צפו בשידור הישיר מבאונוס איירס
בשעה זו, ארגנטינה משחקת בגמר המונדיאל מול צרפת ומקווה לזכות בתואר לראשונה מאז 1986. הצטרפו לשידור הישיר מבואנוס איירס.
עוד כתבות לקראת הגמר הגדול - היכנסו למתחם המיוחד
15:53: טוב, לא שתפלו מהכיסא, אבל בארגנטינה כל המדינה עוצרת נשימה לקראת הגמר. עשרות אלפי אוהדים ברחובות, מיליונים נוספים יצפו במשחק מהביתם. והכל כדי לסיים בצורת בת 36 שנה ללא זכייה בגביע העולם. אף אחד שם לא רוצה לחשוב מה יקרה במידה ולאו מסי ושות' יפסידו לצרפת.
11 צפייה בגלריה
ארגנטינה - בואנוס איירס
ארגנטינה - בואנוס איירס
כל ארגנטינה עוצרת את נשימתה
(צילום: AP)
11 צפייה בגלריה
אוהדי ארגנטינה בואנוס איירס
אוהדי ארגנטינה בואנוס איירס
(צילום: רויטרס)
15:40: למעשה בכל רחבי העולם ממתינים לקרב על התואר ההיסטורי הזה. לפחות מבחינת האהדה, ארגנטינה הפייבוריטית הגדולה להניף את הגביע.
11 צפייה בגלריה
ארגנטינה - הודו
ארגנטינה - הודו
בהודו כבר מחכים למסי וחבריו
(צילום: EPA)
15:34: זהו, פורסמו ההרכבים לגמר הגדול. אנחל די מריה, שלא שיחק ברבע וחצי הגמר, יפתח בקרב על התואר העולמי. לאו מסי ישחק מתחת לקיצוני של יובנטוס ולחוליאן אלבארס. ומה חדש אצל צרפת? אדריאן ראביו יפתח בקישור של אלופת העולם. דידייה דשאן עלה עם ההרכב הקלאסי, כשקיליאן אמבאפה, עוסמאן דמבלה ואולייה ז'ירו בחוד.
ההרכבים:
ארגנטינה: אמיליאנו מרטינס; נהואל מולינה, כריסטיאן רומרו, ניקולס אוטמנדי, ניקולס טגליאפיקו; אנסו פרננדס, אלכסיס מק אליסטר, אנחל די מריה, רודריגו דה פול; לאו מסי וחוליאן אלבארס.
צרפת: הוגו לוריס; ז'ול קונדה, דאיו אופמקאנו, רפאל וראן, תיאו הרננדז; אורליאן צ'ואמני, אדריאן ראביו, אנטואן גריזמן; עוסמן דמבלה, קיליאן אמבאפה ואוליבייה ז'ירו.
13:10: צרפת יכול להיות רגועה? הראפר דרייק הימר על ארגנטינה כמנצחת היום בלא פחות ממיליון דולר. הראפר אוהב להמר על ספורט, אבל בדרך כלל טועה, מה שזכה לכינוי "קללת דרייק". לפני המונדיאל הוא חשב שקנדה תפתיע, אבל היא הודחה כבר בשלב הבתים. בעבר הימר על ברצלונה בקלאסיקו נגד ריאל מדריד, וזה עלה לו בהפסד של מאות אלפי דולרים.
12:09: לברון ג'יימס כבר מוכן להתמודדות. "המשחק בשבע בבוקר? אוקי קול אז אני יכול לקום ולצפות בו", ענה לברון כשנשאל על המשחק. "אני לא הולך לעודד אף נבחרת. אני רק רוצה לראות משחק נהדר כמו שאר העולם. אני מצפה לראות את הקרב בין שניים מהשחקנים הכי טובים ששיחקו אי פעם. אז זה יהיה כיף".
11:00: העיתון הספרדי "מארקה" פירסם ראיון קצר עם דייגו מראדונה ג'וניור, בנו של דייגו מראדונה המנוח. "אבא היה גאה בנבחרת הזאת", אמר דייגו ג'וניור, "הם נותנים הכל בשביל החולצה. הוא היה חושב שמגיע להם לזכות. אני רואה את כל המשחק ועוקב כמו משוגע. אני מקווה שנזכה בגביע בפעם השלישית".
10:30: ברוסאריו, עיר הולדתו של לאו מסי, מצאו דרך מקורית לתמוך בנבחרת: חולצה ענקית שלו נתלתה בעיר, ומאוחר יותר, כמו לפני מספר משחקים במשחק הזה, היא תהיה מחוברת למסוק שיטיס אותה ברחבי העיר.
11 צפייה בגלריה
החולצה של מסי ברוסאריו
החולצה של מסי ברוסאריו
החולצה של מסי ברוסאריו
(צילום: AFP)
10:03: פול פוגבה כיכב במונדיאל הקודם והיה אחד המנהיגים של צרפת, הוא אף כבש ב-2:4 בגמר מול קרואטיה. את המונדיאל הזה הוא החמיץ בגלל פציעה, אז הוא שלח מסר מחזק לחבריו שיהיו הערב על כר הדשא: "חברים, זה הגמר השני שלכם ברצף. כמו שאתם יודעים, בגמר לא משחקים - בגמר מנצחים. אני שולח לכם את כל התמיכה שלי, בהצלחה!".
9:30: קיבלתם חשק ברגע האחרון ובא לכם כרטיס לגמר?, זה יעלה לכם הרבה. ליתר דיוק עד 33,000 דולר לכרטיס מספסר לכרטיס במקום מרכזי, ובין 2,000 ל-5,000 דולר לכרטיסים במקומות פחות שווים. על פי דיווחים בארגנטינה, לא פחות מ-50,000 אוהדים של הנבחרת צפויים להגיע לאיצטדיון בלוסייל (שמכיל כ-86 אלף מקומות).
11 צפייה בגלריה
אוהדי ארגנטינה
אוהדי ארגנטינה
אוהדי ארגנטינה
(צילום: AFP)
8:30: האם חלוץ נבחרת צרפת אוליבייה ז'ירו ייפתח בהרכב הערב בגמר המונדיאל מול ארגנטינה או שיעלה מהספסל? תלוי את מי שואלים. הכל התחיל בכך שדידייה דשאן תירגל באימון המסכם את מרקוס תוראם במקומו. דשאן תירגל את תוראם ועוסמאן דמבלה באגפים, ואת קיליאן אמבאפה במרכז. ייתכן כי זה היה רק כדי לבלבל את ארגנטינה. מאוחר יותר דווח בתקשורת הצרפתית כי ז'ירו סובל מפציעה קלה בברך ולא לא יהיה כשיר ל-90 דקות. מצד שני, קשה לראות איך דשאן מוותר על ז'ירו, שכבר כבש ארבעה שערים במונדיאל. עוד שחקן שנמצא בספק הוא רפאל וראן, שסובל מתסמיני שפעת, אבל לא נראה שהוא יפסיד את הגמר.
7:21: עיתון הספורט הצרפתי "ל'אקיפ" מבין שמדובר בגמר היסטורי שכנראה ייזכר לנצח נצחים ובחר בכותרת "לנצח" על השער שלו, יחד עם תמונות של מסי ואמבאפה עם הגביע הנחשק. בעיתון הספרדי "מארקה" הלכו על "גמר שלושת הכוכבים" (לשתי הנבחרות יש שתי זכיות במונדיאל).
שער עיתון הספורט הצרפתי ל'אקיפ
6:46: לא רק בארגנטינה יחזיקו אצבעות למסי, אלא גם בבנגלדש. במדינה מדרום אסיה יש מאות אלפי אוהדי ארגנטינה שהולכים איתה כבר מ-1986, אז מראדונה הוביל את האלביסלסטה לזכייה. זאת הייתה הפעם הראשונה שבה המונדיאל שודר בבנגדלש בצבע, והמקומיים התאהבו. יש לא מעט מועדוני אוהדים שתומכים בארגנטינה, ועשרות אלפים חגגו ברחובות את הניצחון על קרואטיה בחצי הגמר. הספורט הלאומי של המדינה האסייתית הוא קריקט, ונבחרת הכדורגל חלשה מאוד ולא הגיעה מעולם למונדיאל. זה לא משנה לבנגלדשים, שם כל משחק של ארגנטינה נראה כמו יום חג, וגם היום המשחק יוקרן במקומות מרכזיים ברחבי המדינה. מאמן ארגנטינה ליונל סקאלוני נשאל על התופעה החריגה וענה: "אנחנו יודעים כמה אוהבים אותנו בבנגדלש, ומודים להם על התמיכה האדירה". גם סרחיו אגוארו התייחס: "זה פשוט משוגע, תודה לכם".
11 צפייה בגלריה
אוהדי ארגנטינה בבנגלדש
אוהדי ארגנטינה בבנגלדש
אוהדי ארגנטינה בבנגלדש
(צילום: AP)
11 צפייה בגלריה
אוהדי ארגנטינה בבנגלדש
אוהדי ארגנטינה בבנגלדש
אוהדי ארגנטינה בבנגלדש
(צילום: AP)
6:36: דאגה בצרפת בשל וירוס מסתורי שתקף את השחקנים בימים האחרונים. בחצי הגמר מול מרוקו, אדריאן ראביו ודאיו אופמקאנו לא שיחקו בשל הידבקות באותו וירוס. בימים האחרונים דווח כי גם רפאל וראן, איברהימה קונאטה וקינגסלי קומאן סובלים מאותה מחלה. עם זאת, כולם התאמנו אתמול עם הנבחרת וצפויים לשחק, אך ב"דיילי מייל" הבריטי דווח כי אוליבייה ז'ירו ורפאל וראן בספק.
בצרפת ביקשו לא לעסוק יותר מדי בעניין הווירוס. "אני לא רוצה להיכנס לפרטים", שמר דידייה דשאן על עמימות. "אני יודע שזו שיחת היום אבל אנחנו עושים הכל ונוקטים בכל האמצעים, בצורה זהירה, כדי להתאים את עצמנו למצב. לא רצינו להתמודד עם מצב כזה, אבל זה מה שקורה. נעשה את המיטב יחד עם הצוות הרפואי".
6:15: דידייה דשאן מתלבט לגבי זהות שני הבלמים של צרפת. באימון המסכם הוא תרגל את דאיו אופמקאנו לצד איברהימה קונאטה. האם זה אומר שרפאל וראן ימתין על הספסל בתחילת המשחק? לא מן הנמנע. זאת למרות שבלם מנצ'סטר יונייטד גילה יכולת טובה עד כה בטורניר.
6:10: המשחק היום גם יהיה עימות ראש בראש בין לאנדרו פארדס וקיליאן אמבאפה. השניים שיחקו יחד בפריז סן ז'רמן עד שהארגנטינאי הושאל העונה ליובנטוס והיחסים ביניהם היו מתוחים מאוד. החלוץ הצרפתי לא אהב את ההשפעה של הקשר ומה שהם הגדירו כניסיון ההשתלטות הדרום אמריקאי על חדר ההלבשה. באחד המקרים אפילו היה עימות בין חברו הטוב של אמבאפה אשרף חכימי לפארדס.
11 צפייה בגלריה
ראש בראש ארגנטינה - צרפת, לקראת גמר המונדיאל
ראש בראש ארגנטינה - צרפת, לקראת גמר המונדיאל
ראש בראש ארגנטינה - צרפת, לקראת גמר המונדיאל
פורסם לראשונה: 06:06, 18.12.22