה שלנו היא עם המתעמלות הרוסיות".
"זה לא מטריד רק את ענף ההתעמלות האמנותית. אנחנו רוצים שהכל יתנהל כמו שצריך בכל ענפי הספורט והארגונים, וגם שהשיפוט יהיה כמו שצריך. בכל זאת, זה לא איזה תרגיל צבאי", סיכם פוטין.
2 צפייה בגלריה
דינה אברינה
דינה אברינה
דינה אברינה
(צילום: AFP)
כזכור, מיד לאחר הזכייה של אשרם היה זעם גדול כלפי השופטות וכן כלפי המתעמלת הישראלית בטענה כי בתרגיל הסרט ביצעה לא מעט טעויות, אבל עדיין קיבלה ציון גבוה יחסית (23.300) ובעקבות כך אברינה, שהייתה ראויה לעקוף אותה ולזכות לזהב, נשארה רק במקום השני.