עלה התאנה

אוחנה נעלב מאייל סגל נחיתת האונס של אלי אוחנה בכיסא הברברן הייתה יותר מצפויה. אחרי קריירת אימון מג'עג'עת וגיחה מביכה בפוליטיקה, הפך הקשקשן למשרתם של שני אדונים. כשאלי טביב ומשה חוגג הסתבכו, הוא הוכרז כראש הפירמידה בבית"ר ירושלים, וגם זה נגמר בחושך מצרים. אז עכשיו הוא שוב יכול ללקק לחבריו מההתאחדות, ולעסוק בחשבונאות מהזן הנחות. מדיבורים אין פיטורים.
לכל הטורים של עמיר פלג:
תוכנית סיכום המחזור במוצ"ש. באולפן מתפתח דיון סביב ידיעה שלפיה רן קוז'וק, המאמן הזמני במכבי נתניה, קיבל הבטחה מהבעלים שימשיך בתפקיד עד סוף העונה. פייק ניוז. קוז'וק עצמו נשאל על כך כמה דקות קודם, ואמר: "אם זה ודאי, אז ברוך השם". עבור דודו "הצנון" אוואט ואלי "הפלופ" אוחנה זה הספיק, ומכאן ואילך שניהם הסתמכו על בת הקול מהשמיים.
5 צפייה בגלריה
איור לטור של עמיר פלג, אלי אוחנה
איור לטור של עמיר פלג, אלי אוחנה
הפנקסן מבית וגן, אוחנה
(איור: אופיר בגון)
"בעיניי זה גם טעות של אייל סגל, להבטיח למאמן, שהוא יאמן עד סוף העונה זה בלתי אפשרי", הצית אוואט את האש. "למה לא?" תמהה המנחה שרון פרי. "כי אם הוא יפסיד שלושה־ארבעה משחקים ברציפות אז הוא משאיר אותו?" חידד בלגלוג אוחנה, ועבר לנזיפה: "סייג לחוכמה לפעמים שתיקה, ואני אומר את זה גם לסגל... למה להגיד לו עד סוף העונה?... את שמעת שמינו מאמן בתחילת העונה ואמרו הוא יישאר עד סוף העונה? לא. לגבי אייל סגל, סייג לחוכמה שתיקה. תשתוק לפעמים, אייל". רק אז, אחרי שלוש תביעות השתקה, אוחנה נראה מבסוט חלאס מעצמו והשתתק.
סגל, אגב, לא נתן הבטחה כזו לקוז'וק מעולם, אבל מה אכפת לנפל מטדי? הוא החליט להטיל עליו סייגים, ואפילו לא סייג. בעלי מכבי נתניה צפה בשידור וביקש להגיב מיד, בקולו, אבל כלבי השמירה של השפן באולפן הציעו לו לשלוח רק תגובה בכתב. סייג לחוצפה השתקה.
סגל הוא ממש לא חלק מהקליקה שמנהלת את הענף ומתמחה בקומבינות. אפשר לומר שהוא האנטיתזה לבוגר כלא חרמון, ג'קי בן־זקן, שאוחנה היה פרשן הבית בתחנת הרדיו שלו. אז למה לנוכלים עם קבלות שמעסיקים אותו הוא מחניף זה ברור, אך מדוע לאנשים הגונים הוא מטיף?
5 צפייה בגלריה
אייל סגל
אייל סגל
לא בקליקת הקומבינות, אייל סגל
(צילום: ראובן שוורץ)
את התשובה ניתן אולי למצוא בראיון שהעניק סגל לפני כשנה וחצי, בו נשאל על הודעת בית"ר ירושלים לפיה משה חוגג יזוז הצידה, ואוחנה יתפוס פיקוד. "אנחנו יודעים טוב מאוד מי המנהל המקצועי בבית"ר, ואני חושב שאוחנה הוא עלה תאנה", אמר אז סגל, הרבה לפני בוא השלכת, ולא ידע שיהיו לכך השלכות. אוחנה כנראה נעלב, ועכשיו הכל מובן מאליו.
האם סגל צדק כשכינה אותו "עלה תאנה"? ברור שלא. חודשים ספורים אחר כך מינה אוחנה את שרון מימר למאמן (עד תום העונה!), וגילה שחוגג החתים מעל ראשו את יוסי אבוקסיס. כלומר הביטוי "עלה תאנה" היה מחמאה אדירה. אם כבר, עלה נידף.

הביזיון

התאחדות השוביניזם ונבחרת הקירל בזמן שהעולם כולו מתמרק לקראת המונדיאל, הנבחרת שלנו מתלבשת על משחק ידידות עם זמביה, ובהתאחדות השיקו קולקציה חדשה של מדים לאומיים. כדוגמני קידום המכירות לקהל משמשים שלושה – אלי דסה, ליאל עבדה ושון וייסמן, ויש גם "גזרה ייעודית לנבחרות הנשים", שאותה נבחרה לדגמן רק סקוררית אחת - נועה קירל, שזה כמו "שלושה בנות".
"סגל שלם של נבחרת, כולל אחת השחקניות הישראליות הכי טובות בכל הזמנים, שיא של לגיונריות בחו"ל, אבל ההתאחדות? מבחינתה רק הגברים ידגמנו את המדים החדשים, והאישה היחידה שתדגמן בכלל לא שחקנית כדורגל", הגיבה בטוויטר אוהדת בשם שי לילה, וסיכמה: "לא מפתיע כשזה בא מגוף שמפלה במשך שנים את הענף". כל מילה בסלע, שלא לדבר על הגוף שהשתוקק להלביש במדים האלה את עומר אצילי.

5 צפייה בגלריה
נועה קירל
נועה קירל
הסקוררית החדשה של הנבחרת, נועה קירל
(צילום: מוטי קמחי)
ואם כבר שימוש בידוענים כפרזנטורים, למה לא לקחת צעד קדימה? מעכשיו, אחרי כל ישיבת הנהלה בהשתתפות עסקנים כרסתנים, תפרסם ההתאחדות תמונות של השולחן העמוס בבורקס וברוגלעך, שאליו מסובין דוגמנים וזמרים מצודדים. והכי חשוב, שבמקום צילום של היו"ר אורן חסון, ישימו תמונה של עדן חסון. זה בטח יוסיף לנראות, ובעיקר לאמינות.

המתנפץ

חלון הבלהות של גודס "קבלת ההחלטות שלנו הייתה לא טובה. זה קורה בחלונות, כששחקנים לא מכירים אחד את השני יותר מדי", חירטט כהרגלו גיא גודס, אחרי ההפסד הביתי לסלובניה. "החלטות לא טובות בסוף, יש לנו נבחרת די חדשה מבחינת הגארדים", תירץ אחרי עוד החלקה מול מעצמת הסקי שוודיה. במילים אחרות: האחריות לביזיונות שחירבו שני קמפיינים במכה אחת, ממנו והלאה.
שבעה הפסדים בשמונה משחקים רשם גודס ביורובאסקט ובמוקדמות הגביע העולמי, מול נבחרות לא ממש נחשבות שגם הן, כמה מוזר, שיחקו בהרכבים חסרים ובשיטת החלונות. אז למה רק אצלנו מערכת Windows 22 קרסה?
"כל שחקני הנבחרת מאוד רוצים להיות חלק מהחלונות האלה", הצהיר גודס כשהוצג לפני שנה. "יהיה לי הרבה יותר קל להיכנס בדלת הזו, בשל הכימיה שנוצרה בין הוותיקים לצעירים", התלהב אז מהמולקולות שלו. "כימיה בשלושה ימים זה בלתי אפשרי ליצור", הוא התבכיין השבוע, ואם כך נשאלת השאלה: בשביל מה צריך מאמן?
5 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל גיא גודס
מאמן נבחרת ישראל גיא גודס
עבירה עם חלון, גיא גודס
(צילום: עוז מועלם)
ביהירות שלו, שרשרת הנפילות ממש לא פגעה. "עם הרזומה שלי אני יכול לאמן היום כל קבוצה בעולם", אמר בינואר האחרון, ועם אגו נפוח כזה, באמת קשה לצאת מהדלת שדרכה נכנס. אבל למה שלא יסתפק בחולון, ויפסיק לחלטר בחלון?
את השיא באובדן העשתונות קשה לשכוח: זה היה במוקדמות גביע העולם ביוני בפולין. ישראל הוליכה 75:78, אבל איש לא ביצע עבירה, הפולנים קלעו שלשה שתי שניות לסיום וניצחו בהארכה. בלי קשר לחלון, זו עבירה עם קלון.
"לא הגיוני לשחק ב־2022 באולם כזה ובתנאי חום כאלה, כולם הזיעו כמו חזירים", נתלה אז גודס בתירוץ חזירי. וברור, גם פה החלונות אשמים.

התועמלנים

קופמן וזהבי מריצים חבר הודעת הפרידה של ניקולה וויצ'יץ' ממכבי ת"א הטריפה את המערכת גם בהרצליה. הנה, כך נשמע הדיון באולפן, אך קודם חשוב להבהיר: לא לזה מתכוונים בערוץ כשהם מדברים על הלהיט החדש: "5 חבר'ה".
"אני לא נכנס למרכיבים האישיים של ניקולה ולסיבות", אמר רון קופמן. "אני רק חושב שאם מחפשים מחליף, יושב פה אחד, מכביסט לא פחות משמעון מזרחי".
רז זהבי: "מה שאתה אומר פה, צביקה שרף יכול לעשות את התפקיד".
קופמן: "אני חושב שצביקה יכול לעשות את העבודה, אפילו טוב יותר. הוא גם מאמן, גם מנהל מקצועי, וגם מכביסט 70 שנה".
בגילוי נאות לא היה צורך, כי ליד השולחן ישב החבר שרף בן ה־70. הוא עצמו הקפיד לציין כי דייויד בלאט לא ממלא את הפונקציה של וויצ'יץ', ושהמהלך "יוצר בעיה". אז אחרי סמול־טוק שלא קידם דבר, זהבי ניגש היישר למגעים: "צביקה, אני רוצה לסיים את הנושא ב'כן ולא'. משא ומתן, מציעים לך, אתה רוצה את התפקיד? אתה ערוך, אתה מוכן?"
קופמן: "מה זה ערוך? הוא יכול להיכנס עוד שעה".
שרף: "שידברו איתי, מי שידבר איתי, יקבל תשובות".
זהבי: "זאת אומרת אתה לא פוסל את זה"
קופמן: "בוא אני אהיה הסוכן שלו, אוקיי?"
זהבי: "הוא לא פוסל?"
קופמן: "הוא לא פוסל".
5 צפייה בגלריה
גודס ושרף
גודס ושרף
קטש כתש אותו, צביקה שרף
(צילום: ראובן שוורץ)
זהבי מסכם: "הוא לא פוסל את זה על הסף".
ברור שלא, הפוסל במו"מו פוסל. עם זאת, חוזה לא נחתם באולפן. אפילו לא עד תום העונה. מה שמאפשר לבחון כמה מהנושאים שלא נדונו, כמו למשל הפעם האחרונה בה שרף אימן בליגת העל, לפני ארבע שנים, ופוטר ממכבי ראשל"צ אחרי פתיחת עונה נוראית.
האם הוא "מכביסט לא פחות ממזרחי?" את זה כנראה לא נדע עד ששמעון ילך בדרכו של צביקה, ויתמנה ליו"ר הפועל ירושלים והפועל ת"א. אבל ישנה עוד סוגיה קריטית כשמדובר במנהל מקצועי – היחסים עם המאמן, וכדאי להיזכר בשיתוף הפעולה האחרון בין השניים ב־2007, כאשר שרף כיהן כמנכ"ל ועודד קטש אימן.
שלא נדע מצרות. מכבי ת"א התרסקה, המאמן נאלץ לעזוב, במקומו מונה המנכ"ל, וכך סיפר קטש מעט אחר־כך: "עשיתי טעויות, ואחת מהן הייתה שאיפשרתי לצביקה להיות מנג'ר מקצועי... הבן אדם שכב עליי, לא יכולתי לעבוד ככה... החומר שאני מעביר באימון אחד, צביקה לא העביר לי כמאמן במשך ארבע שנים"... ולא רק באימוניו של שרף הטיל קטש דופי, אלא גם באמינותו, אבל מאז הייתה התפתלות והתנצלות, שהעידה גם על אמינות המאמן.
והיום? שרף מת לחזור למגרש, והסחבקים מערוץ ההידברות עושים הכל כדי לעזור. מי יודע, אחרי התוכנית אולי הם אפילו התגודדו, שילבו ידיים, וצעקו: יש מכבי, יש חברים.

מילה זו מילה

"אלונה שם על השמרים, היא כל יום באימונים" איל ברקוביץ' לא קופא על המשמר