ההכנות לגמר גביע העולם מחר (ראשון, 17.00) בין אלופת העולם צרפת לבין ארגנטינה נמשכות ביתר שאת, והמתח בשני המחנות בשיאו. היום (שבת) בצוהריים ערכה נבחרת צרפת מסיבת עיתונאים בה דיברו המאמן דידייה דשאן והקפטן הוגו לוריס לקראת הקרב הגדול מול לאו מסי וחבריו. בספרד טוענים שקארים בנזמה לא ייסע לקטאר כדי לצפות בגמר, זאת בשל מערכת היחסים הרעועה בינו לבין המאמן דידייה דשאן. שחקן השנה בעולם מטעם פראנס פוטבול, שנפצע ממש לפני שריקת הפתיחה של המונדיאל ונגרע מהסגל, היה אמור להגיע במטוס מיוחד, אבל בסופו של דבר לא יגיע ומערכת היחסים עם המאמן מוגדרת כ"שבורה".
עוד כתבות לקראת הגמר הגדול - היכנסו למתחם המיוחד
דשאן ניסה לשדר רוגע כשענה לשאלות העיתונאים, זאת על אף המחלה בה נדבקו חלק משחקני הסגל במהלך סוף השבוע האחרון. "אני מרגיש בסדר גמור", אמר מאמן צרפת. "באשר לשחקנים - עזבתי די מוקדם בבוקר, והם עדיין ישנו, כך שאין לי עדכונים חדשים. אנחנו מנסים לנהל את המצב בצורה הכי טובה שאנחנו יכולים, ולשמור על רוגע ושלווה. אדע יותר לגבי המצב בהמשך היום, ואחשוב על כך".
1 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת צרפת דידייה דשאן
מאמן נבחרת צרפת דידייה דשאן
מאמן נבחרת צרפת דידייה דשאן
(Getty Images)
"אני לא רוצה להיכנס לפרטים", שמר דשאן על עמימות. "אני יודע שזו שיחת היום אבל אנחנו עושים הכל ונוקטים בכל האמצעים, בצורה זהירה, כדי להתאים את עצמנו למצב. לא רצינו להתמודד עם מצב כזה, אבל זה מה שקורה. נעשה את המיטב יחד עם הצוות הרפואי".
גם שוער אלופת העולם והקפטן הוגו לוריס לא מסר יותר מידי פרטים בנוגע למצב הבריאותי וכשירותם של חבריו לסגל: "אני בטוח שנדע יותר אחרי האימון הקרוב. אתה אף פעם לא באמת מוכן למצב כזה, אבל ננסה להיות מוכנים למשחק הכי טוב שאפשר. נצטרך להגיע מרוכזים. אני מאוד נרגש לקראת הגמר".
ראש בראש ארגנטינה - צרפת, לקראת גמר המונדיאל
כאמור, אלופת העולם עלולה להגיע לגמר המונדיאל במצב לא אידיאלי. הטריקולור הגיעו גם כך בסגל חסר מאוד לטורניר, כאשר שמות כמו פול פוגבה, אנגולו קאנטה, קארים בנזמה, פרסנל קימפמבה וכריסטופר אנקונקו נותרו בחוץ עוד לפני הנסיעה לקטאר. לאחר מכן גם לוקאס הרננדז סיים את הטורניר לאחר שנפצע כבר במשחק הפתיחה של צרפת מול אוסטרליה.
כעת כאמור, נודע כי בשל מחלה בה נדבקו, רפאל וראן, איברהימה קונאטה וקינגסלי קומאן לא התאמנו בשל מחלה, זאת בנוסף לתאו הרננדז (אחיו של לוקאס) ואורליאן טשואמני שלא התאמנו בשל פציעות. דידייה דשאן התייחס עוד אתמול לסוגייה כשהתראיין לתקשורת הצרפתית, ומיהר להרגיע: "אנחנו לא מודאגים. בימים האחרונים חלה ירידה בטמפרטורה בקטאר. יש לנו כמה מקרים של שפעת אבל אנחנו נוקטים בזהירות על מנת שהיא לא תתפשט. שחקנים עשו מאמץ כביר על המגרש וסבלו מזה ישר אחרי המשחק, הגוף חלש וחשוף יותר למחלות".
פורסם לראשונה: 14:05, 17.12.22