קוקו גוף בכושר אדיר והלילה (בין חמישי לשישי) הריצה הנהדרת שלה סידרה לה הופעה ראשונה בקריירה בגמר אליפות ארה"ב. האמריקאית בת ה-19 גברה 4:6, 5:7 על קרולינה מוחובה (10 בעולם) - הניצחון ה-11 ברציפות שלה וה-17 מתוך 18 משחקיה האחרונים בסבב. היא תפגוש בקרב על התואר את ארינה סבאלנקה (2), שגברה על מדיסון קיז (17) אחרי מותחן ענק של 6:0, 6:7 (1), 6:7 (5).
"היה כל-כך רועש, חלק מהנקודות שלי התקבלו בעוצמות אדירות", סיפרה גוף, המדורגת 6 בעולם, בסיום הערב המרגש מבחינתה. "האמת, אני מקווה שהאוזניים שלי יהיו בסדר. גדלתי על הטורניר הזה, אז מבחינתי זה אומר הרבה להיות בגמר".
7 צפייה בגלריה
קוקו גוף
קוקו גוף
בטירוף שלה. גוף
(צילום: ELSA / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
7 צפייה בגלריה
קוקו גוף
קוקו גוף
גמר גראנד סלאם שני בקריירה. גוף
(צילום: Geoff Burke-USA TODAY Sports)
7 צפייה בגלריה
מוחובה מתוסכלת
מוחובה מתוסכלת
לא הפעם. מוחובה
(צילום: REUTERS/Mike Segar)
עוד לפני ארבע שנים, כשהייתה בת 15, קראו לה "היורשת של סרינה וויליאמס", מאז היא התדרדרה בדירוג, התקמבקה והצליחה להעפיל לגראנד סלאם אחד בקריירה, אשתקד ברולאן גארוס, בו גם נוצחה. כעת היא נמצאת בכושר הטוב ביותר בחייה ותהיה השחקנית הצעירה ביותר שמופיעה בגמר הפלאשינג מדו מאז סרינה וויליאמס ב-1999.
הטאלנטית הצעירה שלטה לחלוטין במערכה הראשונה והוליכה כבר 3:5 בשנייה, כשהיא מגישה לניצחון במשחק כולו. היא פספסה נקודת משחק, ראתה את הצ'כית חוזרת ל-5:5, אבל התעשתה בזמן המתאים והצליחה שוב לשבור את יריבתה במשחקון ה-12. גוף תחפש להיות האמריקאית הרביעית בלבד במאה הנוכחית שזוכה בטורניר, אחרי סרינה, ונוס וויליאמס וסלואן סטיבנס.
במשחק השני של הערב, סבאלנקה שרדה מותחן ענק של שלוש מערכות. היא אמנם הושפלה 6:0 במערכה הראשונה (ואיבדה סט ראשון בטורניר), אבל התאוששה בשתי המערכות הבאות. בשנייה היא כבר הייתה בפיגור 5:3, אבל הצליחה לחזור מהקבר. גם בשלישית פיגרה ברובה, אבל נגררה שוב לשובר שוויון וניצחה בו 5:10.
7 צפייה בגלריה
סבאלנקה מתרגשת עד דמעות
סבאלנקה מתרגשת עד דמעות
סבאלנקה מתרגשת עד דמעות
(צילום: AP Photo/Frank Franklin II)

התקרית הביזארית ביציע

ועדיין, ערב חצאי הגמר ייזכר גם בשל תקרית מוזרה עד ביזארית בפתיחת המערכה השנייה במפגש בין גוף למוחובה. ארבעה מפגינים למען איכות הסביבה - שלבשו חולצות עם קריאה להפסיק בשימוש דלק מאובנים - צעקו במהלך המשחקון השני וגרמו להפסקת ההתמודדות ל-50 דקות (!). מדוע כל-כך הרבה זמן אתם שואלים? אחרי ששלושה לוו החוצה על-ידי משטרת ניו-יורק, הרביעי מסתבר הדביק את רגליו היחפות לרצפת הבטון ביציע.
עשרות אנשי אבטחה ורופאים הגיעו למקום כדי לשחרר את רגליו של המפגין ובסוף כל הסאגה הזו הארבעה נלקחו למעצר. אחד המפגינים, שהזדהה רק בתור איאן, אמר שהם עשו זאת כדי להביא לידיעת הציבור שכמה מהספונסרים של הטורניר הם תאגידים גדולים שמדיניותם תורמת להתחממות הגלובלית.
7 צפייה בגלריה
המפגינים
המפגינים
המפגינים צועקים וגורמים להפסקת המשחק במערכה השנייה
(צילום: EPA/WILL OLIVER)
7 צפייה בגלריה
המפגינים
המפגינים
ונלקחים למעצר
(צילום: AL BELLO / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
7 צפייה בגלריה
המפגינים
המפגינים
הבלגן ביציעים
(צילום: EPA/WILL OLIVER)
"אנחנו לא מנסים לפגוע בספורטאים בשום צורה. אין לנו שום דבר נגד הספורט, אבל אנחנו באמת מנסים למשוך את תשומת הלב לנושא החשוב", אמר.
זוהי לא ההפגנה הראשונה בנושא באירועי ספורט. ביולי האחרון בווימבלדון שני משחקים נעצרו כאשר פעילי איכות הסביבה קפצו מהיציע ופיזרו קונפטי כתום על הדשא. בטורניר וושינגטון בחודש שעבר, כ-10 אנשים התבקשו לעזוב את האצטדיון לאחר שקראו קריאות והציגו שלטים המוחים על השימוש בדלק מאובנים.