הבעלים הקטארי של פריז סן ז'רמן, נאסר אל-חלאיפי, חכך את ידיו בהנאה במהלך הקיץ הנוכחי, ובשבוע האחרון החיוך על פניו הלך והתרחב. כבר עשר שנים הוא נוחל כישלונות בניסיונו המתמשך להשתלט על אירופה ולהרכיב קבוצת חלומות שתזכה בליגת האלופות. עכשיו הוא מרגיש שהוא בדרך להגשים את כל הפנטזיות שלו.
מאז רכש את פ.ס.ז' באוקטובר 2011 קנה אל-חלאיפי שחקנים מכל הבא ליד, אבל בדרך כלל נאלץ להסתפק בזכייה באליפות צרפת, ומלבד העפלה אחת לגמר הצ'מפיונס ב-2020 הוא פיטר מאמן אחר מאמן אחרי שקבוצתו נפלה פעם אחר פעם.
17 צפייה בגלריה
ניימאר, מסי, אמבאפה
ניימאר, מסי, אמבאפה
ניימאר, מסי, אמבאפה
(צילום: רויטרס, גטי אימג'ס, MCT)
17 צפייה בגלריה
לאו מסי בביתו החדש
לאו מסי בביתו החדש
לאו מסי באצטדיון בפריז
(צילום: פריז סן ז'רמן)
אופ"א חוקקה חוקי פייר פליי? יש עדיין רומנטיקנים שחולמים על ערכים וכדורגל של פעם? אל-חלאיפי יושב במשרדו וצוחק. הוא בטוח שהכסף ידבר. עם צירופו של לאו מסי הוא הרכיב קבוצה מעולם אחר שאמורה לדרוס את אירופה ולזלול תארים. הסגל שעומד לרשותו של מאוריסיו פוצ'טינו, המתהדר בשלישיית קסם בחלק הקדמי הכוללת את מסי, ניימאר וקיליאן אמבאפה, אמור לפרק את כל מי שיעמוד בדרכו.
תשכחו מנבחרת החלומות האמריקאית בכדורסל, גם מברצלונה הקסומה של מסי וגווארדיולה – פריז סן ז'רמן הנוכחית מתנהלת בתקציב עתק של מדינה ומועמדת לזכות בכל התארים. די אם נציין שבמצב הנוכחי לחלוץ הארגנטינאי מאורו איקרדי אין בכלל מקום בהרכב, וסביר להניח שגם הקשר הספרדי אנדר הררה יירד לספסל.
17 צפייה בגלריה
הציפיות בשמיים. אל-חלאיפי וניימאר
הציפיות בשמיים. אל-חלאיפי וניימאר
הציפיות בשמיים. אל-חלאיפי וניימאר
(צילום: רויטרס)
ולא מדובר רק על העמדות הקדמיות. קחו למשל את בלם נבחרת צרפת, פרסנל קימפמבה. אחרי צירופו של סרחיו ראמוס, שסיים את חוזהו בריאל מדריד ועדיין לא סיים את הקריירה בגיל 35, יש סיכוי שהוא יירד לספסל. ולא שכחנו שגם שוער נבחרת קוסטה ריקה המנוסה, קיילור נבאס, לא צפוי להיות השוער הראשון אחרי הגעתו של האיטלקי ג'אנלואיג'י דונארומה. אז קבלו את ההרכב הנוצץ שאמור להוביל את המועדון הצרפתי למטרה.
17 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה רוצה לשכוח את הכישלון עם נבחרת צרפת ביורו
(צילום: getty images)

שוער: ג'אנלואיג'י דונארומה

השוער האיטלקי בן ה-22 הגיע ממילאן אחרי שסיים בה את חוזהו והיה מכוכביה הגדולים של נבחרת איטליה בזכייה ביורו 2020, בייחוד כאשר הצטיין בדו-קרב הפנדלים מול אנגליה בגמר. הוא אף נבחר לשחקן המצטיין של הטורניר.
דונארומה הצטרף לפריז סן ז'רמן בהעברה חופשית ויקבל על פי הדיווחים משכורת של 12 מיליון אירו נטו (כולל בונוסים) בעונה. מדובר כמובן במציאה מבחינת המועדון העשיר, שקיבל את השוער הטוב ביותר הנחשב ליורשו של ג'יג'י בופון. הוא שווה אמנם על פי אתר "טרנספרמרקט" סכום של 60 מיליון אירו, אבל סביר שהיה נרכש ממילאן במחיר גבוה יותר אילו היה עובר כשהוא חתום על חוזה.
17 צפייה בגלריה
ג'אנלואיג'י דונארומה
ג'אנלואיג'י דונארומה
הגיע בהעברה חופשית. ג'אנלואיג'י דונארומה
(צילום: EPA)

מגן ימני: אשרף חכימי

המגן המרוקאי-ספרדי שהחל את דרכו בריאל מדריד וזכה עם אינטר באליפות איטליה בעונה שעברה, הגיע על פי הדיווחים תמורת 60 מיליון אירו, כאשר הסכום עשוי לגדול ל-70 מיליון. על פי דיווח ב"סאן" שחשף את משכורות השחקנים, הוא יקבל כ-9 מיליון אירו בעונה.
אחרי שספג שריקות בוז מהקהל הישראלי באצטדיון בלומפילד במהלך הסופרקאפ הצרפתי מול ליל בשל תמיכתו בפלסטינים במהלך מבצע שומר החומות, הספיק חכימי להבקיע את שערו הראשון בפ.ס.ז' בניצחון 1:2 על טרואה בליגה.
17 צפייה בגלריה
אשרף חכימי
אשרף חכימי
הגיע תמורת 60 מיליון אירו. אשרף חכימי
(צילום: עוז מועלם)

בלם: מרקיניוס

קפטן פריז סן ז'רמן הספיק לסיים הקיץ במקום השני בקופה אמריקה עם נבחרת ברזיל ואמור להמשיך לתפקד כאחד מעמודי התווך של ההגנה. על פי אתר "טרנספרמרקט" שוויו מגיע כיום ל-75 מיליון אירו, ועל פי הדיווח ב"סאן" משכורתו היא בסביבות 14 מיליון אירו בעונה.
17 צפייה בגלריה
מרקיניוס
מרקיניוס
הקפטן מרקיניוס
(צילום: רויטרס)

בלם: סרחיו ראמוס

בגיל 35, הבלם הספרדי שחתם לשנתיים מתאחד עם מסי – אחרי שנחשב כל השנים לאויבו המושבע בעת שנאבק בו במשחקי הקלאסיקו בין ריאל מדריד לברצלונה. שוויו כיום מוערך בכ-10 מיליון אירו "בלבד" ושכרו אמור להגיע ל-11 מיליון אירו בעונה.
17 צפייה בגלריה
ראמוס עם החולצה החדשה
ראמוס עם החולצה החדשה
בגיל 35 סרחיו ראמוס לא גמר את הקריירה
(צילום: מתוך הטוויטר של פריז סן ז'רמן)

מגן שמאלי: עבדו דיאלו

המגן השמאלי הסנגלי אינו כוכב נוצץ כמו חבריו לקבוצה, אבל אמור לשמור על מקומו בהרכב. גם שכרו "צנוע" בהתאם – כ-5 מיליון אירו בעונה "בלבד".
17 צפייה בגלריה
משכורת צנועה במונחים של פ.ס.ז'. עבדו דיאלו
משכורת צנועה במונחים של פ.ס.ז'. עבדו דיאלו
משכורת צנועה במונחים של פ.ס.ז'. עבדו דיאלו
(צילום: AFP)

קשר אחורי: מרקו וראטי

הקשר האיטלקי בן ה-28 זכה עם נבחרתו ביורו 2020 ויבצע העונה את עיקר העבודה ההגנתית במרכז השדה, לנוכח העובדה ששאר השחקנים התקפיים יותר. משכורתו אמורה להגיע ל-13 מיליון אירו בעונה.
17 צפייה בגלריה
מרקו וראטי
מרקו וראטי
יעשה את עיקר העבודה ההגנתית במרכז השדה. מרקו וראטי
(צילום: רויטרס)

קשר אמצע: ג'ורג'יניו ויינאלדום

אחרי שהיה שותף בשנים האחרונות להישגים הגדולים של ליברפול, שחקן הכנף ההולנדי חתם לשלוש שנים בפ.ס.ז', שעל פי הדיווחים הגישה לו הצעה למשכורת כפולה מזו שברצלונה הציעה. כעת הוא אמור לחייך כל הדרך אל הבנק, שם יראה בחשבון שלו תוספת של 9 מיליון אירו בכל עונה.
17 צפייה בגלריה
ג'ורג'יניו ויינאלדום
ג'ורג'יניו ויינאלדום
ג'ורג'יניו ויינאלדום קיבל מפ.ס.ז' הצעה כפולה מזו שקיבל מברצלונה
(צילום: AP)

כנף ימין: אנחל די מריה

אחרי שעזר ללאו מסי ונבחרת ארגנטינה לזכות בקופה אמריקה (התואר הבינלאומי הראשון של הפרעוש בקריירה), "האיטרייה" בן ה-33 מקווה לעשות זאת עם חברו גם בליגת האלופות ולהשכיח את ההרחקה שלו בהפסד למנצ'סטר סיטי בחצי הגמר בעונה שעברה. במרץ האחרון הוא האריך את חוזהו בעונה עם אופציה לעונה נוספת, והוא יקבל 13 מיליון אירו בעונה.
17 צפייה בגלריה
די מריה ומסי
די מריה ומסי
צפויים לחגוג גם בפ.ס.ז'. די מריה ומסי
(צילום: EPA)

כנף שמאל: ניימאר

כולם זוכרים את המעבר המתוקשר של הברזילאי מברצלונה תמורת 222 מיליון אירו ב-2017, סכום שיא בכדורגל העולמי. מאז הוא לא זכה עם פריז סן ז'רמן בליגת האלופות, אבל כשהוא מתאחד עם מסי וממשיך לשתף פעולה עם קיליאן אמבאפה, הלהטוטים שלו אמורים להביא גם תוצאות ולהצדיק את הסכומים האדירים שהוא מקבל.
על פי הדיווחים המשכורת של ניימאר מגיעה ל-28 מיליון אירו בעונה, ועם כל הסכומים תמורת קמפיינים שונים מעבר לכדורגל, ניתן רק לדמיין כמה הוא מרוויח בסך הכל.
17 צפייה בגלריה
ניימאר חוגג
ניימאר חוגג
הלהטוטים של ניימאר אמורים להביא גם תוצאות
(צילום: AP)

חלוץ: קיליאן אמבאפה

כוכב נבחרת צרפת מתחיל את העונה החדשה כשהוא מנסה להתאושש מהכישלון הגדול שלו – היכולת המאכזבת שהפגין ביורו 2020 והחטאת הפנדל בהדחה מול שווייץ בשמינית הגמר. בגיל 22 הוא אמנם כבר אחרי זכייה במונדיאל, אבל שואף להטביע חותם ברמת הקבוצות, ואין הזדמנות גדולה יותר לעשות זאת מאשר כשמסי וניימאר לצידו. רק כך הוא יצדיק את המשכורת שהוא מקבל, המגיעה לכ-18 מיליון אירו בעונה.
17 צפייה בגלריה
פוצ'טינו מתדרך את אמבאפה
פוצ'טינו מתדרך את אמבאפה
אמבאפה ופוצ'טינו. יודעים שרק זכייה בליגת האלופות תספק את הבוס
(צילום: רויטרס)

חלוץ: לאו מסי

אחרי שהשיג הכל בברצלונה וזכה בתואר ראשון עם נבחרת ארגנטינה, הקופה אמריקה בקיץ הנוכחי, הסופרסטאר הארגנטינאי ינסה לזכות שוב בליגת האלופות – אחרי שעשה זאת עם ברצלונה ב-2009, 2011 ו-2015 (בזכייה ב-2006 כשהיה צעיר הוא סבל מפציעה ולא שיחק בשלבים המאוחרים). עם חוזה לשנתיים ומשכורת של 40 מיליון אירו בעונה, כולם מצפים שהוא יהפוך את פ.ס.ז' לחבורת קסם כמו שהייתה בארסה יחד איתו.
17 צפייה בגלריה
לאו מסי חוגג
לאו מסי חוגג
מסי אמור להפוך את פ.ס.ז' לברצלונה של פעם
(צילום: AP)

על הספסל: איקרדי, קימפמבה, נבאס, הררה ודרקסלר

בסך הכל מסתכם שכר שחקני ההרכב הראשון של פריז סן ז'רמן בכ-172 מיליון אירו, אבל יש לקחת בחשבון שגם מבין שחקני הספסל שלה יש כאלה המרוויחים משכורות עתק.
מאורו איקרדי ופרסנל קימפמבה, למשל, מקבלים קרוב ל-10 מיליון אירו בעונה כל אחד – וזה עוד סכום נמוך מזה שמקבל שוער המשנה קיילור נבאס, כ-11 מיליון אירו בעונה. אנדר הררה ולאונרדו פארדס מקבלים 8 מיליון כ"א, יוליאן דרקסלר 7 מיליון, וחואן ברנאט וראפיניה 5 מיליון כ"א.
17 צפייה בגלריה
מאורו איקרדי
מאורו איקרדי
שחקן ספסל שמקבל 10 מיליון אירו בעונה. מאורו איקרדי
(צילום: EPA)
האחרים מקבלים סכומים נמוכים יותר, אבל עדיין מרשימים בהשוואה למועדונים צנועים. הקשר הפורטוגלי דנילו פריירה מקבל כ-2 מיליון אירו בעונה, פחות מהמגן השמאלי הצרפתי לאבין קורזבה (4.5 מיליון) ומהשוער השלישי הספרדי סרחיו ריקו (2.5 מיליון).
בסך הכל מגיע הסכום המשולם לשחקני הספסל לכ-90 מיליון אירו בעונה, והסכום הכולל המשולם לשחקנים, כולל מסי, מסתכם בכ-260 מיליון אירו. המאמן מאוריסיו פוצ'טינו, שבעצמו מרוויח שכר של 8 מיליון אירו בעונה, אמור להשתמש בהם ככלים על לוח שחמט ויודע היטב – כל דבר פרט לזכייה בליגת האלופות (על התואר בצרפת אף אחד לא מדבר, זה מובן מאליו) ייחשב לכישלון גדול ויוביל להדחתו.