התקציר באדיבות תאגיד כאן 11
זהו, המונדיאליטו מאחורינו. חלק משחקני נבחרת הנוער חברו כבר לצעירה במשימה הקרובה ביורו, אחד מהם יצטרף עוד קודם לבוגרת – והיתר יתחילו לחפש את דרכם בעונה הבאה. כשתתחיל העונה החדשה, רבים מהם ייאלצו להיאבק על דקות משחק בליגת העל, או יישלחו להשתפשפות בליגה הלאומית, ובעיקר יגלו שגם אחרי המסע המופלא – החיים בכדורגל הישראלי אינם פשוטים ומלאים אתגרים מורכבים. זה מה שמצפה להם.
מסע הקסם במונדיאליטו - כתבות נוספות
מבחן הקבוצות. שחקני נבחרת הנוער והמאמן אופיר חיים יחזרו ארצה ביום רביעי בבוקר, ואחרי שיתעוררו מחלום המונדיאליטו הם ינחתו לקרקע המציאות, שעבור חלק מהם לא תהיה רכה במיוחד. השאלה היא מי מהם יוכל לנצל את המומנטום כדי לעשות קפיצת מדרגה בליגה, כמו במקרה אוסקר גלוך אחרי אליפות אירופה. השחקנים הוכיחו באליפות העולם שניתן לסמוך עליהם, אבל למרות כל התשבחות, מיו"ר ההתאחדות שינו זוארץ ומטה, האנשים שמנהלים את הכדורגל הישראלי בונים כרגע על מתאזרחים ומעוניינים להגדיל את מספר הזרים לשבעה.
3 צפייה בגלריה
נבחרת הנוער
נבחרת הנוער
השחקנים שעשו היסטוריה. יקבלו דקות בליגת העל?
(צילום: AP Photo/Gustavo Garello)
דור תורג'מן, שקיבל 159 דקות בלבד בעונה שעברה, החליט להילחם על מקומו במכבי ת"א וחתם על חוזה לארבע עונות. רוי רביבו חוזר לקריית שלום וצפוי להיאבק על מקומו בהרכב מול אופיר דודזאדה. סתיו למקין מחזיק בסעיף יציאה של 750 אלף יורו בלבד מהפועל ת"א וקיבל כבר הצעה ממועדון ענק בפולין. אור ישראלוב ואל-ים קנצפולסקי ימשיכו להיות שחקנים מרכזיים בוולפסון, ותומר צרפתי יהיה השוער השני של איתמר ניצן במכבי נתניה. יתר השחקנים, למעט תאי עבד שעולה לקבוצת המילואים של איינדהובן, ינסו לקושש דקות פה ושם. איליי מדמון חוזר מבית"ר ירושלים להפועל באר-שבע, אבל אין לו שם מקום בהרכב. לעילי פיינגולד אין חוזה לעונה הבאה ובכל מקרה היה מתקשה לקבל דקות במכבי חיפה. היכולת של אחמד סלמן תתקשה להעניק לו עמדת מפתח במכבי נתניה. ענאן חלאילי ייצא כנראה עם מכבי חיפה למחנה האימונים בחו"ל, אבל יושאל כנראה בהמשך, ודווקא לחמזה שיבלי יש אופק. עומר סניור ימשיך לקבל את דקות המשחק המעטות שלו בהפועל ת"א.
מבחן הנבחרת הצעירה. רוב שחקני הסגל יגיע בסופו של דבר לנבחרת הצעירה, ויש בכך יתרון עצום כי הם עברו קילומטראז' של עשרות משחקים בינלאומיים בכל המסגרות וצברו ניסיון מקצועי ומנטלי. כבר לא רק שחקני ליגה סבירים שמקבלים זימון לפי הכושר הנוכחי, אלא כאלו שהוכנו על מנת להיות שחקני נבחרות, עם מסלול שיוביל לפי ההערכה בהתאחדות לפחות חמישה מהם עד לנבחרת הבוגרת.
3 צפייה בגלריה
ענאן חלאילי
ענאן חלאילי
בסגל של מכבי חיפה, אבל יושאל כנראה בהמשך. חלאילי
(צילום: Luis ROBAYO / AFP)
כבר עתה מיועדים שלושה שחקנים לפתוח בהרכב הנבחרת הצעירה ביורו, שייפתח ביום רביעי הבא: סתיו למקין, דור תורג'מן ורוי רביבו. לגיא לוזון יש סגל קצר, וזו הסיבה שהוקפצו מארגנטינה עוד שני שחקנים שלא היו אמורים להיות חלק מהנבחרת, ישראלוב וצרפתי. רביבו יהיה חלק מהנבחרת הבוגרת בשני המשחקים הקרובים, בגלל בעיית פציעות של המגינים השמאליים, ואחר כך יחבור לצעירה כמחליפו של דורון ליידנר הפצוע. ההצלחה של נבחרת הנוער העלתה את רף הציפיות מהצעירה, שתשחק בבית המוקדם מול גרמניה, אנגליה וצ'כיה, וזו הסיבה שלוזון ביקש לקבל את השחקנים האלה מוקדם יותר, למרות שהם יגיעו סחוטים פיזית ומנטלית אחרי הפיק הגדול ביותר בקריירה שלהם.
מבחן המאמן. אופיר חיים מסיים בימים אלה את חוזהו, אבל בהתאחדות לא מתכוונים לוותר עליו כל כך מהר. אחת האופציות היא להקפיץ אותו עם סיום היורו לעמדת מאמן הנבחרת הצעירה במקום לוזון, שהגיע למשימה חד-פעמית ולא מתכוון להישאר. הכוונה היא שחיים יעלה כיתה יחד עם השחקנים שאיתם הגיע לגמר אירופי וחצי גמר עולמי.
3 צפייה בגלריה
אופיר חיים
אופיר חיים
השכר שלו נמוך מזה של מאמן בליגה הלאומית. חיים
(צילום: AP Photo/Gustavo Garello)
גם אחרי ששודרג בקיץ שעבר בזכות ההצלחה באליפות אירופה, השכר שלו נמוך מזה של מאמן בליגה הלאומית ועומד על כ-15 אלף שקל בלבד. על מנת להשאיר את חיים יצטרכו לשדרג את שכרו שוב, אבל הבעיה היא שההתאחדות פועלת לפי קריטריונים ציבוריים ואין באפשרותה לעשות זאת כמו במקרה של בעלות פרטית על מועדון. חיים מבחינתו היה רוצה להישאר בהתאחדות לתקופה ארוכה. הוא קיבל לאחרונה הצעות מליגת העל בזכות ההצלחה עם נבחרת הנוער, אבל אין סיכוי שיעזוב את ההתאחדות אם לא מדובר באחת משלוש הקבוצות הגדולות. אם חיים יישאר עם נבחרת הנוער, הוא יקבל לידיו שנתונים פחות מוכשרים מאלו שאימן בשנתיים האחרונות, כאלו שכשלו בעלייה לאליפות אירופה למרות שקיבלו הגרלות נוחות מול נבחרות חלשות יחסית.